728 x 90

بزرگترین سازمان حقوق کودک در جهان: سازمان ملل باید به نقض حقوق‌بشر علیه کودکان در ایران اقدام فوری انجام دهد

Save the Children
Save the Children

Save the Children بزرگترین سازمان مستقل حقوق کودک در جهان روز دوشنبه ۳۰ آبان در سایت این سازمان نوشت: سازمان ملل باید برای واکنش به نقض حقوق‌بشر علیه کودکان در ایران اقدام فوری انجام دهد.

سازمان «از کودکان حفاظت کن» در سایت خود نوشت: از نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در اواخر این هفته می‌خواهد تا گزارشهای مربوط به قتل، معلولیت و بازداشت صدها کودک در ایران را قاطعانه محکوم کرده و به آنها واکنش نشان دهد و یک مکانیسم تحقیقاتی مستقل ایجاد کند.

سازمان «از کودکان حفاظت کن» خواستار قاطعیت سازمان ملل شد و نوشت: چنین مکانیزمی باید به اندازه کافی مجهز و دارای منابع کافی برای بررسی وسعت کامل تخلفات علیه کودکان باشد.

سازمان ملل، در حالی‌که در اواخر این هفته جلسه ویژه فوری برگزار می‌کند، هم‌چنین باید از تمام قدرت خود برای آزادی فوری صدها کودک بازداشت شده در اعتراضات هفته‌های اخیر در ایران استفاده کند.

در ادامه آمده است: بر اساس گزارش سازمان ملل، پس از سرکوب مرگبار معترضان در ایران، بیش از ۴۰ کودک کشته شده‌اند و بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک در میان بیش از ۱۴۰۰۰نفر بازداشت شده‌اند که برخی از آنها تهدید به اعدام شده‌اند.

اینگر اشینگ، مدیر اجرایی سازمان «از کودکان حفاظت کن» گفت که ضروری است فوراً برای جلوگیری و توقف همه موارد نقض حقوق‌بشر علیه کودکان، از جمله آزادی صدها کودکی که در حال حاضر در بازداشت هستند، اقدام شود.

در سایت این سازمان دفاع از حقوق کودکان آمده است: کودکان هرگز نباید به‌دلیل استفاده از حقوق خود برای آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز هدف قرار گیرند. آنها نباید در معرض این نوع خشونت و ترس قرار گیرند یا به‌خاطر صرفاً اعتراض از خانواده خود دور شوند. این خشونت باید فوراً متوقف شود و کودکان باید از بازداشت آزاد شوند.

در ادامه آمده است: «ایران کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد را تصویب کرده که بیان می‌کند دستگیری، بازداشت یا زندانی کردن کودکان تنها به‌عنوان آخرین راه‌حل و برای کوتاه‌ترین مدت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین بیان می‌کند که باید با کودکان نیز با احترام و مراقبت رفتار شود و بتوانند با خانواده خود در تماس باشند. این یکی از معاهدات اصلی حقوق‌بشر سازمان ملل است و باید رعایت شود».

سازمان «از کودکان حفاظت کن» بزرگترین سازمان مستقل حقوق کودک در جهان است که سالانه دهها میلیون کودک را در حدود ۱۲۰کشور از طریق فعالیت خود برای نجات و بهبود زندگی کودکان تحت پوشش قرار می‌دهد. تأمین حقوق کودکان اساس کار ماست. این سازمان در ایران فعال نیست.

سازمان «از کودکان حفاظت کن» متعهد شده است تا سال۲۰۳۰ اطمینان حاصل کند که خشونت علیه کودکان دیگر تحمل نمی‌شود و از آسیب‌پذیرترین کودکان در سراسر جهان محافظت می‌شوند. این شامل همکاری با دولتها برای توسعه و اجرای سیاست‌های حمایتی برای کودکان و هم‌چنین شنیدن آنها و مشارکت دادن آنها در تصمیم‌گیری است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68e6bb4c-a907-42a0-852a-dc4081d027b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات