728 x 90

قیام سراسری - شماره ۶۱

به گزارش شهود عینی حمله به اوین از قبل برنامه‌ریزی شده بود و ۳۰ الی ۴۰زندانی کشته شدند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگقیام سراسری - شماره ۶۱

 

به گزارش شهود عینی حمله به اوین از قبل برنامه‌ریزی شده بود و ۳۰ الی ۴۰ زندانی کشته شدند

 

در حالی‌که رژیم آخوندها تلاش می‌کند بر جنایت بزرگ در اوین سرپوش بگذارد و حتی به اعضای مجلس ارتجاع هم اجازه بازدید از اوین را نمی‌دهد، با گذشت ۴۸ساعت، ابعاد جدیدی از این فاجعه بتدریج فاش می‌شود. مقاومت ایران ضمن تأکید مجدد بر ضرورت تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندان اوین و تحقیق پیرامون جنایت شامگاه ۲۳مهر، جزئیات بیشتری از این فاجعه را بر اساس گزارشها و اظهارات شهود عینی که برای گواهی دادن در دادگاهها و مراجع بین‌المللی آمادگی دارند، به اطلاع می‌رساند:

 

۱- در حمله نیروی ویژه پاسداران ولایت (نوپو) در زندان اوین ۳۰ الی۴۰ نفر کشته شدند که آمار و اسامی و مشخصات آنها در بهداری اوین ثبت شده است. کشته‌شدگان اغلب از بند ۷ هستند.

۲-حمله به زندانیان از قبل برنامه‌ریزی شده بود، به مهدی هاشمی پسر رفسنجانی گفتند از مرخصی به زندان برنگردد، اکبر طبری معاون قضاییه در زمان صادق لاریجانی و نجفی وزیر و شهردار سابق تهران را هم قبل از حمله به بهداری منتقل کردند تا جای آنها امن باشد.

۳- وحوش (نوپو) برخی از زندانیان را از پشت‌بام به پایین پرتاب کردند. از پشت‌بام زندانیان را که در حیاط بودند با گلوله‌های ساچمه‌ای و جنگی هدف قرار می‌دادند. یکی از زندانیان را که از پشت پنجره نگاه می‌کرد با گلوله جنگی هدف قرار دادند که به پهلویش اصابت کرد.

۴- وحوش نوپو با گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای به بند ۸ محل نگهداری زندانیان سیاسی تهاجم کردند و تا حد خفگی گاز اشک‌آور به سمت این بند پرتاب کردند. در حیاط بند ۸ مانند یک سلاخ‌خانه خون ریخته و تا ۲۴ساعت بعد نتوانستند آنرا نظافت کنند.

۵-در بند ۸ چند زندانی مزدور و خائن علیه زندانیان جاسوسی و با مأموران همکاری و آنها را راهنمایی می‌کردند. پس از تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور، یگان ویژه در حمله گازانبری زندانیان را کف حیاط خواباندند و تا حد مرگ کتک زدند. کتک زدن به وحشیانه‌ترین صورت تا صبح ادامه داشت. آنها تا جایی که می‌توانستند از شوکر برای ضرب‌وشتم زندانیان استفاده می‌کردند.

۶- پاسدار سرهنگ محمودی، فرمانده یکان حفاظت زندان وحشیگری را از حدگذرانده و حتی زمانی که یکان ویژه می‌گفت نزنید، او با باتون بر سر و روی زندانیان می‌کوبید. ضربات وحشیانه او بر سر یک زندانی سیاسی باعث شد که چشمهای او خونین شود. یکی دیگر از جنایتکاران توکلی افسر نگهبان زندان بود.

۷-از بند هشت ۵۱نفر را بردند حتی یکی از زندانیان را که ۵ ساچمه در بدنش بود با همان وضعیت بردند. عده‌یی را به گوهردشت بردند اما محل بقیه زندانیان مشخص نیست.

۸-به درون بند زنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و در همان حال درهای بند زنان را قفل کردند تا نتوانند واکنشی نشان بدهند و خود را نجات دهند.

۹-اگر شنبه شب مردم تهران به سمت اوین راه نمی‌افتادند شمار بسیار بیشتری از زندانیان کشته می‌شدند. الآن هم اگر در زندانها بسته بماند و کسی به بازدید نیاید یک فاجعه انسانی در پیش است.

 

در همین حال سردژخیم اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان وقیحانه گفت: «آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت» (انتخاب ۲۵مهر). در همین حال علیرضا بیگی، نماینده مجلس رژیم گفت: «به درخواستمان درباره بازدید از زندانها و بازداشتگاههای اعتراضات اخیر جوابی داده نمی‌شود» (شبکه شرق رژیم ۲۵مهر).

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران روز ۲۴مهر از ملل‌متحد و کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر خواست یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی تشکیل دهند تا در اسرع وقت با حضور نماینده‌ای از جانب مقاومت به اوین برود و آثار جنایت علیه بشریت را به چشم ببیند. اگر رژیم مدعی است که جنایتی مرتکب نشده باید بازدید این هیأت را بپذیرد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۱ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8556cff6-a6d0-427c-9849-c29f20d84bf5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات