728 x 90

به‌دنبال ۱۲ اعدام جنایتکارانه در روز ۱۵شهریور ۱۰زندانی دیگر روز چهارشنبه ۱۶شهریور حلق‌آویز شدند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

به‌دنبال ۱۲ اعدام جنایتکارانه در روز ۱۵شهریور ۱۰زندانی دیگر روز چهارشنبه ۱۶شهریور حلق‌آویز شدند

تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قضاییه رژیم

 

چرخه خون‌ریزی و اعدام دستجمعی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. پس از اعدام ۱۲زندانی در روز سه‌شنبه ۱۵شهریور، ۱۰زندانی روز چهارشنبه ۱۶شهریور در میناب و بندرعباس و گوهردشت حلق‌آویز شدند. خامنه‌ای برای حفظ حکومت ننگین‌اش رکورد کم‌سابقه از جنایت و قساوت به‌جای گذاشته است. روز چهارشنبه دو زندانی در زندان میناب، هفت زندانی در زندان گوهردشت و یک زندانی در زندان بندرعباس حلق‌آویز شدند. دژخیمان روز پنجشنبه ۱۷شهریور نیز یک زندانی ۲۲ساله به‌نام غفور نجات‌پور را در زندان گنبد کاوس حلق‌آویز کردند.

 

یکی از اعدام شدگان در میناب سوخت‌بر محروم بلوچی بود که بعد از ۱۱سال زندان به‌دستور مستقیم آخوند جنایتکار اژه‌ای در زندان میناب اعدام شد. سایت حکومتی خبر آنلاین رژیم ۱۶شهریور نوشت: «با دستور رئیس قوه قضاییه در مورد تعیین‌تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف و مسن، صبح امروز قاتل شهید احسانی قصاص و این پرونده بعد از ۱۱سال تعیین‌تکلیف شد»...

 

پنجشنبه ۱۷شهریور خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران، سومین روز تجمع اعتراضی خود را مقابل ساختمان قوه قضاییه رژیم برگزار کرده و خواستار توقف اعدام عزیزان خود شدند. پدران و مادران پیر، همسران و فرزندان این زندانیان با حمل پلاکارد و با دادن شعارهای «اعدام نکنید» و «نه به اعدام» نسبت به موج گسترده اعدامها اعتراض کردند. فرزندان یکی از زندانیان اعدام شده در این تجمع گفت نگذاریم افراد بیشتری کشته شوند و نگذاریم خانواده‌ها داغدار شوند. کشتار را تمام کنید. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در سخنانش گفت: تا کی از ما بکشند و هیچ نگوئیم. آیا حق ما این بود که فقیر باشیم؟ ما عزادار رشیدترین فرزندان آب و خاکمان هستیم. نمی‌خواهیم بعد از این، کس دیگری از ما را بکشند.

 

فتاحی رئیس زندان مرکزی کرج در مورد موج اعدام زندانیان به خانواده‌ها گفته است: «ما مأموریم و معذور! دستور اجرا از طرف قوه قضاییه داده شده است»... رؤسای زندانهای رژیم راه‌های شورش و فرار را با سیم خاردار و آهن بسته‌اند تا مانع اعتراض زندانیان به اعدامهای گسترده شوند. کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ بر اساس اسناد به‌دست آمده از قضاییه آخوندها فاش کرد که هم‌اکنون ۵۱۹۷ زندانی زیر حکم اعدام یا قصاص نفس هستند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: سکوت و بی‌عملی در برابر رژیم آخوندی که بی‌محابا خون می‌ریزد و ۴دهه به جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی درگیر است، به‌سخره گرفتن اصول جهان‌شمول حقوق‌بشر است. پرونده جنایات این رژیم باید به شورای امنیت ملل متحد احاله و سران آن در برابر عدالت قرار گیرند. وی ضمن همدردی و همبستگی با خانواده‌هایی که در مقابل قضاییه دژخیمان تجمع کرده‌اند گفت خامنه‌ای بیهوده تلاش می‌کند با تشدید سرکوب و اعدام، نظام ورشکسته‌اش را نجات دهد، اعدام‌های بی‌وقفه انزجار عمومی علیه رژیم ضدبشری آخوندی را دوچندان کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ شهریور ۱۴۰۱ (۹ سپتامبر ۲۰۲۲)

 

-خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران - 0

-خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران - 1

-خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران - 2

-خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران - 3

-خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران - 4
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9806459-1898-416d-bbab-ad4b5d8875a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات