728 x 90

بلومبرگ: پارلمان هلند خواستار تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران شد

پارلمان هلند
پارلمان هلند

بلومبرگ روز ۱۶دیماه در گزارشی از فراخوان برای تشدید تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی توسط رهبران ۱۰حزب پارلمانی هلند نوشت: رهبران ۱۰حزب پارلمانی هلند از اتحادیه اروپا می‌خواهند با بسته تحریمی جدید فشار بر دولت ایران را افزایش دهد.
بر اساس نامه مشترکی که روز جمعه در روزنامه هلندی فولکس کرانت Volkskrant منتشر شد، رهبران احزاب به‌نمایندگی از اکثریت مجلس، پیشنهاد کردند که سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد و مقامات کلیدی رژیم آخوندی و اعضای خانواده آنها به‌اتهام نقض حقوق‌بشر تحریم شوند.
این نامه به‌دنبال لایحه مشابهی است که پارلمان هلند در دسامبر تصویب کرد و پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا منتشر می‌شود که در پایان ژانویه برگزار می‌شود.

سایت داچ نیوز در همین روز نوشت: رهبران احزاب از دولت هلند می‌خواهند در قبال ایران سخت‌گیرانه‌تر عمل کند.
رهبران ۱۰ حزب سیاسی در پارلمان(هلند) از جمله هر ۴شریک ائتلافی، از دولت هلند خواسته‌اند تا حمایت خود را از مردم ایران که از زمان مرگ مهسا امینی در سپتامبر گذشته علیه رژیم تظاهرات کرده‌اند، افزایش دهد. رهبران حزب در نامه‌یی سرگشاده به (روزنامه هلندی) Volkskrant می‌گویند هلند و اتحادیه اروپا باید به حمایت از ایرانیان آزادیخواه ادامه دهند و صدای آنها باشند.
نمایندگان مجلس می‌گویند: «رژیم ایران حقوق جهانی بشر را نقض می‌کند و فعالیت‌های نظامی آن نیز تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است».
آنها در این نامه از دولت و اتحادیه اروپا می‌خواهند که از آمریکا الگوبرداری کنند و آنچه را «ستون فقرات» رژیم ایران، سپاه پاسداران می‌خوانند، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. پارلمان قبلاً از چنین اقدامی حمایت کرده است. علاوه بر این، رهبران حزب می‌گویند، هلند و اروپا نیز می‌توانند تحریم‌هایی را علیه افراد خاصی از رژیم ایران و بستگان نزدیک آنها اعمال کنند. در این نامه آمده است: «به این ترتیب می‌توانیم از نقض آزادی‌ها در ایران و سپس از آمدن (افراد خاصی از رژیم ایران و بستگان نزدیک آنها) و برخورداری از آزادی‌های ما در اینجا، مثلاً در دانشگاه‌های ما جلوگیری کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4122c982-81a8-4421-8a4d-5655e835b05c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات