728 x 90

بمب‌افکنهای آمریکایی برای هشدار به رژیم ایران بر فراز خاورمیانه به گشت‌زنی پرداختند

داکوتای شمالی - آمادگی برای پرواز بمب افکنهای ب ۵۲ بر فراز خاورمیانه
داکوتای شمالی - آمادگی برای پرواز بمب افکنهای ب ۵۲ بر فراز خاورمیانه

دو بمب‌افکن «بی ۵۲» آمریکایی روز یکشنبه ۱۷اسفند با همراهی جنگنده‌هایی از اسرائیل، عربستان سعودی و قطر با هدف هشدار به رژیم ایران بر فراز منطقه خاورمیانه به گشت‌زنی پرداختند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده «سنتکام»، همراهی هواپیماهای نظامی از کشورهای یاد شده را تأیید کرد.

سنتکام اعلام کرد: دو فروند بمب‌افکن ب – ۵۲ برای ممانعت از تجاوز و اطمینان دادن به‌متحدانمان از تعهدات ارتش آمریکا در قبال امنیت منطقه در یک گشت چندملیتی در طول خاورمیانه به پرواز در آمدند.

آسوشیتدپرس نوشت: در بحبوحه تنشهای میان واشنگتن و تهران، روز یکشنبه دو فروند هواپیمای ب-۵۳ آمریکا با انجام جدید‌ترین مأموریتهایی از این نوع با هدف هشدار به رژیم ایران بر فراز خاورمیانه به پرواز در آمدند.

 

از آغاز ۲۰۲۱ تاکنون، برای چهارمین بار بمب‌افکنهای آمریکا در منطقه خاورمیانه به پرواز در می‌آیند. این بمب‌افکن‌ها قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌یی را دارند.

در همین حال، برای دومین بار است که از زمان روی کار آمدن بایدن به ریاست‌جمهوری آمریکا، واشنگتن با هدف هشدار به تهران، بمب‌افکنهای خود را راهی منطقه می‌کند.

داده‌های ردیابی پروازها نشان می‌دهد که دو بمب‌افکن «بی ۵۲» از پایگاه هوایی «ماینوت» در داکوتای شمالی به پرواز درآمدند. اما در بیانیه سنتکام به مبدأ بمب‌افکن‌ها اشاره‌یی نشده است.

تصاویری که بعداً توسط مقامات آمریکایی منتشر شد حاکی از اعزام خدمه پرواز از پایگاه هوایی یاد شده است.

پیش از این، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز ۹بهمن در نخستین کنفرانس خبری خود در دولت جو بایدن تأکید کرده بود که رژیم ایران هم‌چنان بازیگری «مخرب» در منطقه خاورمیانه است و ایالات متحده از توان بازدارندگی خود برای مقابله با اقدامات این کشور در منطقه استفاده خواهد کرد.

جنگنده‌های «اف ۱۶» و بمب‌افکنهای «بی ۵۲» آمریکا در پایان دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ پروازها در نزدیکی آب‌های ایران را شدت بخشیدند.

هم‌چنین در هفته‌های گذشته حملات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی علیه اهدافی در عربستان شدت گرفته و به تشدید بحران در یمن، دامن زده است.

پرواز اخیر بمب‌افکنهای آمریکایی بر فراز منطقه دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با امضای فرمانی، «وضعیت اضطراری ملی» علیه رژیم ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در متن این فرمان آمده است، اقدامات و سیاست‌های رژیم ایران هم‌چنان تهدیدی غیرمعمول و خارق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5440d732-7126-4bc8-9812-9410e73167c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات