728 x 90

افزایش ۱۱۲درصد بهای مسکن در تهران ظرف یک سال

گرانی مسکن در تهران
گرانی مسکن در تهران

بانک مرکزی رژیم با انتشار گزارشی اعلام کرد قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل ۱۱۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین این قیمت نسبت به ماه قبل افزایش ۱۲.۵درصدی نشان می‌دهد.

بانک مرکزی رژیم در مورد افزایش کرایه مسکن اجاری اعلام کرد در ماه اردیبهشت شاخص کرایه مسکن در تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲.۶درصد رشد داشته و در کل مناطق شهری در ایران با رشد ۱۹.۷درصدی روبه‌رو بوده است.

نمودار روند رشد ماهانه قیمت مسکن و اجاره بها در تهران از بانک مرکزی رژیم ۹خرداد ۱۳۹۸

نمودار روند رشد ماهانه قیمت مسکن و اجاره بها در تهران از بانک مرکزی رژیم ۹خرداد ۱۳۹۸

 

پیش از این مرکز آمار رژیم در اول خرداد اعلام کرده بود شاخص افزایش قیمتها در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۵۲.۱درصد رشد داشته است. اما آمار ارائه شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت در بخش مسکن در تهران یک رشد ۱۱۲درصدی داشته و به بیش از دو برابر قیمت سال قبل افزایش یافته‌اند.

مرکز آمار رژیم همچنین گزارش داده بود شاخص افزایش قیمتها در اردیبهشت نسبت به ماه قبل رشد ۷دهم درصدی داشته است. اما آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در بخش مسکن در تهران این رشد ۱۲.۵درصد بوده است.

گزارش بانک مرکزی همچنین از رکود در بازار مسکن در تهران خبر داده و نوشته است:‌ تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۲.۱هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۶.۵درصد کاهش را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22f0a1de-701a-4c7e-91c4-8c47055f9b53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات