728 x 90

بلینکن: فقدان توافق نظارتی آژانس با رژیم ایران، یک نگرانی جدی است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا

به گزارش سایت وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی بلینکن در پاریس در روز جمعه ۴تیر، خبرنگار واشنگتن پست از وی پرسید: رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران رئیسی توسط گروه‌های متعدد حقوق‌بشری متهم به نقض وخیم حقوق‌بشر شده که به سال ۱۹۸۸ (قتل‌عام ۶۷) برمی‌گردد. آیا آمریکا می‌تواند با در نظر گرفتن وجدان خود، تحریم‌ها علیه وی را بدون تحقیق مناسب پیرامون این اتهامات، لغو کند؟

بلینکن در پاسخ تأ کید کرد که چنان‌چه رژیم ایران به یک سلاح اتمی یا قابلیت تولید بمب در یک زمان کوتاه دست یابد، یک رژیم خطرناکتر خواهد بود که می‌تواند مصونیت از مجازات برای مجرمان، حمایت از تروریسم، بی‌ثبات کردن منطقه و درگیر شدن در گسترش تسلیحات را بیش‌از‌پیش انجام دهد.

 

رویترز در گزارش خود از کنفرانس مشترک وزرای خارجه آمریکا و فرانسه به موضوع پایان توافق یکماهه آژانس با رژیم اشاره کرد و نوشت بازرسیها با توافق موقت تاکنون ۲بار تمدید شده، که آخرین مورد در این هفته به پایان رسید. بلینکن در کنفرانس خبری پاریس در کنار ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود به خبرنگاران گفت: "این موضوع، هم‌چنان یک نگرانی جدیست و باید حل شود.

رویترز افزود: سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی گفت رافائل گروسی مدیرکل آژانس در این رابطه روز جمعه به شورای حکام آژانس انرژی هسته‌یی در این مورد اطلاع خواهد داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21ab5acc-fdd6-410d-a504-0bd30fe560c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات