728 x 90

برگزاری مراسم یادبود شهدای مجاهد خلق جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی

زندان اوین
زندان اوین

روز جمعه سوم بهمن‌ماه ۹۹، زندانیان سیاسی زندان اوین، به‌مناسبت دهمین سالگرد شهادت شهیدان قهرمان، محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی در ۴بهمن سال۱۳۸۹ مراسم یادبودی برگزار کردند.

در این مراسم، چند تن از زندانیان سیاسی ابتدا طی سخنانی مقاومت و پایداری این دو زندانی هوادار مجاهدین که در قیام سال۸۸ دستگیر شده بودند، را ستودند و با ذکر خاطراتی از آنها، یادشان را گرامی داشتند.

در پایان زندانیان سیاسی عهد و پیمان بستند که راه این شهیدان را که راه پایداری و ایستادگی تا به آخر است را تا سرنگونی رژیم منحوس ولایت فقیه ادامه دهند و تا طلوع آزادی در ایران، یک دم دست از مبارزه و پیکار برندارند.

محمدعلی حاج‌آقایی، ۶۲ساله و اهل فریدن اصفهان، متأهل و دارای دو فرزند بود. محمدعلی حاج آقایی سال۱۳۶۲به‌دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر و به ۵سال زندان محکوم شد؛ و تا سال۱۳۶۷در زندان بود. وی در جریان قیام مردم ایران در سال۸۸، به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق و محاربه، به اعدام محکوم شد.

جعفر کاظمی ۴۶ساله، متأهل و دارای ۲ فرزند و از زندانیان سیاسی دهه شصت بود که در سن ۱۷ سالگی به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی در هواداری از سازمان مجاهدین خلق به مدت ۹سال در زندانهای اوین، قزل‌حصار و گوهردشت کرج به سر برد. او در تاریخ ۲۷شهریور ۱۳۸۸ در خیابان هفت‌حوض نارمک تهران ساعت ۶صبح توسط ۱۴مأمور اطلاعاتی دستگیر شد. جعفر کاظمی ۳روز تحت شکنجه بود و ۷۴روز در سلول انفرادی ۲۰۹ به‌سر برد. سپس به زندان اوین بند۳۵۰ منتقل گردید و به اتهام هواداری و تبلیغ به نفع سازمان مجاهدین خلق ایران و دیدار با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق از سوی قاضی جنایتکار مقیسه‌ای به اعدام محکوم شد.

وی همراه با محمدعلی حاج آقایی در تاریخ ۴بهمن ۱۳۸۹ در زندان اوین به‌دار آویخته شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3b71fdd-4904-42ad-af8d-130a7833667f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات