728 x 90

بن‌بست سرکوب و رسوایی دین‌فروشی

مروری بر روزنامه‌های حکومتی
مروری بر روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه، ششم اردیبهشت بحرانهای اقتصادی – اجتماعی در صف اول قرار دارند. از گرانی دارو تا گرانی بلیط قطار و اتوبوس و رفتن خوزستان به زیر خاک و بحران آب، موضوع مشترک روزنامه هاست. تشدید جنگ باندهای حاکم بر سر اظهارات علی مطهری نایب‌رئیس پیشین مجلس در مورد قصد نظام برای ساخت بمب اتمی از یک‌سو و حذف پاسدار محسن رضایی از تیم اقتصادی دولت رئیسی از سوی دیگر از جمله نمونه‌های تشدید جنگ باندی هستند. بن‌بست برجام و ضرورت رفتن پای میز مذاکره موضوع بعدی است که با یادآوری خفگی اقتصادی، در روزنامه‌های باند مغلوب به نظام گوشزد شده است. در برخی مطالب هم بحرانهای اقتصادی اجتماعی با جنگهای باندی عجین شده است.

 

بن‌بست سرکوب و رسوایی دین‌فروشی

در مطالب روزنامه‌های امروز جنگهای باندی بیشتر برای حفظ نظام و هشدار نسبت به فضای انفجاری جامعه است. مخاطب هشدارها بیشتر باند خامنه‌ای است که روزنامه‌های باند مغلوب با ابراز وحشت از وضعیت موجود بن‌بست سرکوب و رسوایی دین‌فروشی را گوشزد کرده‌اند.

مستقل در مطلبی خطاب به باند حاکم نوشته است: «خودی‌های دلسوز در قالب جملاتی مانند «از قهر و طغیان مردم بپرهیزید» و یا «تاب‌آوری مردم رو به خاتمه است» حاکمیت را نصیحت می‌کنند». در ادامه هم افزوده است: «حاکمیت باید درک کند برخی سیاست‌ها... شکست پرهزینه‌ای خواهد خورد. جای فعالان صنفی معلمین، بازنشستگان و کارگران، فعالان مدنی زندان نیست... باد نکارید».

همدلی در مطلبی با عنوان «راهی پیش پای قالیباف» به عاقبت فیگورهای دین‌فروشانه پاسدار قالیباف اشاره کرده و نوشته است: «خرید سیسمونی برای نوه رئیس مجلس باید ‏حداکثر یک مسأله ۱۰درصدی به‌حساب می‌آمد اما می‌بینیم که به یک بحران ۹۰درصدی در جامعه تبدیل شده است. ‏این بحران، محصول شعارسازیِ ۴۰ساله آن‌هایی است که با مضامین برگرفته از قرآن کریم، احادیث پیامبر، در ظاهر می‌خواهند مردم را رستگار کنند اما تناقض گفتار و رفتار در بین بانیان ‏این شعارها که یکی از آنها قالیباف است، کار را به‌جایی کشانده که خودشان در مخمصه افتاده‌اند».

مردم‌سالاری هم با اشاره به تمام چفیه به گردنهای نظام نوشته است: «این ماجرای اخیر ســفر خانواده یک مسئول ِ چفیه به گردن به ترکیه، حالا به قصد خرید سیسمونی یا هر کار دیگر، وســط ماه رمضان، فقط یک مصداق کوچک از رویه‌ای اســت که سالیان سال است شکل گرفته است» در ادامه هم نوشته: «افشــای این ماجرا، از یک نزاع درون جناحی ریشــه می‌گیرد و به قصد ضرب شست نشان دادن و حتی تصفیه حساب سیاسی انجام گرفته است و چه بسا گروه پشت‌پرده افشاگران، خود، چفیه به گردنهای دیگری هستند». در انتها هم نوشته: «چفیه... به تدریج نزد عامه مردم، نمادی از کاسه لیسی قدرت به قصد آرایش ظاهری موجه و وفادارانه در پوشاندن باطنی آکنده از تعارضها شد».

 

سودای بمب اتمی در تنگنای خفگی اقتصادی

در روزنامه‌های باند مغلوب از پیآمد اعتراف علی مطهری مبنی بر قصد نظام برای ساخت بمب، و افشاگری مجاهدین که مانع این کار شد، ابراز نگرانی کرده‌اند. روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان بازگشت مطهری به کانون جنجال نوشته است اظهارات علی مطهری به‌معنی این است که مقامات نظام طی این سالیان «بخش قابل توجهی از واقعیت را به مردم نمی‌گفتند و هزینه‌های زیادی را مردم تحمیل کردند». این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان رمز گشایی و راستی‌آزمایی اظهارات علی مطهری اعتراف کرده است که این اولین اعتراف در نظام آخوندی نیست و پیش از او احمدی‌نژاد به قصد نظام برای دسترسی به بمب اتمی اعتراف کرده و برخی کشورهای منطقه را هم تهدید کرده بود. این مقاله در انتها آرزو کرده کاش نماینده‌های کنگره و سنای آمریکا این اظهارات نبینند یا نشنیده بگیرند. چون خیلی برای نظام بد می‌شود.

موضوع بعدی برجام است که روزنامه‌های باند مغلوب تهدید تأخیر و چانه‌زنی زیادی را به نظام گوشزد کرده‌اند. «دو راه‌کار عمده برای حل مشکلات» عنوان مطلب آرمان به قلم فاضل میبدی از حوزهٔ قم است که نوشته: «اگر مذاکرات به جایی نرسد و تحریم‌ها باقی بماند قطعاً زیانش بیش از آمریکا متوجه (نظام) خواهد بود. چرا که به‌هرحال آمریکا از یک اقتصاد نسبتاً ثابتی برخوردار است». در ادامه هم یادآوری کرده: «این‌که ما بگوییم در این مذاکرات می‌خواهیم صددرصد در مقابل آمریکا بایستیم به جهت دیپلماتیک حرف درستی در مذاکرات نیست. به هرصورت طبیعی است که آنها امتیازاتی را مطالبه کنند. نمی‌شود گفت که ما هیچ امتیازی نمی‌دهیم».

ستاره صبح هم در مطلبی به قلم سفیر پیشین رژیم در ضرورت مذاکره خطاب به نظام نوشته است: «گذشت زمان از لحاظ اقتصادی به ضرر (نظام) خواهد بود (نظام). با شرایط بد اقتصادی و تورم افسارگسیخته رو به روست».

 

 

روزنامه حکومتی مستقل با اشاره به نارضایتی گسترده مردم هشدار داد: «در شرایطی» هستیم «که نظام مورد هجمه ملی و بین‌المللی است» و حتی «خودی‌های دلسوز» نظام پیاپی هشدار می‌دهند «از قهر و طغیان مردم بپرهیزید» و یا «تاب‌آوری مردم رو به خاتمه است».

این روزنامه حکومتی ضمن اعلام خطر به باندهای درونی رژیم نوشت «تجربه را تجربه نکنید» و «باد نکارید» که پس از آن توفان درو کنید!(روزنامه حکومتی مستقل ۶اردیبهشت)

 

کیهان خامنه‌ای روز ۶اردیبهشت در مطلبی نسبت به افشای ماهیت غارتگرانه دولت رئیسی سوزوگداز کرد و آن را «مأموریت مرموز جوخه‌های عملیاتی غرب» نامید.

کیهان با اشاره به‌منفوریت و رسوایی رئیسی نوشت: «در کنار ترور شخصیت​ این قبیل شبهه‌افکنی‌ها» وجود دارد که «چرا دولت و مجلس و دستگاه قضایی پس از یک دست شدن حاکمیت، کاری برای مقابله با تورم و گرانی و ساماندهی اقتصاد کشور نمی‌کنند؟ چرا هیچ برنامه اقتصادی روشنی ندارند؟ اگر فروش نفت افزایشیافته، چرا اوضاع اقتصادی هم‌چنان نابسامان است؟».

 

روزنامه حکومتی مستقل روز ۶اردیبهشت در جریان جدال باندی، در مطلبی با‌عنوان «کجای دنیا»، به‌دزدی‌ها و غارتهای نجومی و سیاستهای ویرانگر نظام آخوندی اذعان کرد و با زنجیره‌یی از پرسش‌های معنادار نوشت:

- کجای دنیا بانکها در ید قدرت دولت است و زمینه‌ٔ فسادها و وام‌های هزاران میلیاردی را فراهم می‌کند؟

- کجای دنیا دولت سی‌و‌پنج هزار میلیارد تومان از جیب مردم برمی‌دارد و به مال‌باختگان مؤسسات قارچ‌گونه​​​ که با هزاران رانت برای جیب‌بری تأسیس شده بودند می‌پردازد؟

- کجای دنیا دولت ارز را در اختیار کامل خود داشته و هزاران میلیارد به جیب می‌زند؟

این روزنامه حکومتی ادامه می‌دهد:

- کجای دنیا دولت با دست‌کاری بورس عدهٔ کوچکی را دو‌ماهه به عرش رسانده و عده بسیاری را به خاک سیاه می‌نشاند؟

- کجای دنیا بنیادی به نام مستضعفان دارد که دهها ملک دولتی را در اختیار گرفته و به افراد صاحب نفوذ می‌بخشد؟

- کجای دنیا با درآمد یک ساله نمی‌توان دو متر خانه و زمین در شهر خود خرید؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50b90894-ffea-4354-adbe-61bca97cfbc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات