728 x 90

بیانیه کمیته دوستان ایران آزاد در کشورهای نوردیک، محکومیت اعدام شهید قیام‌آفرین مصطفی صالحی

بیانیه کمیته دوستان ایران آزاد و علیه بنیادگرایی در کشورهای نوردیک
بیانیه کمیته دوستان ایران آزاد و علیه بنیادگرایی در کشورهای نوردیک

کمیته دوستان ایران آزاد و علیه بنیادگرایی در کشورهای نوردیک در بیانیه‌یی در محکومیت اعدام شهید قیام‌آفرین مصطفی صالحی روز ۲۰مرداد نوشتند: رژیم ایران روز ۱۵مرداد زندانی سیاسی مصطفی صالحی را که در تظاهرات سراسری دی۹۶ در اصفهان دستگیر شده بود، اعدام کرد.

پیشینه رژیم ایران در زمینه حقوق‌بشر تیره و تار است. در آبان۹۸ در تظاهراتی که به‌دنبال افزایش ۲۰۰درصدی بهای سوخت برگزار شد، رژیم ایران ۱۵۰۰نفر را کشت.

رژیم ایران تاریخچه‌ای طولانی در از بین بردن مخالفان سیاسی خود دارد. تابستان امسال یادآور هولناک قتل ۳۰هزار زندانی سیاسی به‌دستور خمینی در تابستان ۱۳۶۷ است.

ما امضا کنندگان این نامه از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای محکوم کردن فوری این اعدامها حمایت می‌کنیم. خانم رجوی در فراخوان خود یکبار دیگر تأکید کرد که بیش از هر زمان دیگر لازم است یک هیأت حقیقت‌یاب برای بازدید از زندانها و ملاقات با زندانیان تشکیل شود. کشورهای نوردیک مسئولیت بزرگی در ایستادگی در برابر رژیم ایران که دست به سرکوب مردم خود زده است، دارند. مردم ایران چیزی جز آزادی نمی‌خواهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efab991c-40f0-41f7-9c29-3be5e2a156cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات