728 x 90

برلین: اتحادیه اروپا درباره گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها تصمیم می‌گیرد

آندرا ساس، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان
آندرا ساس، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۶آبان نوشت برلین می‌گوید اتحادیه اروپا درباره گنجاندن سپاه پاسداران ایران در فهرست تحریم‌ها تصمیم می‌گیرد.

رویترز نوشت: سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا درباره گنجاندن سپاه پاسداران ایران در بسته تحریمی جدید که در دست اقدام است تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کنفرانس مطبوعاتی روزانه سخنگویان دولت آلمان - ۱۶آبان قسمت ایران

پرسش: مجله اشپیگل در مورد یک بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا که دولت فدرال آلمان علیه ایران آماده‌سازی می‌کند، گزارش داده است. آیا شما می‌توانید این گزارش را تأیید کنید و اگر جواب مثبت است هدف این تحریم‌های جدید چیست؟

خانم آندرا ساس، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان: بله من می‌توانم تأیید کنم که در سطح اتحادیه اروپا گفتگوهایی در مورد بسته جدید تحریم‌ها در جریان است. شما روند کار را می‌دانید که قبلاً هم در مورد آن در سطح اتحادیه اروپا صحبت کردم. من می‌توانم به شما گزارش دهم که هم‌اکنون گفتگوها به‌طور سازنده پیش می‌رود ولی جزئیات دقیق‌تر و هم‌چنین چارچوب زمانی را امروز نمی‌توانم به شما اعلام کنم.

پرسش: در این گزارش به یک جنبه اشاره نمی‌شود که برای دولت فدرال و وزارت‌خارجه مهم بود یعنی تحریم کردن سپاه پاسداران. آیا این اتفاقی است که این خواسته مطرح نشده است یا آیا این خواسته به‌دلیل موانع قانونی قابل بیان نیست؟

خانم ساس: آن چه به جزییات تحریم‌ها برمی‌گردد من نمی‌توانم بیشتر توضیح بدهم چرا که گفتگوها در کشورهای اتحادیه اروپا هم‌چنان در جریان است. سؤال به‌طور مشخص به این موضوع مربوط می‌شود که چه تدابیر مشخصی قرار است در این بسته تحریمی قرار بگیرد. شما در جریان هستید که ما به صراحت در دفاع از تدابیر بیشتر قویاً موضع‌گیری کردیم. وزیر خارجه بربوک یک بسته از تدابیر مشخص اعلام کرد. که شما با آن بیانیه آشنا هستید و ما تلاش می‌کنیم که آن تدابیر را اجرایی کنیم.

پرسش: شما به یک کلمه کلیدی اشاره نکردید که آیا می‌توان سپاه پاسداران را به‌طور مشخص مورد حسابرسی قرار داد یا خیر؟ آیا این موضوع باز هم پیگیری می‌شود یا خیر؟

خانم ساس: من به این دلیل به این موضوع اشاره نکردم که وارد جزئیات گفتگوها در سطح اتحادیه اروپا نشدم. من در کنفرانس مطبوعاتی روزهای گذشته اشاره کرده بودم که لیست‌گذاری سپاه پاسداران تصمیمی است که باید در سطح اتحادیه اروپا اتخاذ شود. و در سطح ملی تصمیم‌گیری نمی‌شود. بر این اساس گفتگوها در این رابطه در سطح اتحادیه اروپا در جریان است و به همین دلیل من نمی‌توانم جزئیاتی از گفتگوهای در جریان به شما گزارش کنم. ولی مشتاق هستم در مورد این سؤال بعداً به شما پاسخ دهم.

پرسش: خانم ساس، من مفروض می‌گیرم که دولت فدرال ارزیابی در این مورد دارد که ایران چه تعداد پهپاد به روسیه تحویل داده است. شما در این رابطه چه تخمینی می‌زنید؟

خانم ساس: شما می‌دانید که در این رابطه آمارها بر اساس آژانسهای خبری است و در این موقعیت نمی‌توانم به شما اطلاعات بیشتری بدهم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc7595fe-ea46-415a-b209-007965e68619"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات