728 x 90

بحران نهاده‌های دامی و گرانی‌های بی‌سابقه

نهاده دامی
نهاده دامی

سایت حکومتی تجارت نیوز در گزارشی دربارهٔ بحران نهاده‌های دامی که باعث گرانی‌های بی‌سابقه شده، نوشت: «مرغداران می‌گویند گرانی خوراک مرغ، امان آنها را بریده و در عمل درآمدی ندارند!».

تجارت نیوز روز سه‌شنبه ۱۳مهر در گزارشی، گرانی سرسام‌آور تخم‌مرغ را بررسی کرده. بخش‌هایی از این گزارش که اذعان به فاجعه توسط شرکای ماجراست در زیر آمده است.

هر عدد تخم‌مرغ ۳هزار تومان خواهد شد!

در حالی‌که هم‌اکنون هر عدد تخم‌مرغ ۲هزار تومان است، رئیس اتحادیهٔ حکومتی مرغ تهران گفت قیمت هر عدد تخم‌مرغ به ۳هزار تومان هم خواهد رسید. این کارگزار حکومتی گفت: «قیمت هر عدد تخم‌مرغ ۳هزار تومان هم بشود» باز مردم مجبورند بخرند، «چرا که دیگر توان خرید گوشت، مرغ، لبنیات و حتی حبوبات را هم ندارند».

سایت حکومتی تجارت نیوز هم نوشت: تا پیش از این هر کیلو تخم‌مرغ در محل مرغداریها ۱۴هزار بود، اما الآن به ۱۸هزار و ۸۸۰تومان رسیده است. اما با وجود این گرانی سرسام‌آور، تقاضا برای خرید تخم‌مرغ افزایش یافته که علت آن فقیرتر شدن مردم است. مطمئناً اگر مردم پول داشتند به جای خرید تخم مرغ، گوشت و مرغ می‌خریدند.

باشگاه خبرنگاران بسیجی اعتراف کرد که مافیای حکومتی برای گران شدن تخم‌مرغ، به‌عمد «طی ۸۰روز گذشته، نهادة ذرت به مرغداران نداده و آنها مجبورند ذرت را با نرخ ۶هزار و۲۰۰ تومان بخرند»، امری که باعث گرانی روزافزون تخم‌مرغ می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/effcf6c3-a455-4599-94bf-6adeea2b33b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات