728 x 90

برت مک‌ گورک: تنها راه محدود کردن مجدد برنامه هسته‌یی‌ رژیم ایران است

برت مک گورک
برت مک گورک

برت مک‌گورک هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ‌سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا طی سخنانی گفت: برنامه هسته‌یی رژیم ایران به نقطه بحران رسیده است.
خبرگزاری نشنال نیوز امارات متحده عربی روز پنجشنبه ۱۸آذر نوشت: مک گورک با بیان این‌که، با سرعتی که برنامه هسته‌یی رژیم ایران در حال توسعه است، در نیمه اول سال آینده به نقطه بحران خواهد رسید، و فکر می‌کنم که این امر به مذاکرات فوریت می‌بخشد.
مشاور امنیت ملی آمریکا با تأکید بر این‌که تنها راهی که برای رژیم ایران وجود دارد تا از تحریم‌ها خلاص شود، محدود کردن مجدد برنامه هسته‌یی‌اش است.
وی در ادامه افزود: هدف دولت بایدن، مهار برنامه هسته‌یی رژیم ایران به‌گونه‌یی است که منافع آمریکا و بازیگران جهانی و منطقه‌یی را تأمین کند.
شایان یادآوری است که مک‌گورک ماه پیش در کنفرانس گفتگوی منامه، با تأکید بر تفاوت اقدام نظامی برای تغییر رژیم و توقف برنامه اتمی، اعلام کرده بود که اگر دیپلماسی با رژیم ایران شکست بخورد، آمریکا آماده استفاده از گزینه‌های دیگر است.
وی خاطرنشان کرد که، هنگامی که صحبت از اقدام نظامی برای تغییر رژیم به میان می‌آید، این هدفی مبهم است. ولی وقتی صحبت از اقدام نظامی برای جلوگیری از دستیابی یک کشور به سلاح هسته‌یی می‌شود، این هدفی کاملاً ملموس است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1423961-e7ef-4179-a8f6-0a5d5d595452"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات