728 x 90

بحرانهای رژیم در آینه بودجه

کارگران
کارگران

صبح روز پنجشنبه ۱۹اسفند رسانه‌های رژیم از قول عبدالملکی وزیر کار رئیسی جلاد اعلام کردند دستمزد کارگران با ۵۷درصد افزایش از نرخ تورم پیشی گرفت. اما بنا‌ به نوشته خبرگزاری حکومتی ایلنا، دستمزد پایه کارگران برای سال آینده چهار میلیون و ۱۷۹هزار و ۷۵۰تومان تعیین شده است. این میزان ۲۹درصد بیشتر از دستمزد پایه ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومانی سال جاری است. در شرایطی که میزان تورم بنا به گزارشهای رسمی دولتی ۴۱ و ۴ دهم درصد است، در نتیجه دستمزد پایه کارگران هم‌چنان زیر تورم قرار دارد.  (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۹ اسفند)

این در حالی است که در درون رژیم کسی این نکته را جدی نمی‌گیرد که افزایش ۹درصدی حقوقها می‌تواند دردی از دردهای مردم را دوا کند و فضای انفجاری جامعه را کاهش دهد. زیرا در همین سال جاری، ریال یعنی پول رسمی کشور قدرت خرید خود را از دست داده است. یعنی اگر دیروز با ۲۰ یا ۲۵تومن می‌شد کالایی را خرید، امروز برای همان کالا باید ۱۰۰تومن پرداخت کرد. و حالا این کارگزار رئیسی جلاد مدعی است که با افزایش ۹درصد حقوق کارگران و کارکنان می‌خواهد آن را جبران کند؟ این حرف، تنها نمک پاشیدن بر زخم کارگران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30fa9bd7-e141-4676-8356-822b07d483d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات