728 x 90

بیانیه مشترک سران آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان: ما عزم خود را برای اینکه رژیم ایران هرگز نتواند تسلیحات اتمی خود را توسعه دهد ابراز کردیم

سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان
سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان

بیانیه مشترک سران آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان

پس از دیدار در حاشیه اجلاس جی ۲۰در ایتالیا

 

ما عزم خود را برای اطمینان از این‌که رژیم ایران هرگز نتواند

توسعه تسلیحات اتمی انجام بدهد یا به آن دست یابد ابراز کردیم

 

سایت کاخ‌سفید ۳۰ اکتبر۲۰۲۱ – ۸آبان ۱۴۰۰ متن بیانیه مشترک سران آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان در دیدار در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در ایتالیا را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ما، رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهور آمریکا، امروز در رم ملاقات کردیم تا در مورد خطرات ناشی از برنامه هسته‌یی در حال گسترش رژیم ایران برای امنیت بین‌المللی گفتگو کنیم. ما عزم خود را برای اطمینان از این‌که رژیم ایران هرگز نتواند توسعه تسلیحات اتمی انجام بدهد یا به آن دست یابد ابراز کردیم و نگرانی شدید و فزاینده خود را به اشتراک گذاشتیم. این در حالی است که رژیم ایران مذاکرات درباره بازگشت به برجام را از ژوئن متوقف کرده است و سرعت گامهای تحریک‌آمیز اتمی مانند تولید اورانیوم غنی شده با غلظت بالا و غنی‌سازی فلز اورانیوم را تشدید کرده است. رژیم ایران هیچ نیاز مدنی معتبری برای هیچ‌یک از این اقدامات ندارد و هر دوی آنها برای برنامه تسلیحات اتمی مهم است. این اقدامات تنها با کاهش همزمان همکاری و شفافیت رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران‌کننده‌تر شده است.

ما توافق کردیم که ادامه پیشرفت‌های هسته‌یی رژیم ایران و موانع ایجاد شده در مقابل کارهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احتمال بازگشت به برجام را به خطر می‌اندازد.

وضعیت کنونی بر اهمیت راه‌حل از طریق مذاکره تأکید دارد تا بتواند بازگشت رژیم ایران و آمریکا به تبعیت کامل از برجام را تامین می‌کند و مبنایی برای ادامه تعامل برای حل باقیمانده نقاط اختلاف در مورد نگرانیهای ما و هم ایران فراهم می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d4a918c-6541-4fc1-9f89-259cbf2dfaf4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات