728 x 90

بیانیه ۱۴نمایندهٔ پارلمان اروپا درباره ابعاد تکاندهندهٔ آمار قربانیان کرونا در ایران و پنهان‌کاری رژیم

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا

ما از فراخوان خانم مریم رجوی برای کمک‌رسانی مستقیم بین‌المللی به مردم ایران حمایت می‌کنیم و خواهان آزادی فوری کلیه زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی هستیم

 

۱۴نماینده پارلمان اروپا در بیانیه خود نوشتند: در شرایطی که جهانیان نگران بیماری کرونا هستند، چندین شاخص تأیید می‌کنند که ابعاد فاجعه‌بار این بیماری در ایران و آمار واقعی به‌مراتب بیشتر از آن است که رژیم ایران اعتراف کرده است. آمار واقعی به‌واقع تکان‌دهنده هستند. جنبش اصلی مخالفان ایران، شورای ملی مقاومت ایران، بر اساس اطلاعاتی از منابع مختلفی در رژیم و در بیمارستانها و جاهای دیگر، آمار واقعی مرگ و میر تا روز ۷فروردین ۹۹، در ۲۲۶شهر از ۱۱۹۰۰ فراتر رفته بود.

 

اگر رژیم ایران اقدامات لازم را برای قرنطینه در شهر قم، اولین بار که این ویروس ظاهر شد انجام می‌داد، می‌توانست از این وضعیت جلوگیری کند. اما رژیم سکوت کرده و حتی وجود ویروس را برای ملاحظات سیاسی انکار کرد، یعنی برای اطمینان از مشارکت گسترده در انتخابات شرم‌آور مجلس خود و سالگرد روی کار آمدن آخوندها چیزی از آن نگفت.

ما تأکید می‌کنیم که رژیم ایران نه‌تنها جان مردم ایران را به‌خطر انداخته بلکه این کشور را به‌مرکز سرایت ویروس کرونا به‌نقاط عظیمی از جهان تبدیل کرده است.

 

نمایندگان پارلمان اروپا ضمن توجه دبیرکل و ارگانهای ذیربط ملل ‌متحد و سازمان بهداشت جهانی به‌روند فاجعه‌بار شیوع کرونا در ایران جلب کرده و با تأکید بر آمادگی هزاران پزشک ایرانی و افراد دارای آموزش پزشکی برای همکاری، می‌افزایند:

ما از فراخوان مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنیم که شورای امنیت سازمان ملل و سایر سازمانهای بین‌المللی ذیربط را به اقدامات فوری فراخواند تا اطمینان حاصل شود کمک و کمک‌رسانی به‌طور مستقیم از طریق سازمانهای شناخته شده بین‌المللی به‌طور مستقیم به مردم ایران برسد.

 

ما هم‌چنین از فراخوان جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران،، که در ۲۰اسفند۹۸از رژیم ایران خواست تا همه زندانیان را آزاد کند، حمایت می‌کنیم. ما به‌ویژه خواهان آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی بدون استثنا هستیم.

 

امضاء کنندگان بیانیه:

آسیم آداموو – نماینده پارلمان اروپا از بلغارستان

پتراس استراویچیوس – نماینده پارلمان اروپا و سفیر ویژه وزارت‌خارجه لیتوانی

آنا فوتیگا – نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه لهستان ۲۰۰۷-۲۰۰۶

جیانا گانچا – نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

راسا یوکنه و چینه – نماینده پارلمان اروپا و وزیر دفاع لیتوانی ۲۰۱۲-۲۰۰۸، رئیس مجمع پارلمانی ناتو ۲۰۱۸

آندریوس کوبیلیوس – نماینده پارلمان اروپا و نخست‌وزیر لیتوانی ۲۰۱۲-۲۰۰۸

ماریان ژان مارینسکو – نماینده پارلمان اروپا از رومانی

لوژمیلاک نوواک - نماینده پارلمان اروپا و معاون نخست‌وزیر اسلوانی ۲۰۱۳-۲۰۱۲

اورماس پائت - نماینده پارلمان اروپا و وزیر امور خارجه استونی ۲۰۱۴-۲۰۰۵

استانیسلاو پولچاک – نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

پتری سارواما – نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

ایوان استفانسچ – نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

هرمان ترتچ – نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

میلان زور – نماینده پارلمان اروپا و وزیر آموزش و ورزش اسلوانی ۲۰۰۸-۲۰۰۴

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f160c517-75d8-4826-a7e9-989c50d60ec9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات