728 x 90

بیانیه مشترک رهبران دو کره: غیراتمی شدن شبه جزیره کره، آمادگی برای معاهده صلح

دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی
دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی

دیدار سران دو کره صبح امروز  جمعه پایان یافت و آنها طی بیانیه‌یی اعلام کردند به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره متعهد هستند و همچنین تمایل خود را با امضای معاهده صلح اعلام داشتند.

در مذاکرات روز جمعه تعدادی از مقامهای ارشد کره شمالی از جمله کیم یو-جونگ، خواهر سی ساله رهبر کره شمالی نیز حضور داشت.

دور اول مذاکرات کیم و مون حدود ظهر به وقت محلی خاتمه یافت و هیأت کره شمالی برای صرف نهار به آن سوی مرز رفت و دور دوم پس از نهار برگزار شد.

این دیدار در پی چندین ماه تنش در شبه‌جزیره کره صورت گرفته که در جریان آن، برخی از ناظران وقوع درگیری نظامی بین دو طرف و حتی کاربرد تسلیحات کشتار جمعی را نیز بعید نمی‌دانستند. این تنش ناشی از یک رشته آزمایش‌های هسته‌یی و موشکی کره شمالی و در مقابل، برگزاری مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار تجهیزات دفاعی پیشرفته‌تر در جنوب بود.

قرار است تا چند هفته دیگر، کیم جونگ-اون با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفتگو کند. هنوز تاریخ قطعی و محل ملاقات احتمالی دو طرف تعیین نشده اما  دونالد ترامپ از این دیدار به گرمی استقبال کرده است.  دونالد ترامپ گفته است که تا برگزاری این دیدار و نتیجه آن، تحریم‌های کوبنده اقتصادی  برجا خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d929f03-42a8-4bd2-9f6b-381b1407952c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات