728 x 90

بوق و کرنای غنی‌سازی ۶۰درصدی رژیم آخوندی همزمان با مذاکرات چالشی در وین

بوق و کرنای غنی سازی ۶۰درصدی رژیم آخوندی
بوق و کرنای غنی سازی ۶۰درصدی رژیم آخوندی
  • بوق و کرنای غنی‌سازی ۶۰درصدی رژیم آخوندی همزمان با مذاکرات چالشی در وین
  • صالحی معاون روحانی و رئیس انرژی اتمی رژیم: چهارشنبه بود که ما دستور راه اندازی ۶۰درصد را دادیم، آخر پنجشنبه ما محصول ۶۰درصد را گرفتیم.

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ۲۷فروردین۱۴۰۰:

گوینده: رئیس مجلس شورای اسلامی ساعتی قبل خبر داد، نیمه‌شب گذشته دانشمندان ایرانی توانستند به اورانیوم با غنای ۶۰درصد دست یابند روند غنی‌سازی ۶۰درصد در نطنز پس از اقدام تروریستی ۵روز پیش در شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز و از کار افتادن بخشی از سانتریفوژهای نسل یک آغاز شد.

جناب آقای دکتر قالیباف همان‌طور که فرمودید به‌عنوان رئیس مجلس و قانون راهبردی که اخیراً تصویب شده و ما در آن چارچوب عمل کردیم، به‌عنوان رئیس مجلس همواره در تماس هستیم، سیر تحولات فعالیت‌های هسته‌یی در چارچوب قانون را به استحضار ایشان می‌رسانیم. و امروز هم نزدیک سحر بود که بنده به اطلاع ایشان رسوندم این دستاورد بزرگ را و ایشون هم محبت کردند و اعلام کردند و جای تشکر و تقدیر داره هم از جناب ایشان و هم از جناب آقای ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی که واقعاً دارند کمک می‌کنند هم از نظر مسائل مالی و از جهات دیگه که ما بتوانیم قانون را آن‌گونه که مورد خواست مجلس است پیش ببریم و اما خدمتتون عرض کنم راجع به ۶۰درصد، خود دوستانی که در قانون این را وارد کرده بودند به ما گفته بودند یک مقدار با احتیاط بروید جلو، واقعاً می‌خواستند به مذاکرات، روی به‌قول معروف با بحث حسن‌نیت بریم جلو ولی با اتفاقی که افتاد دیگه دستور دادند که این کار را ما سریع‌تر انجام بدیم.

چهارشنبه بود که ما دستور راه اندازه ۶۰درصد را دادیم و پنجشنبه دیر وقت یعنی ۴۰دقیقه بامداد جمعه یا حالا همیشه آخر پنجشنبه ما محصول ۶۰درصد را گرفتیم، البته محصول که الآن داریم می‌گیریم حدود ۹ گرم در ساعت است، در سال۹ گرم حالا این را بایستی یک مقدار راندمان این عرضم به حضور شما چیدمان زنجیره‌ها را یک مقدار دارند روی آن کار می‌کنند که تولید ۶۰درصد ما کمتر میشه یعنی الآن ۹ گرم هست ممکن است به ۵ – ۶ گرم برسد ولی همزمان ۲۰درصد هم تولید خواهیم کرد

الآن هر غنایی را اراده بکنیم امکانپذیر است، لحظه‌یی می‌توانیم همینجور که مشاهده فرمودید ۶۰درصد را ما چهارشنبه دستور آن را دادیم پنجشنبه آخر وقت این حاصل شد. من چند تا اگر اجازه بدهید ابهام ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها، ابهامی ایجاد کردند که مثلاً آلودگی ایجاد شده هیچ آلودگی آنجا نیست

یکی این‌که گفتن غنی‌سازی قطع شد در نطنز هیچ لحظه‌ای غنی‌سازی قطع نشد در نطنز غنی‌سازی با قوت داره ادامه پیدا می‌کنه.

یک بحث دیگری هم که باز راه انداختند اولاً خوب ماهواره‌ها می گفتند اینها بلوف می‌زنند نمی‌توانند درست مثل ۲۰درصد خوب الآن متوجه شدند که سایت نطنز هم‌چنان پابرجاست. (تلویزیون شبکه خبر رژیم - ۲۷فروردین)

 

  • پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع: اعلام دستیابی به اورانیوم با غنای ۶۰درصد در ساعت ۴بعد از نیمه شب این معجزه‌آفرین است و هر توطئه‌یی را خنثی خواهد.

 

توئیت پاسدار قالیباف

 

  • آسوشیتدپرس: رژیم ایران غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰درصد را شروع کرد.
  • این بالاترین سطحی است که رژیم را به تولید سلاح اتمی نزدیک می‌کند و همزمان با مذاکرات وین باعث افزایش تنش می‌شود.

آسوشیتدپرس ۲۷فروردین ۱۴۰۰: رژیم ایران روز جمعه غنی‌سازی اورانیوم را در بالاترین سطح تاکنون که به تولید سلاح نزدیک است آغاز کرد... یک مقام ارشد گفت در هر یکساعت تنها چند گرم گاز اورانیوم تا خلوص ۶۰٪ غنی‌سازی می‌شود...

بازرسان بین‌المللی قبلاً گفته بودند که رژیم ایران قصد دارد این کار را در سایت هسته‌یی نطنز، و نه در اعماق سالنهای زیرزمینی خود انجام دهد که در برابر حملات هوایی مقاومت دارد.

با وجود این‌که مذاکرات وین برای پیدا کردن راهی جهت بازگشت آمریکا به توافق و لغو تحریم‌های خرد کننده، این اقدام غنی‌سازی ۶۰درصدی تنش را افزایش خواهد داد.

علی‌اکبر صالحی گفت اکنون سانتریفیوژها ۹ گرم در ساعت تولید می‌کنند اما در روزهای آینده این میزان به ۵ گرم در ساعت کاهش می‌یابد. (ضمن این‌که). . معلوم نیست چرا اعلام این موضوع غنی‌سازی ابتدا از سوی قالیباف، یک فرمانده سابق تندرو در سپاه پاسداران اعلام شد

غنی‌سازی بیشتر می‌تواند پاسخ بیشتری از سوی اسراییل در میان جنگ سایه‌ای طولانی‌مدت بین دو طرف را برانگیزد.

تهدید غنی‌سازی بیشتر توسط رژیم ایران انتقادات آمریکا و ۳کشور اروپایی را برانگیخت. روز جمعه، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا این تصمیم رژیم را "بسیار نگران کننده" توصیف کرد.

استانو گفت: "هیچ توضیح معتبر یا توجیه غیرنظامی برای چنین اقدامی در طرف رژیم ایران وجود ندارد."

 

  • عباس عراقچی: مذاکرات وین چالشی بود. سه کشور اروپایی نه تنها حادثه نطنز را محکوم نکردند. بلکه مواردی را به تحریم‌ها اضافه کردند.

عراقچی، معاون وزارت‌خارجه رژیم ۲۶فروردین ۱۴۰۰:

حادثه نطنز چیزی نیست که بشه به آسانی از کنار آن گذشت انتظار ما از کشورهای مقابل در برجام این حادثه را محکوم می‌کنند یک انتظار کاملاً جدی و به حقی بوده غیر از روسیه و چین بقیه اعضای برجام در حقیقت سه کشور اروپایی نه تنها این کار را به درستی انجام ندادند حتی در حوزه تحریم‌ها مواردی را به فهرست خودشان اضافه کردند خوب این باعث بحثهای کاملاً جدی شد حسن‌نیت از طرف کشورهای اروپایی به‌شدت زیر سؤال رفت از طرف ما و این‌که باید آنها جدیت خودشان را در مذاکرات نشان بدهند این طور نیست که با این حرکات بشود ما به یک جمع‌بندی خوبی بتوانیم برسیم مگر این‌که کشورهای اروپا جدیت خودشان را در عمل نشان بدهند و ضمن این‌که ما هم فرصت برای مذاکرات فرسایشی نداریم مایل به مذاکرات فرسایشی اصلاً نیستیم باید سریع‌تر به جمع‌بندی برسیم و این را ما باید در عمل ببینیم. (تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۲۶فروردین)

 

  • ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی: دولت بایدن فقط تعهدش به فشار حداکثری ترامپ را نشان داده است.
  • توصیه خامنه‌ای چراغ راه ماست، مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم.

 

  • وال استریت ژورنال-۲۶فروردین: ۱۷۰۰فرد و نهاد رژیم ایران توسط ترامپ تحریم شده‌اند. تسهیل و پیشرفت مذاکرات انتظار نمی‌رود

در دوران دولت ترامپ آمریکا حدود ۱۷۰۰ فرد و نهاد رژیم ایران شامل بانک مرکزی و سپاه پاسداران و بسیاری از سرکردگان رژیم را لیست‌گذاری و تحریم کرده است. فرم مذاکرات به‌گفته این مقامات انتظار تسهیل در سرعت پیشرفت را نمی‌دهد انتظار نمی‌رود دیپلماتهای رژیم ایران و آمریکا با هم ملاقات مستقیمی داشته باشند. (روزنامه وال استریت ژورنال ۲۶فروردین)

 

  • کارشناس حکومتی: دولت بایدن مشکلاتی در داخل آمریکا دارد. هم جمهوریخواهان و هم دموکراتهای کنگره به‌شدت مخالف دادن هر نوع امتیاز به ایران هستند.

تلویزیون رژیم ۲۶فروردین ۱۴۰۰:

مشکلاتی هست که دولت بایدن در داخل آمریکا دارد. به‌هرحال کنگره آمریکا هم نظر نیست با نگاه بایدن هم جمهوری‌خواهان مخالف هیچ نوع امتیازی به ایران هستند هم یک تعدادی از دمکراتها اینها به‌شدت ضدایرانی هستند در سنای آمریکا مثلا رئیس دمکراتها آقای چاک شومر به‌شدت ضدایرانی هست رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا آقای منندز به‌شدت ضدایرانی هستش از این جهت با طولانی شدن مذاکرات دولت بایدن به جای این‌که به تعهداتش عمل کند می‌تواند به اینها بگوید خوب ما فعلاً ایرانیها را گذاشتیم سر کار و همینطوری داریم مذاکره می‌کنیم و شما کار جدی انجام ندهید چون کنگره این قدرت را دارد که اگر بایدن بخواهد مثلا به سمت کاهش فلان تحریم برود متوقف کند و جلویش را بگیرد. پس اینهم کارکرد دارد.  

 

  • مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا: رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است.
  • دولت بایدن نباید به توافق اتمی با این رژیم شیطانی بپیوندد. (سایت دیلی سیگنال ۲۶فروردین)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8be261b-28b1-43c4-901a-18bb7cdff986"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات