728 x 90

بحران در درون رژیم در پی اعتراضات غارت‌شدگان و فضیحت و غارت حکومتی در بورس

پلاکاردی از تجمع اعتراضی غارت‌شدگان بازار بورس ۲۹دی
پلاکاردی از تجمع اعتراضی غارت‌شدگان بازار بورس ۲۹دی

اعتراضات غارت‌شدگان بورس و فضیحت این چپاول ننگین حکومتی، جنگ گرگها و بحران در درون رژیم را تشدید کرده است.

نادری عضو مجلس رژیم روز ۳۰دی اعلام کرد، استیضاح دژپسند شامل ۱۱محور است که با ۱۰۲ امضا به هیأت‌رئیسه ارسال شده و گفت: افتضاح بورس در صدر همه محورهای استیضاح قرار دارد.

این عضو مجلس رژیم نوشت: دولت در تلویزیون مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در بورس کرد و سرمایه‌های مردم را به قتلگاه کازینوی دولتی کشید. امروز باید پاسخگو باشد.

در حالیکه مجلس ارتجاع و باند غالب کاسه کوزه‌های فساد و چپاول بورس را بر سر دولت آخوندی سرشکن می‌کنند، خامنه‌ای خود در ۲۸آبان۹۸ برای این چپاول حکومتی زمینه‌سازی کرده و در فریب دادن مردم برای سپردن سرمایه خود به بورس و سرمایه‌گذاری دولتی بازار گرمی کرده بود. و گفت: مردم حتما در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

با این‌همه در جلسه مجلس ارتجاع در روز سه‌شنبه، رئیس و اعضای مجلس آخوندی آخوند روحانی را بر سر بودجه و بازار بورس شلاق‌کش کردند.

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع ۳۰دی ۹۹:

سرچشمه مشکلات اقتصادی کشور، از کسری بودجه است مسئولان اجرایی باید توجه کنند که با ارائه اطلاعات ناقص نمی‌توان گرهی از مشکلات مردم باز کرد.

متأسفانه در عمل، لایحه بودجه با محوریت تقویت معیشت مردم نوشته نشده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۰، علاوه بر گسترش بی‌انضباطی مالی در کشور، بخشی از عواید، امکانات و منابع کشور را از سر سفره مردم برمی‌دارد بازار سرمایه سقوط شدیدی را تجربه کرده است و حتی صندوق پالایشی که شدیداً توسط دولت تبلیغ می‌شد تا ۴۴درصد زیان را به خریدارانش تحمیل کرده است.

این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل‌قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی‌شود، پشت تریبونهای رسمی از مردم دعوت کرد، تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء‌مدیریت در این بازار، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آنها را کم ارزش کند.

مجلس نمی‌تواند نسبت به این‌گونه ضرر و زیان گسترده مردم در بورس بی‌تفاوت باشد. بر همین اساس وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی احضار شده‌اند و در صورتی که سوء‌مدیریت آنها برای نمایندگان محترم مردم احراز شود مجلس با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد و دولت باید هر چه سریع‌تر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند.

دلخوش اباتری، مجلس ارتجاع ۳۰دی ۹۹:

حاج آق نیکزاد ببینید الآن تذکر اول من در مورد وضعیت بورس هست در کشور الآن یک آشوبی ایجاد شده و عزیزانی که در کشور اطمینان کردند به سازمان بورس کشور امروز دچار چالش و مشکل شده‌اند.

نیکزاد نایب‌رئیس مجلس ارتجاع ۳۰دی۹۹:

همین امروز ظهر رأس ساعت ۱۲ و ۳۰دقیقه کمیسیون اقتصادی مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را فراخوانده تا توضیحاتی درباره وضعیت بازار بورس ارائه کند. اما مردم عزیز باید بدانند افرادی که مردم را به بورس دعوت کردند باید پاسخگو باشند.

با بالا‌گرفتن اعتراضات در بازار بورس تلویزیون حکومتی نیز در یک نمایش مضحک برای در بردن خامنه‌ای از مسئولیت غارت سرمایه‌های سرمایه‌گذاران، تلاش کرد آن را بر سر رئیس‌جمهور ولایت فقیه خراب کند.

تلویزیون رژیم ۲۹دی ۹۹:

مجری دوم: بحث بعدی ما متأسفانه بحث تجمعی بود که امروز مقابل سازمان بورس اتفاق افتاد و سقوط سهامی که مردم تجربه کردند تجمع امروز را ما اخبارش را رصد کردیم نسبتاً تجمع غم‌انگیزی بود، فقط هم امروز نیست، بازارهای مختلف بورس سقوط کرده و جالب است عزیرانی که آن روز خود آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر، دوستان کارشناس دیگر که می‌آمدند تلویزیون   ساعتها وقت آنتن ملی را می‌گرفتند که مردم بیایید توی بورس سرمایه خودتان با بیاورید، خبر خوش در راه است، همه بیایید اینجا ما تضمین می‌کنیم، پشت شما ایستادیم. به منتقدان می‌گفتند شما مصیب‌زده هستید، می‌خواهید شادی مردم را مثلا تلخ بکنید، خب الآن کام مردم تلخ است، الآن مردم مصیبت‌زده هستند، دوستان الآن کجا هستند. اعتماد عمومی را اینجوری ما آتش بزنیم، سرمایه عمومی را هم همین‌طور و این حجم از معترضان هم بمانند و کسی هم الآن پاسخگو نیست.

مجری اول: بورس اتفاقاً در شرایط عادی این‌قدر مشتری پیدا نکرد، یعنی وقتی رئیس‌جمهور کشور می‌آید  آن هم   نه یکبار دوبار.

مجری دوم: از آن تشویق هاست دیگه.

مجری اول: بارها می‌آید می‌گوید مردم بیایید در بورس، آقای آقامحمدی می‌آید می‌گوید بیایید در بورس از طرف مثلا مجمع تشخیص، آقای دژپسند به‌عنوان وزیر اقتصاد می‌آید، یعنی تمام مسئولان، مردم وقتی نگاه می‌کنند می‌بینند نه فقط دولتی‌ها، از دستگاههای دیگر هم می‌گویند بیایید توی بورس، اینجا اتفاقا باید حاکمیت پاسخگو باشد. (تلویزیون افق رژیم ۲۹دی۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a867cef-fdb0-48ee-8d16-ac1bd50bf971"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات