728 x 90

بحران آب و غارت فاجعه‌بار منابع آبی ایران

بحران آب
بحران آب

حیدری، معاون وزیر نیروی رژیم مدعی شد مشکل آب و برق یکی از اولویت‌های دولت است.

نگاهی به گوشه‌یی از اعتراف‌های یک کارشناس حکومتی درباره بحران آب:

روز ۱۷آذر۱۴۰۰ راغفر یک کارشناس حکومتی به گوشه‌هایی از غارت منابع آبی کشور توسط باندهای حکومتی اذعان کرد و از جمله گفت: «در دهه۸۰، حفر دهها هزار چاه را در مناطق کشور شاهد بودیم که در این رابطه ارقام عجیبی مطرح می‌شود. طبق اعلام برخی منابع، ۳۵۰هزار چاه غیرقانونی حفر شده است»

وی با اشاره به سیاست‌های غلط سدسازی که اساساً در انحصار سپاه پاسداران است گفت: «ما ۳برابر بقیه نقاط دنیا نیز تبخیر آب داریم که ناشی از احداث سدهای بزرگ در کشور است».

او هم‌چنین به احداث کارشناسی نشده کارخانه‌های «آب‌بر» در مناطق خشک اشاره کرد و افزود:
«احداث کارخانه‌های فولادی و پتروشیمی در مناطق خشک و کویری کشور از دلایل اتلاف منابع طبیعی و منابع مالی کشور است که امروز باعث شده جامعه ما در این بحران دست و پا بزند و اسیر آن باشد. برای نمونه در خراسان رضوی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری ۷کارخانه فولاد وجود دارد که با ظرفیت ۱۵ یا ۲۰درصد خود فعالیت می‌کنند. یا در شهر یزد شاهد رشد بی‌سابقه صنایع سرامیک و فولاد هستیم. شاهد بودیم، در حالی‌که صنایع فولادی باید به حاشیه خلیج‌فارس منتقل شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/537022f5-5267-4c2e-9f71-b1950c5d123d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات