728 x 90

بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج‌فارس: تأکید بر ضرورت مشارکت در مذاکرات بین‌المللی با رژیم ایران

جلسه شورای همکاری خلیج
جلسه شورای همکاری خلیج

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه ۲۳آذر در بیانیه پایانی اجلاس خود در ریاض به درخواست برای مشارکت در مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و رژیم ایران با هدف نجات توافق هسته‌ای برجام، تاکید کردند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در نشست سالانه رهبران کشورهای عربی خلیج فارس و پیش از صدور بیانیه نهایی نشست گفت: «باید به طور «جدی و موثر» به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران رسیدگی شود».

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اجلاس سران کشورهای عربی خلیج فارس گفت: «تاکنون گزارش‌ها نشان می‌دهند که رژیم ایران در حال به توقف درآوردن پروسه است و ما امیدواریم که این امر در آینده نزدیک به پیشرفت تبدیل شود.»

وزیر خارجه عربستان گفت: «کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس ترجیح می دهند بخشی از گفتگوهای احیای برجام باشند، اما در عین حال «از هر ساز و کاری» که به نگرانی‌های آنها از جمله در زمینه گروه‌های نیابتی ایران نیز رسیدگی کند، استقبال می‌کنند.

وی افزود: گفت‌و‌گوها با رژیم ایران هیچ «تغییر واقعی در میدان» نداشته است.

از سوی دیگر نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: «اجلاس این شورا بر این تاکید داشته که امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کلیت جدایی‌ناپذیر است.

او همچنین افزود: اجلاس تاکید کرده که ادامه رفتار خصمانه حوثی‌ها تهدیدی علیه ثبات بین‌المللی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f62fadd-e80b-472e-8c25-46dd646c5d7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات