728 x 90

بیانیه سه کشور اصلی اروپا در شورای حکام آژانس در مورد برجام

پرچم سه کشور اروپایی
پرچم سه کشور اروپایی

آلمان، فرانسه و انگلستان (E۳) بیانیه مشترکی را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رابطه با اجرای تعهدات هسته‌یی ایران در چارچوب برجام ارائه کردند.
در این بیانیه در سایت وزارت‌خارجه انگلستان به‌تاریخ ۲۲شهریور منتشر شده آمده است: این سه کشور اروپایی از آژانس برای کار حرفه‌یی و بی‌طرفانه بازرسانش و گزارش عینی برنامه هسته‌یی ایران تشکر می‌کند. ما مدیرکل را تشویق می‌کنیم که هیأت مدیره را در جریان تمام فعالیت‌ها و تحولاتی که نیاز به توضیح از سوی ایران دارند، نگه دارد.
متأسفانه، اقدامات ایران هم‌چنان در نقض آشکار تعهدات و مقاصد اعلام شده برجام است. ایران به افزایش برنامه هسته‌یی خود تا سطح هشداردهنده‌ای که به‌وضوح فراتر از توجیه غیرنظامی معتبر است، ادامه داده است و هیچ اراده‌ای برای اجرای تعهدات شفاف‌سازی مندرج در بیانیه مشترک توافق شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه مارس گذشته نشان نداده است.
- ایران به انجام فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در فردو ادامه می‌دهد که نقض تعهدات برجامی خود است.
- برجام ظرفیت غنی‌سازی ایران را به ۵۰۶۰ سانتریفوژ IR-۱ نصب شده در نطنز محدود می‌کند. ایران آشکارا مقررات برجام را در مورد مقدار، نوع و محل سانتریفوژهای نصب شده و هم‌چنین ساخت سانتریفیوژها نادیده گرفته است.
بسیار مهم است که ایران فوراً بیانیه مشترک را به‌طور کامل اجرا کند. حذف تجهیزات نظارتی و نظارتی پیامدهای زیانباری بر توانایی آژانس در ارائه تضمین از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران داشته است.
علاوه بر این، ما از نگرش بازدارنده ایران نسبت به بازرسیها نگران هستیم.
ایران بیش از ۴سال است که تعهدات برجامی خود را نقض کرده است. علاوه بر این، ایران فعالیت‌های خود را به سطوح بی‌سابقه‌یی برای کشوری بدون برنامه تسلیحات هسته‌یی گسترش داده است.
ما از رژیم ایران می‌خواهیم که تنشها را کاهش دهد و انتظار داریم گام‌های سریع و معنادار بعدی برای اجرای تعهدات بیانیه مشترکش در مورد راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اتخاذ شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ceef365-f0cd-49be-bf0a-aab425f8f045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات