728 x 90

برایان هوک: هدف از سفر به منطقه منزوی کردن رژیم ایران است

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک مسئول اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا گفت رژیم ایران به عقب رانده می‌شود و بسیار مهم است که جامعه بین‌المللی اجازه ندهد این رژیم با خشونتی که بکار می‌برد ادامه دهد.

هوک افزود کار با متحدانمان در خلیج‌فارس، در زمینه‌های مختلف در راستای سیاستمان علیه رژیم ایران ادامه دارد. آمریکا نیرویش را در منطقه افزایش داده است و هدف از سفر من به منطقه، تعمیق همکاریها با کشورهای متحد آمریکا جهت اعمال بازدارندگی حملات رژیم ایران، منزوی کردن این رژیم و گسترش حمایت از تلاشهای آمریکا در مقابله با رژیم ایران است.

 

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه ۲۹خرداد در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا که در رابطه با رژیم ایران تشکیل شده بود شرکت کرد. وی درباره کمپین فشار بر رژیم ایران گفت: این دولت با دو هدف کمپین فشار بر ایران را دنبال کرد. اول این‌که بودجه برای فعالیت‌های مخربش نداشته باشد و دوم این‌که به میز مذاکره بازگردد.

 

برایان هوک در مورد این سؤال که رژیم ایران پشت حمله به دو نفتکش در خلیج عمان بوده یا خیر گفت اطلاعات مهم در این رابطه نشان داده که بدونشک رژیم ایران در پشت حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار داشته است. وی گفت قایقهای ایرانی که در تنگه هرمز و حومه عمل می‌کنند در ۱۲و ۱۳ژوئن قبل از انفجار در هر نفتکش به نفتکشهای فرانت التیر و کوکوکا کاریجس نزدیک شده بودند. وی گفت آنهایی که این اطلاعات مهم را دیدند همگی بدون تردیدی گفتند، این حملات کار ایران بوده است.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: برنامه اتمی، موشکی، حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریسم و دستگیری شهروندان آمریکایی چهار هدفی است که ما در سیاست خارجی و در مورد ایران، برنامه خود را بنا کرده‌ایم. از سال ۲۰۱۴و مراحل توافق اتمی، بودجه نظامی رژیم ایران همین طور تا سال ۲۰۱۷ بیشتر شد. از زمان بازگشت تحریم‌ها، یک سال بودجه نظامی ایران ۷درصد و سال بعد ۱۰درصد کم شده است.

 

برایان هوک افزود: کمپین فشار حداکثری ما دارد جواب می‌دهد. ولی رژیم ایران دیپلماسی را با دیپلماسی جواب نداده و با ترور، خشونت و زیاده‌خواهی پاسخ داده است. ما به‌وضوح گفته‌ایم هر چیزی که تحریم‌ها را نقض کند، مورد مجازات قرار خواهیم داد. نتیجه‌اش این بوده که همکاری زیادی دیده‌ایم از جمله نفت رژیم ایران که صادرات آن به صفر رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8981907-e5e4-474f-b113-3cc342777b0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات