728 x 90

بیانیه اجلاس وزرای خارجه جی ۷ در ژاپن: ایران هرگز نباید سلاح هسته‌یی تولید کند

اجلاس وزرای خارجه جی ۷ در ژاپن
اجلاس وزرای خارجه جی ۷ در ژاپن

سایت وزارت‌خارجه ژاپن ۲۸فروردین درباره بیانیه اجلاس وزرای خارجه جی ۷ در ژاپن نوشت: وزرای خارجه گروه ۷ مجدداً تأکید کردند که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌یی تولید کند و بر این عقیده اشتراک نظر داشتند که هم‌چنان از ایران می‌خواهند به تعهدات و التزامات سیاسی خود در خصوص منع گسترش تسلیحات هسته‌یی عمل کند. علاوه بر این، وزرای خارجه گروه ۷ تأیید کردند که از ایران خواهند خواست کمک به ارتش روسیه در جنگ تجاوزکارانه خود به اوکراین را متوقف کند.

 

هم‌چنین وزارت‌خارجه آمریکا روز  ۲۹فروردین در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن پس از اجلاس وزرای خارجه جی هفت در ژاپن نوشت: من از ژاپن به‌خاطر اولویت بالایی که برای مقابله با تهدیدات هسته‌یی، از جمله پرتاب موشکهای بالستیک خطرناک کره شمالی، گسترش فعالیت‌های هسته‌یی ایران، از جمله بکارگیری سانتریفوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم بسیار غنی شده، که هیچ توضیح یا هدف غیرنظامی معتبری ندارد، تعلیق معاهده new START توسط روسیه و لفاظیهای غیرمسئولانه هسته‌ای، و ایجاد غیرشفاف و سریع زرادخانه هسته‌یی چین قائل شده است، قدردانی می‌کنم. این اقدامات تنها عزم ما را برای مقابله با خطرات هسته‌یی تقویت می‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پیام توئیتری خود ۲۹فروردین نوشت: «در کنفرانس جی ۷ ما در مورد ایران در توافق کامل هستیم: تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی. ما هم‌چنین توافق کردیم که عادی‌سازی که طالبان با جامعه جهانی به‌دنبال آن هستند، منوط به اقدامات آنها است. در آسیای مرکزی، ما هم‌چنان متعهد به رسیدگی به نگرانیهای مشترک هستیم».

 

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا- ۲۸ فروردین طی پیام توئیتری نوشت «در نشستهای وزیران خارجه جی ۷ @G۷ در روز گذشته در مورد خاورمیانه و آسیای مرکزی، شرکا در مورد طیفی از مسائل مانند رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران توافق داشتند [هم‌چنین در مورد]، کمکهای بشردوستانه به افغانستان؛ و تشویق به رشد اقتصادی در آسیای مرکزی با تنوع مسیرهای تجاری».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0dda56c-0fd4-497c-826c-9ff3411a30bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات