728 x 90

بلومبرگ: آژانس امنیتی استرالیا عملیات جاسوسی رژیم ایران را خنثی می‌کند

کلر اونیل وزیر داخله استرالیا
کلر اونیل وزیر داخله استرالیا

خبرگزاری بلومبرگ روز ۲۴بهمن نوشت: وزیر استرالیا می‌گوید آژانس امنیتی استرالیا عملیات رژیم ایران را خنثی می‌کند. وزیر کشور می‌گوید تهدید مداخله خارجی، در حال افزایش است.

بلومبرگ نوشت: کلر اونیل وزیر داخله گفت که عملیات رژیم ایران برای زیر نظر گرفتن یک شهروند استرالیایی توسط آژانس‌های امنیتی مختل شد و او هشدار داد که این بخشی از موج فزاینده تلاش‌های مداخله‌جویانه خارجی است.
اونیل در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در دانشگاه ملی استرالیا گفت که در پی سرکوب اعتراضات سراسری در ایران در ماههای اخیر، مقامات تهران تلاش کرده‌اند تا خانه یک ایرانی-استرالیایی را تحت‌نظر داشته باشند، از جمله تحقیقاتی در مورد دوستان و خانواده آنها انجام دهند.
او گفت: «ما از این‌که شاهد باشیم استرالیایی‌ها یا در واقع کسانی که از کشورمان بازدید می‌کنند ولی توسط دولتهای خارجی در خاک ما زیر نظر و ردیابی شوند، بیکار نمی‌نشینیم». او گفت که استرالیا اقدامات خصمانه در قالب نظارت، آزار و اذیت یا ارعاب علیه شهروندان خود را تحمل نخواهد کرد.
تقریباً نیمی از جمعیت ۲۶میلیونی استرالیا دارای والدینی هستند که در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند و بیش از یک چهارم آنها در خارج از کشور متولد شده‌اند، که نشان می‌دهد که رژیمهای خارجی می‌توانند از این پراکندگی بهره‌برداری کنند. به‌گفته این وزیر، عوامل خارجی از معترضان عکس گرفته‌اند، به‌دنبال تأثیرگذاری بر قانونگذاران محلی بوده‌اند و حتی سعی کرده‌اند بر نحوه بحث دانشگاه‌ها در مورد موضوعات تأثیر بگذارند.

خبرگزاری فرانسه در همین روز نوشت: استرالیا می‌گوید عملیات جاسوسی ایران که تظاهرات کننده را هدف قرار داده بود در هم شکسته است.

کانبرا روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک عملیات جاسوسی ایران را که یک فعال را که به تظاهرات استرالیا در مورد مرگ مهسا امینی پیوسته، هدف قرار داده بود را درهم شکسته است. تهران سرکوب گسترده‌ای را علیه معترضان به راه انداخت که باعث تظاهرات همبستگی در سراسر جهان از جمله در استرالیا شد.

کلر اونیل، وزیر امور داخله استرالیا گفت که تهران در حال جاسوسی از خانواده یک ایرانی-استرالیایی که در اعتراضات محلی شرکت کرده بود بدام افتاد... آنچه که ما مطلقاً تحت هیچ شرایطی تحمل نخواهیم کرد، تلاش رژیمهای خارجی برای برهم زدن تظاهرات مسالمت‌آمیز، تشویق خشونت یا سرکوب دیدگاه هاست»... او گفت: «خوشحالم که بگویم آژانس‌های ما به‌سرعت در مقابل آن واکنش نشان دادند»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39cefbc8-1136-49e5-a858-9b5671ff6dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات