728 x 90

بررسی افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در مجلس ارتجاع: بین ۵۰تا ۸۰درصد هزینه‌های یک خانوار صرف مسکن می‌شود

بحران مسکن در ایران
بحران مسکن در ایران

به‌دنبال افرایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره بها طی یک سال، جلسه علنی مجلس ارتجاع امروز یکشنبه ۱۹خرداد به‌طور عمده به بررسی این بحران اختصاص داده شده بود. اعضای باندهای رقیب از جمله رئیس بانک مرکزی و وزرای کشور و راه و شهرسازی روحانی را برای پاسخگویی در مورد این بحران به مجلس کشانده بودند.

 

پیش از این بانک مرکزی رژیم با انتشار گزارشی اعلام کرد قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال قبل ۱۱۲درصد افزایش داشته است.

 

در جلسه امروز مجلس ارتجاع رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی به رکود در بازار مسکن در عین گرانی و افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: «مسکن در رکود است. دلائل این رکود افزایش قیمت مصالح،‌ قیمت ارز و کاهش ارزش ریال است که باعث شده که در مسکن با مشکلاتی مواجه باشیم که بارش بر روی دوش مردم و کسانی است که فاقد مسکن هستند».

وی گفت: «در خوش‌بینانه‌ترین برآوردها ۵۰درصد هزینه خانوارها صرف مسکن می‌شود که این رقم بالایی است».

 

عضو مجلس ارتجاع حسین افشین گفت: ۷۰تا ۸۰درصد هزینه خانوارها صرف مسکن می‌شود چه به شکل اجاره بها چه به شکل خرید. وی افزود قیمت مسکن در تهران در سال ۹۷نسبت به سال ۹۲معادل ۳برابر افزایش داشته است و در سایر شهرها ۱.۵تا دو برابر شده است.

وی تأکید کرد ۷۷درصد پروژه‌های مسکن‌سازی که رژیم با عناوین مختلف پیش برده است خالی از سکنه هستند و این پروژهها «جنبه‌های سوداگری» داشته‌اند و «هیچ‌کدام موفق نبوده‌اند».

وی به این نکته اشاره کرد که افزایش قیمت زمین باعث شده است که باندهای غارتگر رژیم که در این بخش مشغول چپاول هستند سودی بیشتر از دو برابر سود در سایر بخشهای اقتصادی به جیب برنند.

وی گفت: «تا سوداگری در بازار مسکن حذف نشود مشک مسکن حل نمی‌شود».

پاسدار لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع به همین غارتگری باندهای آخوندی تحت عنوان «بورس بازی با زمین» اشاره کرد و فاش کرد در تهران ۵۰۰هزار واحد مسکونی و در کل کشور ۲میلیون واحد مسکونی زائد ساخته شده است و گفت «بخشی از این واحدهای مسکونی مساکن لوکس هستند که افراد بی‌بضاعت و متوسط جامعه توان خرید آن را ندارند».

رئیس مجلس ارتجاع سهم هزینه مسکن در هزینه‌های خانوار را بین ۵۰تا ۸۰درصد دانست.

آخوند احمد زمانی عضو دیگر مجلس ارتجاع از «افزایش چند برابری قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش و ساخت و اجاره» گزارش داد.

رضایی عضو دیگر مجلس ارتجاع گفت بیش از ۱۹میلیون نفر در کشور در بافتهای فرسوده در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/917fdd14-9835-4942-88b1-2d72bd0516de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات