728 x 90

بلومبرگ: گروگانها و موشکها هاله‌ای از ابهام در مذاکرات اتمی ایجاد می‌کند

شلیک موشکها به عربستان و مذاکرات وین
شلیک موشکها به عربستان و مذاکرات وین

همزمان با وضعیت پر ابهام و پیچیده مذاکرات وین، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از آخرین تحولات مذاکرات نوشت: نگاهی به ایران؛ گروگانها و موشکها هاله‌ای از ابهام در مذاکرات اتمی ایجاد می‌کند.

بلومبرگ  روز ۴بهمن با نگاهی به آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌یی و بازارهای انرژی نوشت: راب مالی فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران، بار دیگر تأکید کرد که اگر تهران چهار آمریکایی را که به‌گفته واشنگتن گروگان گرفته شده‌اند، آزاد نکند، بعید است که احیای توافق هسته‌یی به‌وقوع بپیوندد. این موضوع مانع دیگری برای یک توافق در کوتاه مدت ایجاد کند.

در همین حال، تشدید درگیری در یمن، که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران را در مقابل ائتلاف مورد حمایت آمریکا شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی قرار می‌دهد، هم‌چنین تهدیدی برای تضعیف دیپلماسی در وین است. رسانه دولتی امارات روز دوشنبه اعلام کرد ابوظبی برای دومین بار در یک هفته گذشته هدف موشکهای یمن قرار گرفت.

در حالی که نمایندگان آمریکا و اروپا از پیشرفت در مذاکرات هسته‌یی خبر می‌دهند، زمان محدودی برای دستیابی به یک توافق وجود دارد. معامله‌گران نفت در حال آماده شدن برای سناریوهایی هستند که شامل توافق در عرض چند هفته یا شکست احتمالی مذاکرات می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09e73516-8a3f-49cf-ad33-68dc04d7e2aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات