728 x 90

سناریوی ضعیف قدرت‌نمایی پاسداران در خلیج‌فارس

جنجال و دود و دم مسخرهٔ رژیم همراه با ادعای یک عملیات پیچیدهٔ چندوجهی
جنجال و دود و دم مسخرهٔ رژیم همراه با ادعای یک عملیات پیچیدهٔ چندوجهی

روزنامه حکومتی آرمان در مقاله‌ای به تاریخ پنجشنبه ۱۳آبان؛ با زیر سؤال بردن ادعای سپاه پاسداران در درگیری دریایی با آمریکا آنرا رویارویی ایــران با ناوهای آمریکایــی با یک سناریو ضعیف نامید.
این مقاله با سؤالی پیرامون محل این درگیری نوشت: «چگونگی جزئیات رویارویی ایــران با ناوهای آمریکایــی در دریای عمان هنوز مشخص نیست که چگونه نفتکش آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس این تخلیه را صورت داده در حالی که می‌توانست وسط اقیانوس هند این کار را انجام دهد و چرا در منطقه استحــفاظی سپاه دست به این کار زده است. سناریویی که یک مقدار ضعیف به‌نظر می‌رسد و توضیحات تلویزیون هم توضیحات کافی در بر نداشت و هنوز خیلی نتیجه دقیقی نیست و نمی‌شود اظهارنظر قطعی کرد».
آرمان در ادامه مقاله خود با اعتراف به تشدید تضادها و بالا‌گرفتن جنگ گرگها در درون نظام آخوندی این اقدام را محصول عملکرد مخالفان مذاکره با آمریکا نامید و نوشت: «به‌نظر بیشتر یک اقدامی است تا بتواند ترازویی که کفه توافق برای ادامه برجام سنگینی می‌کند را تا حدودی سبک کند تا در آستانه مذاکرات جلوی انجام آن گرفته شود».
مقاله‌نویس آرمان در انتها وحشت خود از نارضایتی عمومی در داخل و اجماع جهانی و منطقه‌ای بر علیه رژیم را بروز داده و می‌نویسد: «از طرفی فشارهای اقتصادی در داخل مردم را به مرحله کلافگی رسانده که ممکن است زمینه‌های نارضایتی‌هایی را به‌وجود بیاورد. شرایط هم در داخل پیچیده شده و هم مخالفان ما در منطقه و سطح جهان دچار یک نوع بی‌انگیزگی نسبت به مسأله ایران شده‌اند، بنابراین دارند تصمیمات حادی می‌گیرند. اینچنین حوادثی نشان می‌دهد که یک ائتلاف گسترده منطقه‌یی دارد، شکل می‌گیرد. به هر صورت، شرایط مطلوب نیست و آن گروه و جناحی سیاسی که دارند جلوی مذاکرات را می‌گیرند، معلوم نیست که چه فکری می‌کنند که بالاخره این مسیر به کجا ختم خواهد شد؟»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09b28429-ce32-4352-a142-7dffff93cf7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات