728 x 90

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران: واگذاری ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر به نماینده رژیم ایران اعتبار سازمان ملل را از بین می‌برد

پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران: واگذاری ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر به نماینده رژیم ایران اعتبار سازمان ملل را از بین می‌برد و به مردم ایران خیانت می‌کند

 

کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران واگذاری ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر در سال ۲۰۲۳ که ۲ و ۳نوامبر در مقر سازمان ملل در ژنو و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، محکوم می‌کند.

ریاست رژیم ایران توهینی به قربانیان تروریسم دولتی رژیم و هم‌چنین به مردم شجاع ایران است که به اعتراضات خود برای تغییر واقعی دموکراتیک و حقوق و آزادیهای اساسی در مواجهه با یک رژیم وحشی ادامه می‌دهند. این هم‌چنین ضربه‌ای جدی به اعتبار سازمان ملل متحد به‌عنوان نیرویی برای حقوق‌بشر و صلح است.

به صرف این واقعیت که شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در سال گذشته یک هیأت حقیقت‌یاب را برای تحقیق و گزارش در مورد نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران در ارتباط با سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مردمی در ایران تأسیس کرد، باید از قرار گرفتن رژیم ایران در چنین موضعی جلوگیری می‌کرد.

کارنامه دیکتاتوری حاکم بر ایران گویای واقعیت این رژیم است. رژیم ایران به‌عنوان حکومت جلودار حامی تروریسم در جهان، رکورددار تعداد اعدامها و یکی از بزرگترین زندانهای زنان، جوانان، فعالان و روزنامه‌نگاران است.

رژیم ایران شریکی برای صلح، ثبات و دوستی در جهان نیست، چنانکه نقش آن در ویرانی، مرگ، بدبختی و هرج و مرج که در چهار دهه گذشته برای ایران، خاورمیانه و جهان به ارمغان آورده، مشهود است.

رژیم نه مایل و نه قادر به ترویج حقوق‌بشر است. این رژیم از فناوری و نوآوریها برای افزایش توانایی‌های ارگانهای امنیتی سرکوبگر دولتی از جمله سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برای سرکوب بیشتر مردم ایران استفاده می‌کند.

رژیم تنها مانع برای جوانان، زنان و مردم ایران است که به توانایی‌های خود عمل کنند و از حقوق و آزادی‌های خود که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تصریح شده است برخوردار شوند.

ما از دولت انگلستان می‌خواهیم که ریاست رژیم ایران بر این مجمع را به صراحت محکوم کند.

ما از سفیر خود در سازمان ملل، و سایر نمایندگان نمایندگی بریتانیا در ژنو می‌خواهیم در نشستی که به ریاست رژیم ایران برگزار می‌شود، شرکت نکنند.

دولت بریتانیا اکنون باید ائتلافی از متحدان و سایر کشورهای عضو را در تحریم این رویداد رهبری کند، همان‌طور که بریتانیا در سال گذشته با کسب آرای حذف رژیم ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان انجام داد.

جامعه جهانی به‌وضوح در برابر مردم ایران با اجازه دادن به سرکوبگران آن برای قرار گرفتن در موضع ریاست مجمع اجتماعی سال ۲۰۲۳ ناکام شده است. باید فوراً این شکست را با به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای تحقق آرمانهای دموکراتیک خود و برخورداری از آزادی‌ها و حقوق خود که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تصریح شده است، اصلاح کند.

کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

امضا کنندگان

دیوید جونز – رئیس کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

لرد الکس کارلایل- عضو مجلس اعیان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

پروفسور لرد دیوید آلتون- عضو مجلس اعیان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

دکتر متیو آفورد-نماینده پارلمان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

استیو مک‌کیب-نماینده پارلمان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

بارونس ورما-عضو مجلس اعیان، معاون پارلمانی وزارت توسعهٔ بین‌المللی (۲۰۱۶)

بارونس هریس-عضو مجلس اعیان، معاون پیشین سخنگوی مجلس اعیان انگلستان

لرد دالاکیا-عضو مجلس اعیان، معاون پیشین رهبر حزب لیبرال دموکرات در مجلس اعیان انگلستان

لرد هریس – عضو مجلس اعیان، اسقف پیشین آکسفورد

لرد سینگ- عضو مجلس اعیان، معاون کمیته تمام حزبی آزادی مذاهب در پارلمان انگلستان

لرد مارک مک اینس – عضو مجلس اعیان، مشاور پیشین نخست‌وزیر انگلستان

لرد تونی کلارک-عضو مجلس اعیان، رئیس پیشین حزب کارگر انگلستان

بارونس ردفرن Baroness Redfern -عضو مجلس اعیان

لرد اینگلوود-عضو مجلس اعیان

لرد رابرتس – عضو مجلس اعیان

لرد تورنبرگ Turnberg – عضو مجلس اعیان

جان اسپلار – نماینده پارلمان، وزیر پیشین نیروهای مسلح انگلستان

باب بلکمن – نماینده پارلمان

مارتین ویکرز Martin Vickers -نماینده پارلمان

جان کریر John Cryer – نماینده پارلمان

جان میرنس Ian Mearns- نماینده پارلمان

جیم شانون – نماینده پارلمان

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/351cb411-ce8d-48b1-99f5-a70d591320f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات