728 x 90

بیانیه مشترک گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای قربانیان سرنگونی پرواز PS۷۵۲ در مورد داوری

هواپیمای مسافری اوکراینی سرنگون‌شده توسط سپاه پاسداران
هواپیمای مسافری اوکراینی سرنگون‌شده توسط سپاه پاسداران

سایت وزارت‌خارجه کانادا روز چهارشنبه ۷دی از بیانیه مشترک گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای قربانیان سرنگونی پرواز PS۷۵۲ در مورد داوری، خبر داد.

گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای قربانیان پرواز PS۷۵۲ امروز بیانیه مشترک زیر را صادر کرد:

ما، وزرایی که کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا را نمایندگی می‌کنیم، امروز اقدام ملموسی انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تلاش‌هایمان برای حسابرسی از ایران به‌دلیل سرنگونی غیرقانونی پرواز۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (پرواز PS۷۵۲) می‌تواند به فاز حل و فصل اختلافات منجر شود.

ما به‌طور مشخص درخواست کرده‌ایم که ایران بر اساس ماده ۱۴ کنوانسیون منع اقدامات غیرقانونی علیه ایمنی هوانوردی مدنی مورخ سال۱۹۷۱، به داوری الزام‌آور در رابطه با سرنگونی پرواز PS۷۵۲ بر اثر ۲ موشک زمین به هوا که به‌طور غیرقانونی و عمدی توسط اعضای یگان پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شده است، تسلیم شود.

«گروه هماهنگی هم‌چنان به پیگیری تلاش‌ها برای پاسخگو کردن ایران به‌دلیل نقض مکرر تعهدات خود بر اساس چندین معاهده قانون بین‌المللی متعهد است. این اقدام بخشی از رویکرد گسترده‌تر ما برای تضمین کردن شفافیت، عدالت و حسابرسی برای قربانیان و خانواده‌هایشان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1b3523a-c1f4-4fea-82f4-af075cee926c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات