728 x 90

بیانیه اتحادیهٔ اروپا - آمریکا: درباره نقض توافق هسته‌یی از سوی ایران نگرانیم

دیدار اورزولا فون در لاین با جوبایدن
دیدار اورزولا فون در لاین با جوبایدن

اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد با انتشار بیانیه مشترکی از روند نقض توافق هسته‌یی از سوی رژیم ایران ابراز نگرانی کرده و از مذاکرات هسته‌یی در وین برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام، اعلام حمایت کردند.

آمریکا و اتحادیه اروپا توافق کردند که به مدت ۵سال اختلاف قدیمی مربوط به دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس را کنار بگذارند. دو طرف درباره کمکهای غیرقانونی داده شده به دو شرکت ایرباس و بوئینگ سال‌هاست که با هم اختلاف دارند.

«او رسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در بروکسل، گفت که این نشست پیشرفتهایی در زمینه مذاکرات مربوط به شرکت‌های هواپیمایی حاصل شد، «ما تصمیم گرفته بودیم به کمک هم این مشکل را حل کنیم و امروز به وعده خود عمل کردیم».
فون در لاین افزود: «این توافق صفحه جدیدی در روابط ما باز می‌کند و پس از 17سال اختلاف در زمینه هوانوردی، حالا به همکاری روی آورده‌ایم». (العربیه ۲۵ خرداد )

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0c74845-264a-40db-945e-3f71c8441001"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات