728 x 90

برگزاری دومین جلسهٔ محاکمهٔ اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم و ۳تروریست دیگر – پاسخ دادستان به دعاوی وکلای رژیم و تروریستها

دادگاه اسدالله اسدی و سه تروریست دیگر
دادگاه اسدالله اسدی و سه تروریست دیگر

در پاسخ به دعاوی وکلای رژیم و تروریستها دادستان گفت:

این چهار نفر قبل از هر چیز یک گروه تروریستی تشکیل داده بودند

کارهایی که آنها کرده‌اند تحت تاثیر شانتاژ و فشار نبوده

بلکه بر اساس دریافت پول بوده است

دادستان در دادگاه تأکید کرد:

این‌که ملیت آنها را بگیریم مسأله‌ای برای جان آنها نیست

این‌که می‌گویند اگر محکوم بشوند مرگ آنهاست، این طور نیست

رژیم ایران ناسیونالیته‌های خارجی را به‌رسیمت نمی‌شناسد

ایرانیانی که به ایران می‌روند باید پاسپورت ایرانی داشته باشند

لذا بلژیک به کسانی که به ایران می‌روند می‌گوید

ما نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم

آن رباتی که این بمب را خنثی کرده به‌طور کامل نابود شده

در حالی‌که در فضای باز خنثی شده است

وکیل مقاومت در پاسخ به دعاوی تروریستها گفت:

یک حمله تروریستی قرار بوده در یک کشور دموکراتیک انجام بشود

این که اپوزیسیون می‌خواهد رژیم را عوض کند مسأله این پرونده نیست

اگر سرنگون شد، جشن می‌گیریم

در جلسه دادگاه روز پنجشنبه ۱۳آذر دادستان در پاسخ به دعاوی وکلای رژیم و تروریستها گفت:

«این چهار نفر قبل از هر چیز یک گروه تروریستی تشکیل داده بودند. کارهایی که آنها کرده‌اند تحت تاثیر شانتاژ و فشار نبوده بلکه بر اساس دریافت پول بوده است.

ما در خانه آنها مدارک بسیار مهمی پیدا کردیم. البته مدارک سرویسهای اطلاعات خیلی بیشتر از اینها بوده است

اسدی با سعدونی و نعامی تا آخرین لحظه در حال چت بوده و به آنها توصیه می‌کرده است که آرامش داشته باشید. اسدی گفته بود اگر تمام نان‌هایتان را بفروشید (عملیات انجام شود) علی روز یکشنبه یک جایزه بزرگ به شما می‌دهد. نسیمه نعامی تاثیر بسیار شدیدی روی امیر در این قضیه داشته است . از تبادلات ایمیلی بین سعدونی و اسدی کاملاً مشخص است که داشته‌اند چه کار می‌کردند. شانتاژی در کار نبوده، پول در بین بوده است.

عارفانی با اسدی رابطه فرد با فرد داشته است. در تلفن اسدی هم شماره مهرداد عارفانی وجود داشته که از او به‌عنوان داداش اسم برده و چندین بار تماس گرفته‌اند. از زمان ورود اسدی به اتریش اینها با هم رابطه داشته و اس.ام.اس با هم رد و بدل کرده‌اند.

اسدی به عارفانی گفته به هیچ‌وجه راجع به این تلفن صحبت نکن. مجموع پول نقدی که عارفانی و آن دو نفر (سعدونی و نعامی) داشته‌اند یک اندازه است. همه عناصر واقعی هستند. آن رباتی که این بمب را خنثی کرده به‌طور کامل نابود شده، در حالی‌که در فضای باز خنثی شده است».

دادستان در مورد درخواست از دادگاه برای لغو ناسیونالیته بلژیکی تروریستها، تأکید و تصریح کرد: «رژیم ایران ناسیونالیته‌های خارجی را برسیمت نمی‌شناسد. ایرانیانی که به ایران می‌روند باید پاسپورت ایرانی داشته باشند. لذا بلژیک به کسانی که به ایران می‌روند می‌گوید ما نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم. این‌که ملیت‌شان را بگیریم مسأله‌ای برای جان آنها نیست. این‌که می‌گویند اگر محکوم بشوند مرگ آنها است این طور نیست».

داستان افرود: «وکیل اسدی گفت، مدارک باید چک شوند. تمام مدارک چک شده‌اند. تمام مدارکی که از آلمان در رابطه با اسدی آمده است. همه از طرف دادگاه آمده است».

ریک ونروسل وکیل مقاومت نیز در پاسخ به دعاوی تروریستها و وکلای رژیم برای آنها گفت: «یک حمله تروریستی قرار بوده در یک کشور دموکراتیک انجام بشود و تعدادی آدم کشته بشود. این‌که اپوزیسیون می‌خواهد رژیم را عوض کند مسأله این پرونده نیست. اگر سرنگون شد، جشن می‌گیریم.

این خیلی غلط است که به دادگاه درس بدهید که اگر ادامه بدهید کشور ما دچار مشکل می‌شود.

می‌گویند یک تلفن بوده و ربطی به اسدی ندارد، اما صحبت‌های ضبط شده عارفانی و اسدی وجود دارد. می‌گویند این بمب خطری نداشته است، در حالیکه این، همان مواد منفجره‌ای است که در فرودگاه بروکسل (توسط تروریستهای داعش) کار گذاشته بودند».

اظهارات فرزین هاشمی

نماینده شورای ملی مقاومت در دادگاه

تصمیم این توطئه در شورای‌عالی امنیت رژیم

به ریاست روحانی اتخاذ شد و به تأیید خامنه‌ای رسید

فرزین هاشمی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در دادگاه گفت: «هدف ما انتقام‌گیری و یا درخواست غرامت نبود بلکه اجرای عدالت است تا از جنایت‌های مشابه جلوگیری شود. من در آن روز در ویلپنت بودم. سالن گردهمایی کاملاً پر بود. دهها هزار نفر آنجا بودند. جمعیت زیادی هم در بیرون سالن بودند. شرکت‌کنندگان از هم سنین مختلف، از بچه‌های خردسال تا زنان و مردان مسن و شخصیتهای بین‌المللی بودند. اگر موفق شده بودند یک حمام خون به راه می‌افتاد. درخواست اسدی مصونیت دیپلماتیک نیست. او مصونیت از مجازات می‌خواهد. یک چراغ سبز برای اقدامات تروریستی بیشتر .

جنبش ما خسارات زیادی از تروریسم متحمل شده. نماینده شورای ملی مقاومت در ژنو به‌دست همین دیپلمات‌ها ترور شد. نماینده ما در ایتالیا توسط رژیم ترور شد. یک همکار بسیار خوب من در ترکیه ربوده شده و مدتی بعد جسد مثله شده او را پیدا کردند. رژیم ایران سال‌ها از مصونیت دیپلماتیک سوء‌استفاده کرده. در حالی‌که روح حاکم بر کنوانسیون وین تسهیل و ارتقاء روابط بهتر بین ملتها و یک دنیای صلح‌آمیزتر است.

تهدید اسدی به تلافی‌جویی در صورتی‌که محکوم شود ناشی از عصبانیت و یا عکس‌العمل نسبت به اقدام دیگری نبود. دیدار با مسئول تحقیقات به درخواست او برگزار شد و او یک بیانیه از پیش آماده شده داشت که به صراحت تهدید به اقدام تروریستی کرد».

نماینده شورای ملی مقاومت در دادگاه تأکید کرد: «میلیون‌ها نفر به این دادگاه نگاه می‌کنند برای این‌که ببیند عدالت انجام می‌شود. برای قربانیان تروریسم هیچ چیزی بیشتر از دیدن عدالت مایه دلگرمی نیست.

نهایتا در حالی‌که این دادگاه این چهار نفر را مورد محاکمه قرار می‌دهد، این حیاتی است که دادگاه بر نقش رژیم ایران و سران آن را در این جنایت تأکید کند و در مورد آن توضیح بدهد.

تصمیم این توطئه در بالاترین سطح رژیم یعنی شورای‌عالی ملی امنیت رژیم به ریاست روحانی اتخاذ شد و به تأیید خامنه‌ای رسید. جواد ظریف و محمود علوی وزرای خارجه و وزارت اطلاعات در این شورا عضو هستند و کاملاً در جریان بودند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e40dfd39-caa6-44fd-af99-8b6f6a6423d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات