728 x 90

برایان هوک نتایج تحریم‌ها بر روی رژیم ایران را عالی توصیف کرد

برایان هوک
برایان هوک

نماینده وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران از نتیجه تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران ابراز رضایت کرد. آقای هوک گفت که نتایج تحریم‌ها «عالی» بوده است.
برایان هوک معتقد است که تحریم‌های اعمال شده از جانب آمریکا باعث شده که رژیم ایران از میلیاردها دلار پولی که خرج تروریسم می‌کند به‌دور باشد. وی رژیم ایران را در صف اول حامیان تروریسم می‌داند و افزود که آمریکا برای برقرار نگه‌داشتن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه رژیم ایران تلاش می‌کند؛ تلاشی که با مخالفت برخی دیگر از اعضای شورای امنیت از جمله چین و روسیه روبه‌رو شده است.


گفتنی است که تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران در ماه اکتبر به پایان رسیده و لغو می‌شود ولی هوک معتقد است که اگر تلاشی برای برقراری دوباره این تحریم‌ها انجام نشود، رژیم ایران «برای بی‌ثبات کردن منطقه» فرصت دیگری خواهد داشت.
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در تأیید برجام به تصویب رسید. این قطعنامه خرید و فروش تسلیحات متعارف با رژیم ایران را به مدت ۵سال تحریم کرده است.


نماینده وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران بار دیگر هشدار داد که اگر شورای امنیت تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران را از طریق تصویب قطعنامه جدیدی تمدید نکند یا برخی اعضای شورا پیش‌نویس آمریکا را وتو کنند،‌ واشنگتن ممکن است از «مکانیزم ماشه» برای بازگرداندن همه تحریم‌های شورای امنیت علیه رژیم ایران استفاده کند.


هوک درباره رژیم ایران گفت که این رژیم «منزوی» است و اختلاف‌نظر آمریکا با کشورهای دیگر در قبال رژیم ایران را، اختلاف‌نظر محتوایی ندانست و گفت اختلاف‌نظر بر سر راه و روش‌هاست.
روسیه و چین می‌گویند آمریکا به‌دلیل آن‌که برجام را ترک کرده اجازه استفاده از مکانیزم مذکور را ندارد اما برایان هوک گفت که آمریکا این اختیار را برای خود محفوظ می‌داند زیرا از جمله طراح تحریم‌های شورای امنیت علیه رژیم ایران بوده و عضو دایم این نهاد است.


برایان هوک در جلسه سه‌شنبه ۲۰ خردادماه روی منافع روسیه و چین بر رفع تحریم‌ها انگشت گذاشت و گفت که روسیه و چین قصد فروش سلاح به رژیم ایران را دارند و تحریم‌ها به ضررشان است.
وی هم‌چنین گفت که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در نظر دارد که نام حداقل ۲۲نفر از مقامات ایرانی را به «فهرست تروریستی» سازمان ملل‌متحد بازگرداند که آنها را مشمول تحریم و منع سفر بین‌المللی می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2ba6a7d-2605-49cb-9f9b-0cd1436ad8a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات