728 x 90

بیانیه یوآنی در مورد معاهده بلژیک برای تبادل زندانیان با ایران: بدعت خطرناک برای جامعه بین‌الملل

بیانیه یوآنی - پارلمان بلژیک
بیانیه یوآنی - پارلمان بلژیک

(ایالت نیویورک) - سناتور جوزف لیبرمن، رئیس متحد علیه ایران هسته‌یی (UANI) و سفیر مارک دی. والاس، مدیرعامل، امروز پس از انتشار اخباری مبنی بر بررسی تصویب معاهده با ایران توسط پارلمان بلژیک بیانیه مشترک زیر را منتشر کردند. این امر به ایرانیانی که در بلژیک محکوم شده‌اند و بلژیکی‌هایی که در ایران محکوم شده‌اند اجازه می‌دهد تا مجازات زندان خود را در کشور مبدأ خود بگذرانند. در صورت امضای این معاهده، اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی محکوم به تروریسم از سوی بلژیک آزاد خواهد شد. اگر چه بلژیک دلیلی برای بررسی این معاهده ارائه نکرده است، اما گمان می‌رود که این معاهده مربوط به چندین تبعه بلژیکی باشد که رژیم آنها را گروگان گرفته است.

تصویب این معاهده توسط بلژیک یک بدعت خطرناک برای جامعه بین‌الملل خواهد بود و به‌عنوان یک شاخص روشن برای ایران عمل می‌کند که سیاست شنیع گروگان‌گیری این کشور وسیله‌ای مشروع و مؤثر برای رسیدن به آنچه می‌خواهد، است. رژیم عمداً غربی‌ها را هدف قرار می‌دهد تا از میان آنها گروگان بگیرد تا به‌عنوان ابزار چانه‌زنی در مذاکرات برای گرفتن امتیاز از سایر کشورها عمل کنند. این دیپلماسی گروگانگیری رویه یک دولت عادی نیست. این رفتار جنایتکارانه و کار یک دولت سرکش و تروریست است.

 

علاوه بر این، این معاهده به تروریست‌های مجرم مانند اسدالله اسدی که به‌دلیل این‌که «مغز متفکر» یک طرح بمب‌گذاری نافرجام در فرانسه بود به ۲۰سال زندان محکوم شد، اجازه می‌دهد تا دوران محکومیت خود را در ایران بگذرانند. اما در عوض، اسدی احتمالاً به‌عنوان یک قهرمان در آنجا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. توطئه بمب‌گذاری که اسدی به‌خاطر آن محکوم شد، در صورت موفقیت، مقامات سابق آمریکایی و اروپایی و هم‌چنین نخست‌وزیر سابق کانادا را به‌قتل می‌رساند. آزادی تروریست‌ها در ازای گروگانهای بی‌گناه به رهبری ایران این سیگنال را می‌دهد که هزینه تروریسم در اروپا می‌نیمم است.

 

این معاهده پیشنهادی، برابری کاذبی را میان سیستم‌های حقوقی اروپا و قضاییه ایران به تصویر می‌کشاند، که نظام حقوقی آن به‌طور معمول شهروندان غربی، ساکنان و پناهندگان را به اتهامات واهی و ساختگی دستگیر می‌کند. به جای پیشبرد این معاهده، بهترین راه برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره و آزادی گروگانهایش این است که بلژیک، ایالات متحده و بقیه اروپا از ایران برای گروگان‌گیری‌اش قیمت بگیرند. جامعه جهانی در کل باید در مقابل تهران بایستد تا زمانی که تهران رفتار خود را تغییر دهد و فعالیت‌های بدخواهانه خود را متوقف کند.

 

به ایران سفر نکنید

جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌گذاری سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»،  - طی پیام توئیتری پنجشنبه ۱۶تیر نوشت یادآوری روزانه به شما، به ایران سفر نکنید!

یادآوری روزانه به شما: به ایران سفر نکنید. برای یک نگاه اجمالی: ایران حداقل چهار فرانسوی، دو سوئدی، یک بلژیکی، چهار آمریکایی، یک لهستانی، دو آلمانی و دو اطریشی را به‌عنوان گروگان دستگیر کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0416636a-a445-420c-b587-5f216ee33781"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات