728 x 90

بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا «ایران: چشم‌انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» - سخنرانی نمایندگان پارلمان - قسمت آخر

بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا
بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا

بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا
«ایران: چشم انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا»
با حضور دهها نماینده وحمایت از شورای ملی مقاومت
و طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران
۳ خرداد ۱۴۰۲


قسمت آخر
سخنرانی های نمایندگان پارلمان اروپا

-بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا - 0

-بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا - 1

-بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا - 2

-بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا - 3

-بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا - 4

-بروکسل-کنفرانس در پارلمان اروپا - 5


دکتر آلخو ویدال کوادراس
رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا
(۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴)


میلان زِور:
تاریخچه التزام جنبش شما به اصول دموکراتیک
به ما نشان داده که این جنبش نیروی واقعی مبارز برای ایرانی آزاد و دموکراتیک است
در تمام این سالها شما در کانون کارزارها و حملات رژیم بوده اید
آنها حتی یک دیپلمات را فرستادند
تا در تجمع بزرگ شما در پاریس بمب گذاری کند

 میلان زِور - رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد، وزیر پیشین آموزش و ورزش اسلوونی
با تشکر از شما رئیس محترم، دوستان عزیز، همکاران گرامی. من بسیار خوشحالم که رهبر اپوزیسیون دموکراتیک ایران، خانم مریم رجوی را که بارها در پارلمان اروپا با او ملاقات کردم در اینجا می بینم. جنبش شما در طول چهل سال راهنمای دموکراسی در ایران بود.
برخلاف سایر جنبش‌ها، شما حتی زمانی که سخت بود به ارزش‌های خود وفادار ماندید. ما از شما و تیم شما در پارلمان اروپا به خاطر فداکاری شما سپاسگزاریم. تاریخچه التزام جنبش شما به اصول دموکراتیک به ما نشان داده است که این جنبش، نیروی واقعی مبارز برای ایرانی آزاد و دموکراتیک است. شما چیزی جز آزادی برای مردم کشورتان نمی خواهید. این و این واقعیت که شما تنها کسی هستید که برای یک دموکراسی با جدایی دین از دولت در ایران می‌جنگید، باعث این شده است که من و نیروهای دموکراتیک در حمایت و همبستگی با جنبش شما برای یک جمهوری آزاد، دموکراتیک با جدایی دین از دولت در ایران متحد هستیم.
در این مرحله، اجازه بدهید به نامه مشترک اخیر بیش از ۱۰۰ تن از رؤسای سابق کشورها به رئیس جمهور ایالات متحده و نخست وزیر بریتانیا و همچنین نهادهای اروپایی اشاره کنم. این بسیار مهم است زیرا نکات بسیار روشنی دارد که اپوزیسیون واقعی کیست. به همین دلیل این نامه بسیار مهم است.
در تمام این سالها شما در کانون کارزارهای رژیم بوده اید. شما تحت انواع حملات فیزیکی و روانی بوده اید. آنها حتی یک دیپلمات را فرستادند تا در تجمع بزرگ شما در پاریس بمب گذاری کند. هیچ جنبش دیگری این میزان فشار را تجربه نکرده است.
تجربه ۹ ماه اخیر از آغاز این قیام نیزخود گویاست. مردم ایران نشان داده اند که از دفاع از حقوق خود هراسی ندارند و تا زمانی که به یک ایران آزاد و دموکراتیک دست پیدا نکنند تسلیم نمی شوند.
خانم رجوی، مردم ایران تسلیم نمی شوند و شکست نخواهند خورد. روزهای رژیم به پایان رسیده است و ایران آزاد و دموکراتیک اجتناب ناپذیر است. متشکرم .


پاتریسیا تویا، وزیر پیشین امور برابری و وزیر روابط پارلمانی ایتالیا:
در کشورم ایتالیا حمایت قابل توجهی از خانم رجوی و تلاش های او برای ایران وجود دارد
همه، صرف نظر از مواضع سیاسیشان
از یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنند

اعدامهای شوکه کننده اخیر نشان می دهد
رژیم ایران در سراشیب سقوط
چه میزان به استیصال رسیده است

پاتریسیا تویا - وزیر پیشین امور برابری و وزیر روابط پارلمانی ایتالیا، معاون کمیسیون صنعت، تحقیقات و انرژی پارلمان اروپا
من از دیدن خانم رجوی در پارلمان اروپا خوشحالم. او همیشه در اینجا مورد استقبال قرار گرفته است و من می خواهم از او به گرمی استقبال کنم. لازم است بار دیگر تاکید شود که بسیاری از نمایندگان پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی از تلاش‌های شما و تعهد شما برای ایران آزاد حمایت می‌کنند. من به ویژه بر عزم شما در مبارزه علیه بنیادگرایی اسلامی درود میفرستم. می دانم که حتی در کشورم ایتالیا، حمایت قابل توجهی از خانم رجوی و تلاش های او برای ایران وجود دارد و این باعث خوشحالی من است. معتقدم که همه، صرف نظر از مواضع سیاسیشان، از یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنند.
همه ما از آمار اعدام ها در کشور (شما) اطلاع داریم که متأسفانه از زمان شروع اعتراضات به طرز چشمگیری افزایش یافته است. و همچنین، از شنیدن این که بیش از صد نفر در هفته های اخیر اعدام شده اند، واقعا شوکه شدم. این نشان می دهد که رژیم در سراشیب سقوط خود چقدر به استیصال رسیده است.
ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که این قیام که به طرز قابل ستایشی توسط زنان شعله ور نگه داشته شده است پیروز شود، آنها زنانی شجاع و قهرمان ولی بی نام و نشان هستند.
یقین دارم که این قیام منجر به تغییر رژیم خواهد شد و ما یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت در ایران خواهیم داشت، همانطور که شما گفتید.
مقاومت ایران بهای سنگینی را در داخل ایران پرداخته است و من مدت هاست که از وضعیتهای مختلف شما که در آن بوده‌اید اطلاع دارم. هزاران نفر از جمله بسیاری از زنان اعدام شده اند.
اینها جنایت علیه بشریت است، شکی نیست. اینها جنایاتی است که کل جامعه جهانی به شدت آنها را محکوم می کند و باید بی وقفه و بدون تردید به محکومیت آنها ادامه دهد. مردم ایران شایسته شرایط خیلی بهتری هستند. پارلمان اروپا، همانطور که همکارم گفت، قبلاً با قاطعیت جنایات رژیم را محکوم کرده است و به این کار ادامه خواهد داد. بدین منظور می توانید روی تعهد و حمایت همیشگی من حساب کنید. با تشکر.


فرانسیس فیتزجرالد:
مردم ایران به وضوح خواستار آزادی و احترام و دموکراسی هستند
در پارلمان اروپا ما باید از همه اینها به بهترین شکل ممکن حمایت کنیم

فرانسیس فیتزجرالد – وزیر پیشین تجارت و دادگستری ایرلند، نایب‌رئیس گروه مردم اروپا،
از دعوت شما برای حضور در اینجا و فرصتی برای سخنانی کوتاه سپاسگزارم. خانم رجوی و همکاران، من فکر می کنم همه حرفها گفته شده است، اما در واقع من در همبستگی با شما اینجا هستم تا حمایت خود را اعلام کنم، زیرا شما نه تنها در یکی دو سال اخیر، بلکه دهه ها متحمل رنج و شکنجه شده اید، نقض وحشتناک حقوق بشر، که تا به امروز ادامه دارد. و یکی از سخنرانان از هلند گفت که رژیم دشمن جهان متمدن است و من فکر می کنم این درست است. چیزی که ما شاهد آن هستیم، سوء استفاده های وحشتناک هر روزه، مجازات اعدام، دستگیری معترضان، بدون هیچ منطقی است. و فقط بگویم که مردم ایران به وضوح خواستار آزادی و احترام و دموکراسی هستند، و مطمئناً اینجا در پارلمان اروپا، ما باید از همه اینها به بهترین شکل ممکن حمایت کنیم، در پایان می گویم که فداکاری بسیاری از افراد نمی تواند بی نتیجه باشد متشکرم.


هرمان ترتش :
خانم رجوی!
ما به الگویی چون شما برای مبارزه با شر نیاز داریم
اگر این رژیم تروریستی که در تهران هست این همه همدست نداشت
از مدت ها قبل در ایران حکومت دیگری می‌داشتیم

هرمان ترتش - نایب‌رئیس گروه محافظه‌کاران و رفرمیست‌ها در پارلمان اروپا
بله، خیلی ممنون. خیلی ممنون خانم رجوی. از حضورتان، از حضورتان بسیار سپاسگزارم. از شجاعت و استواری شما و الگویی که شما در مبارزه با شیطان ارائه می کنید سپاسگزارم. ما به الگویی چون شما برای مبارزه با شر در جایگاهی که اکنون هستید نیاز داریم. ما خیلی به آن نیاز داریم. می دانید، من و خیلیها فکر می کنیم اگر این رژیم تروریستی که در تهران هست، این همه همدست نداشت، از مدت ها قبل در ایران حکومت دیگری می‌داشتیم. و این همان سردرگمی بورل است که همان طور که می دانیم در تمام مدت این سردرگمی بورل با ایران بوده است و ما سال های زیادی را با این مماشاتی که از اینجا بیرون آمده از دست داده ایم.
بنابراین من از شما برای استحکام (مبارزه‌تان) بسیار سپاسگزارم. همانطور که گفتم، فکر می کنم این یک نمونه است. ما رژیم ایران را به عنوان تهدیدی برای همه آنچه برایمان عزیز است می‌شناسیم. یک تهدید دائمی برای اسرائیل. همینطور است، این رژیم دشمن همه ما و تمام جهان متمدن است. بنابراین ما باید از نمایندگان خود بخواهیم که این خطر را منعکس کنند و صلابتی را که در برابر این دشمن زبون لازم است، منعکس کنند. پس از استحکام شما سپاسگزارم و مجدداً از الگوی مبارزه شما متشکرم.


سوزانا چیکاردی:
مجازات اعدام توسط جمهوری اسلامی نه برای مبارزه با جرم و جنایت
بلکه برای ترساندن مردم و برای به تسلیم کشاندن آنها است

سوزانا چیکاری - عضو کمیسیون خارجی و کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا
از شما خانم رجوی متشکرم که اینجا هستید. زیرا شجاعت شما الگویی برای تمام جهان است و من می خواهم یاد سه مرد را در اینجا گرامی بدارم: مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی.
در اینجا تصویر و اسامی سه مرد دیده میشوند که هفته گذشته در زندان اصفهان به دار اویخته شدند. این سه نفر بودند که متهم به محاربه با خدا شدند. در یک حکم سیاسی، پس از یک محاکمه ساختگی، آنها به قتل متهم شدند، اما آنها اعلام کردند که بیگناهند. اما هیچ مدرکی و حتی اعترافی وجود نداشت، حتی پس از شکنجه. گناه واقعی آنها دفاع از زنانی بود که به همراه میلیونها مرد ایتالیایی ایرانی دیگر علیه وحشیگری پلیس اخلاقی گشت ارشاد اعتراض میکردند. آنها می خواستند زنان آزاد باشند تا خود حجاب یا نداشتن آن را انتخاب کنند.
نمونه مجید، صالح و سعید درسی برای همه ما در جهان آزاد است. ما باید خواهان یک کمیته تحقیق بین المللی بشویم تا بفهمیم چه کسی با گاز سمی به دختران در مدارس حمله می کند. اگر خود دولت مسئول باشد، که احتمال زیادی وجود دارد، ما باید تحریم های جدیدی را برای این نقض حقوق بشر از جمله نقض آزادی حق تحصیل اعمال کنیم.
اما هدف واقعی از این قتل عام ارعاب سیاسی است. مجازات اعدام توسط جمهوری اسلامی نه برای مبارزه با جرم و جنایت بلکه برای ترساندن مردم و برای به تسلیم کشاندن آنها است.
ما باید از خود در مورد تحقیقات مطلوب بین المللی در مورد مسموم کردن با گاز بپرسیم که اتحادیه اروپا در این رابطه چگونه حرکت می کند و چه کارهای بیشتری می توانیم برای ایجاد یک کمیسیون بازرسی مطابق با قوانین بین المللی انجام دهیم. در مورد تشدید اعدام ها، چگونه می توانیم افکار عمومی خود را علیه آن بسیج کنیم و چه کارهای بیشتری می توانیم برای تحریم رژیم انجام دهیم.
آزادی برای ایران، آزادی برای مردم ایران.


دورین روکماکر :
مردم ایران خواستار آزادی هستند
و پارلمان اروپا در کنار آنها ایستاده است

دورین روکماکر – عضو کمیسیون امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا
با تشکر از شما خانم رجوی که در کنار ما هستید. می توانم بگویم که ما بسیار مفتخریم زیرا شما بسیار شجاع و پیگیر هستید و بسیار پایدار هستید. بنابراین فکر می‌کنم می‌توانم برای همه مردم هلند صحبت کنم، یعنی کشوری که من آن را نمایندگی میکنم، ما شما را بسیار می ستاییم. مردم ایران خواستار آزادی هستند و پارلمان اروپا در کنار آنها ایستاده است. دهه ها مبارزه با قیامی به اوج خود می رسد که به حکومت ترور در ایران پایان می دهد. مبارزات شجاعانه مردم در داخل و خارج از ایران که از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، جان بیش از ۸۰۰نفر را گرفت. رژیم ۳۰۰۰۰نفر را دستگیر کرد. در ماه جاری بیش از ۱۰۰ نفر اعدام شدند. نقش زنان در قیام قابل توجه است و این به ما می گوید که مخالفان به طور گسترده مورد حمایت قرار می گیرند. شعار «چه با حجاب یا بی حجاب» نشانه اتحاد مردم ایران است که مصمم به از بین بردن وحشت ظالمان خود هستند. همه ما انواع دیکتاتوری در اروپا را رد می کنیم. اروپا هرگز نباید به هیچ وجه سعی کند با رژیمی که این همه جنایت مرتکب شده ، رابطه عادی برقرار کند. بیش از ۱۲۰۰۰۰تن از مخالفان توسط رژیم در ایران اعدام شده‌اند و ما هرگز نباید فداکاری‌های مخالفان را فراموش کنیم. در نامه ای سرگشاده به رهبران آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و انگلیس، سران دولت و رهبران پیشین اروپا از آنها خواستند تا در کنار مردم ایران در درخواست تغییر بایستند و گام های قاطعی در برابر رژیم کنونی بردارند. من بسیار مفتخرم که به من این فرصت داده شد تا حمایت خود را از اپوزیسیون دموکراتیک ایران ابراز کنم. ما می دانیم که مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک و غیر اتمی هستند و من مطمئن هستم که رژیم در ایران تغییر خواهد کرد. در جهانی به هم پیوسته، مردم باید بتوانند در صلح با هم زندگی و کار کنند. اگر بتوانیم به مردم ایران کمک کنیم تا یک ایران دموکراتیک ایجاد کنند، باید کمک کنیم، زیرا این کمک بزرگی به صلح جهانی خواهد بود. بنابراین من مجدداً از شما تشکر می کنم، و امیدوارم بتوانیم به شما کمک کنیم تا هدف خود را محقق کنید. متشکرم.


دکتر آلخو ویدال کوادراس
رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت:
بیش از ۱۰۰ تن رهبران جهان در نامه خود می گویند
برای چهار دهه، ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران
پیوسته و خستگی ناپذیر تغییر دموکراتیک را دنبال کرده است
آنها از طرح ۱۰ ماده ای خانم رجوی حمایت می کنند


زمان تغییر سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران
یعنی زمان تغییر سیاست از مماشات به قاطعیت فرارسیده است
آنها باید به نامه ۱۰۰ نخست وزیر و رئیس دولت سابق گوش فرا دهند

دکتر آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت
ممنون، خیلی ممنون، خاویر. خب اولین کاری که باید بکنم این است که از اینکه در لیست سیاه رژیم قرار گرفتم ابراز خرسندی کنم. ما به همراه دوستان خوبم خاویر زارزالخوس، یان زهرادیل، میلان زور، هرمان ترتش و دیگران در لیست سیاه قرار گرفتیم. همانطور که می دانید من این لیست سیاه را در سابقه کاری خود به عنوان یک شایستگی بسیار ویژه قرار داده‌ام. ین تحریمها دو چیز را ثابت می کند. یکی که می دانستیم، رژیم یک رژیم جنایتکار است. دومی تعجب آور نیست، آنها کاملا احمق هستند.
وقتی صحبت از سیاست اروپا در قبال ایران به میان می‌آید، باید متوجه باشیم که اکنون در یک مقطع بسیار خاص و سرنوشت ساز قرار داریم. این نامه‌ای که صدها نخست وزیر پیشین و سران دولتهای سابق برای رئیس جمهور ایالات متحده، رئیس شورای اروپا و همچنین به نخست وزیران بریتانیا و کانادا ارسال کرده‌اند. چیزی است که باید با تمام اهمیت آن را به دقت بررسی کنیم. زیرا اگر نامه را بخوانیم، می‌گوید، معتقدیم وقت آن رسیده است که رهبری جمهوری اسلامی را در قبال جنایات خود بازخواست کنیم. همچنین می گوید، ما معتقدیم که این مردم ایران هستند که در مورد آینده خود تصمیم می گیرند. و نامه تصدیق می کند که برای چهار دهه، ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران پیوسته و خستگی ناپذیر تغییر دموکراتیک را دنبال کرده است. و همچنین نامه از طرح ۱۰ ماده ای خانم رجوی حمایت می کند. و در نهایت در نامه، این ۱۰۰ نخست وزیر سابق و رؤسای دولت های پیشین - منظورم این است که واقعاً مهم است - آنها می گویند که ملت های (امریکا ، کانادا و اروپا) را ترغیب می کنند که در تلاش برای تغییر در کنار مردم ایران بایستند و گام های قاطعی علیه رژیم فعلی بردارند.
منظورم این است که آنها نمی توانند واضح تر از این باشند، نمی توانند در بیان خود قوی‌تر از این باشند. بنابراین فکر می کنم زمان آن فرا رسیده که اتحادیه اروپا سیاست خود را در رابطه با دیکتاتوری ایران تغییر دهد. ما دهه ها را با این توهم هدر دادیم که یک بخش مدره در رژیم وجود دارد. این مزخرف است، زیرا همه آنها یکسان هستند. همه آنها ماهیت بدخیم یکسانی دارند. و همچنین، ما معتقد بودیم که مذاکره، یا همان مماشات، و گفت‌وگو به ما نتیجه می‌دهد. و نه تنها نتیجه نداد، بلکه نتیجه معکوس نیز داشت. بنابراین زمان تغییر سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران، تغییر از مماشات به قاطعیت، فرارسیده است. آنها باید به نامه ۱۰۰ نخست وزیر و رئیس دولت سابق گوش فرا دهند و در امری که نه تنها برای ایران و خاورمیانه، بلکه برای کل جهان،از اهمیت فوق العاده برخوردار است یعنی یک ایران آزاد و دموکراتیک، مشارکت قاطعانه داشته باشند. خانم رجوی تا رسیدن به این هدف در کنار شما خواهیم بود. متشکرم.

 

خاویر سارسالخوس

خاویر سارسالخوس-رئیس مشترک کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از اسپانیا
من در ابتدا گفتم که اینجا خانه دموکراسی است و دموکراسی ها استانداردهای دوگانه را اعمال نمی کنند. بنابراین ما نمی توانیم آنچه را که در خانه برای خود غیرقابل قبول می دانیم را برای دیگران بپذیریم. و به نظر من خیلی ساده است. آنچه ما می‌خواهیم، چیزی که از آن حمایت می‌کنیم، حکومتی در ایران است که بر اساس رضایت شهروندانشان باشد، نه سرکوب آنها. و ما از آن حمایت خواهیم کرد زیرا مسئولیت ماست. چرا که اعتقاد و تعهد اخلاقی و سیاسی ما برای انجام این کار است. خانم رجوی، زبان‌های گوناگونی وجود دارند. زبان قدرت، زبان سازش و زبان دیپلماسی وجود دارد. اما یک زبان، زبان آزادی است و شما واقعاً به آن زبان صحبت می کنید. من مطمئن هستم که این آینده ایران است، زیرا شما در سمت درست تاریخ و مهمتر از آن در سمت درست آینده قرار دارید. متشکرم.


صحبت پایانی خانم مریم رجوی:
اجازه بدهید که در خاتمه از شما بخاطر این کنفرانس مهم در پارلمان اروپا تشکر کنم.
مردم ایران مصمم به سرنگونی رژیم هستند.
رژیم می‌خواهد در برابر همبستگی اروپا با مردم ایران و مقاومت سازمانیافته‌اش مانع بگذارد.
به همین دلیل است که باید یک سیاست قاطع را با ثبت پاسداران در لیست تروریستی اتخاذ کرد.
اروپا باید حق مردم ایران و بخصوص جوانان را برای دفاع از خود به رسمیت بشناسد و از کارزار برای توقف اعدام در ایران حمایت کند.
شورای ملی مقاومت ایران یک آلترناتیو مستقل است که ۴۴سال علیه رژیم آخوندی مبارزه کرده است.
مطمئنم که با همبستگی شما و با عزم مردممان و مقاومتش ایران آزاد خواهد شد.
متشکرم ..

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe69fa53-5c80-43c6-904c-cd37e8901de5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات