728 x 90

بیانیه انجمن حقوق‌بشر آپادار رومانی در همبستگی با قیام ایران

بیانیه انجمن حقوق بشر آپادار رومانی در همبستگی با قیام ایران
بیانیه انجمن حقوق بشر آپادار رومانی در همبستگی با قیام ایران

انجمن حقوق‌بشری آپادار APADAR (دفاع از حقوق تبعیدیان و پناهندگان) در رومانی طی بیانیه‌یی خطاب به‌کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحدروز جمعه ۱۱ بهمن ۹۸ نوشت: در قیام سراسری نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸)بیش از ۱۵۰۰نفر با شلیک مستقیم پاسداران به‌قتل رسیده‌اند. در میان کشته‌شدگان افراد ۱۳-۱۴ساله هم به‌چشم می‌خورد. بیش از ۴۰۰۰نفر مجروح شده‌اند و بیش از ۱۲۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند. آمار واقعی بسا بیشتر است. پس از شلیک مستقیم سپاه پاسداران و دیگر نیروهای امنیتی رژیم ایران، به‌سمت تظاهرات مردم، مقام‌های این رژیم هر بار برای لاپوشانی واقعیتها تلاش کرده و اجساد قربانیان را نیز مخفی می‌کنند.

در ماه ژانویه ۲۰۲۰ (دیماه ۹۸) در جریان تظاهرات چهار روزه دانشجویان و مردم ایران در ۱۹استان سراسر کشور که در خیابان‌ها حقوق بشرشان را فریاد کردند. جوانان و زنان بیشتری دستگیر شده و به‌نقاط نامعلومی منتقل گردیدند. ما از موج قیام سراسری و اعتراضات مردم ایران برای دستیابی به‌حقوق پایه‌یی دموکراتیک و اقتصادی خودشان حمایت می‌کنیم. ما بر این باوریم که تا رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران بر سرکار است فقر و گرانی و بیکاری و سرکوب در ایران ادامه دارد و اعتراضات مردمی و خیزشهای جوانان ایران نیز ادامه خواهد داشت. ما آزادی کلیه زندانیان سیاسی، زنان، مردان، جوانان، دانشجویان، کارگران و معلمان را خواهانیم.

ما از سازمان ملل ‌متحد و عموم مراجع بین‌المللی می‌خواهیم تا سرکوب تظاهرات مردم ایران را قویاً محکوم کنند.

شورای امنیت ملل ‌متحد بایستی رژیم ایران و مقاماتش را مسئول جنایت علیه بشریت بشناسد.

سازمان ملل ‌متحد بایستی فوراً هیاتی را برای حقیقت یابی به‌منظور تحقیق در مورد میزان جنایتها علیه بشریت و نیز بازدید از دستگیر ‌شدگان به‌ایران اعزام کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58bad508-5904-4b80-b0dd-5dbfde27bb51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات