728 x 90

بحران بیکاری

صندوق بین‌المللی پول بیکاری و رکود را منشأ ناآرامی‌های خاورمیانه اعلام کرد.

بحران بیکاری موضوعی است که در حاکمیت آخوندی به اوج رسیده و هر روز ابعاد تازه‌ای از آن دیده می‌شود.

سایت حکومتی مشرق ۸آبان نوشت: «بیکاری دانشگاهیان ۲برابر بی‌سوادهاست. این مسأله‌ای است که برای کشور به یک بحران تبدیل شده است».

هیولای بیکاری توقف ندارد و در حاکمیت غارت از مقاطع تحصیلی پایین به مراحل کارشناسی و دکترا سرایت کرد. این تیتر بسیاری از رسانه‌های حکومتی در دهم آبان بود.

معاون آموزشی سابق دانشگاه تهران ضمن اشاره به بحران بیکاری و تهدید بحرانهای سیاسی گفت: «برای این تعداد از فارغ‌التحصیل دکترا شغل تخصصی وجود ندارد و بیکاری از مقاطع قبل به مقطع دکترا سرایت می‌کند».(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۰آبان ۹۸)

یک کارشناس حکومتی ضمن اشاره به ساختار فاسدی که در تنگنای بحرانهای داخلی و خارجی تعادلش را از دست داده و منتظر حوادث است می‌گوید: «الآن بیکاری گسترده‌ای در میان کارمندها هست انگار همهجا تعطیل است و هیچ برنامه‌ای دنبال نمی‌شود دولت دست روی دست گذاشته دارد نگاه می‌کند ببیند چه اتفاقی می‌افتد ما چرا انتظار داریم این ساختار معجزه کند».(شبکه ۲ تلویزیون رژیم ـ مهدی غضنفری، وزیر اسبق صنعت معدن و تجارت ۲۴مهر ۹۸)

تا زمانی‌که در ساختار ولایت‌ فقیه، سرمایه‌های میهن خرج سرکوب و جنگ‌افروزی در لبنان و سوریه و عراق می‌شود، بحران بیکاری و سایر مشکلات جوانان تشدید می‌شود، بحران‌هایی که در شراره‌های خشم و نفرت جوانان، شعله‌ور و آتشفشان می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e143c55-d2f7-4f98-bac1-bbf2fbf6d91f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات