728 x 90

برگزاری مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۲۴

المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس
المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس

پاریس روز جمعه ۵مرداد ۱۴۰۳ خودش را برای برگزاری مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۲۴ آماده می‌کند.

مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک پاریس قرار است روز جمعه تحت تدابیر شدید امنیتی در قالب یک جشن باشکوه روی رودخانه سن برگزار شود.

این اولین‌بار است که بازیهای المپیک تابستانی خارج از یک استادیوم و در یک فضای شهری استارت می‌خورد.

با این حال، برپایی چنین نمایش بزرگ و چشمگیری نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌یی است که در آن شدید‌ترین تدابیر امنیتی برای خنثی کردن هرگونه تهدید تروریستی لحاظ شده است.

مسئولان برگزارکننده این بازی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند که دست کم ۵۰هزار نیروی پلیس مسئولیت حفظ نظم و امنیت در منطقه ایل‌دو فرانس را که پاریس در آن واقع شده، برعهده خواهند داشت.

مقیاس تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده پیش و در طول برپایی بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس بسیار چشم‌گیر و بزرگ گزارش‌شده است.

به گزارش رسانه‌های محلی، علاوه بر ۵۰هزار نیروی پلیس و شبه‌نظامی، حدود ۱۰هزار سرباز و ۲۰هزار نگهبان خصوصی نیز برای این مأموریت بسیج شده‌اند.

منطقه امنیتی ویژه‌یی به‌طول شش کیلومتر برای مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در امتداد رود سن گسترده شده است که حدود ۳۰۰هزار تماشاگر دارای بلیت و تعداد بی‌شماری ساکن و گردشگر در ساختمانهای اطراف را در خود جای می‌دهد.

برای بالا بردن بیشتر ضریب امنیتی و افزودن یک لایه محافظتی مکمل، منطقه پرواز ممنوعی به شعاع ۱۵۰کیلومتری اطراف پاریس یک ساعت پیش از آغاز مراسم در ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت جهانی) به اجرا در خواهد آمد.

وضع چنین دستورالعملی منجر به زمین‌گیر شدن یا تغییر مسیر تمامی پروازها در یکی از شلوغ‌ترین مراکز فرودگاهی اروپا خواهد شد.

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه در گفتگو با شبکه خبری ب‌اف‌ام در کشورش تأکید کرده است که برگزاری مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک به‌عنوان مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان، از جمله بزرگ‌ترین کار‌هایی است که یک کشور می‌تواند انجام دهد».

وی در این خصوص بر چالشهای تأمین امنیت چنین رویداد مهمی در شرایط کنونی با توجه به مسائل ژئوپلیتیک و تهدید‌های تروریستی موجود تأکید کرده است.

فرانسه برای حملات تروریستی که از پیش با آن مواجه شده و نیز تهدید‌هایی از این دست که کار را بسیار دشوار می‌کند، به‌حالت آماده‌باش درآمده است.

فردریک پچنار، رئیس سابق نیروی پلیس فرانسه، با تأکید بر خطرات ذاتی چنین عملیات پیچیده‌ای، خاطرنشان کرد: «امنیت صد درصدی وجود ندارد».

مسئولان برگزارکننده خط ویژه‌یی را برای تردد اتوبوس‌های حامل ورزشکاران و جابه‌جایی آنها از محل اسکان تا مکان برپایی مسابقات و بالعکس، در خیابانهای پاریس برقرار کرده‌اند.

از سوی دیگر، تک تیراندازهایی قرار است در طول مسیر روی پشت بام‌های مجاور مستقر شوند تا همواره مراقب تهدید‌های احتمالی باشند.

 

بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس قبل از مراسم افتتاحیه، این چهارشنبه با بازیهای هفتگانه فوتبال و راگبی آغاز می‌شود و تا ۱۱ اوت ادامه خواهند داشت.

بر اساس گزارشها رکورد تعداد بلیت‌های فروش‌رفته برای این مسابقات شکسته است. پیش‌تر تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازیهای المپیک پاریس با اعلام این خبر گفته بود دو هفته قبل از شروع مسابقات المپیک در پاریس، ۸.۶میلیون بلیت فروخته شد. رکورد قبلی با ۸.۳میلیون بلیت فروخته شده، مربوط به رقابتهای سال ۱۹۹۶ در آتلانتا بود.

گزارشها حاکی از آن است که طی روز‌های گذشته نیز حدود یک میلیون بلیت دیگر به فروش رفته است. با این حال برگزارکنندگان این مسابقات امیدوارند که بتوانند به رکورد فروش ۱۰میلیون بلیت دست بیابند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a813bd7-7f41-48e0-a7f8-468100f3b825"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات