728 x 90

انزجار و اعتراض عمومی نسبت به بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس در کرونا
بازگشایی مدارس در کرونا

سه روز پس از بازگشایی مدارس از راه دور توسط آخوند روحانی که با موجی از انزجار و اعتراض عمومی روبه روشد، جهانگیری معاون اول او در یک اقدام نمایشی از یکی از مدارس تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید به توجیه بازگشایی زودرس مدارس پرداخت و گفت این تصمیم به‌خاطر جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان صورت گرفته است!.(ایرنا ۱۸شهریور۹۹)

از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش رژیم که بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاسها تأکید می‌کرد، به‌دنبال موج اعتراضات، مجبور به یک قدم عقب‌نشینی تحمیلی شد و اعلام کرد حضور دانش‌آموزان در مدارس «اجباری» نیست.

روزنامه حکومتی وطن امروز درباره علت این عقب‌نشینی نوشت: «طی دو سه روز اخیر کمتر از ۱۰درصد دانش‌آموزان به مدرسه» رفتند. و تعداد معلمانی که حاضر به حضور بر سر کلاس‌ها نشده‌اند نیز کم نیستند. (وطن امروز ۱۸شهریور۹۹)

اعتراضات مردمی به بازگشایی مجرمانه و زودرس مدارس و فقدان کمترین زیرساخت و تضمین بهداشتی، رژیم آخوندی را وحشت‌زده و جنگ گرکها را تشدید کرده است.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم نوشت: خطر ابتلا به کرونا در تعقیب دانش‌آموزان است و برابر اطلاعات به‌دست آمده بیش از ۳۰هزار کودک در کشور در دوره شیوع کرونا بستری‌ شده‌اند. (سایت الف ۱۸شهریور۹۹)

یک عضو مجلس رژیم فاش کرد که علت اصرار به بازگشایی مدارس را مطامع چپاولگرانه حکومتی بوده و اضافه کرد: پای پاسخگویی که می‌رسد تصمیم‌گیرندگان نظام می‌گویند: کی بود کی بود، ما نبودیم! (تلویزیون رژیم۱۸شهریور۹۹)

مجری: متأسفانه یکی از بدترین انواع تصمیم‌گیری تو بازگشایی مدارس شکل گرفت بسیاری از اولیاء و دانش‌آموزان را سردرگم کرد تناقض های عجیب ‌و غریبی داشت مثلا مدارس قرار شد باز شوند نیمه نصفه قرار هم نشد باز معلوم نشد چیه بعد گفتند دانشگاه نمی‌خواهد باز بشوند بعد گفتند که آنهایی که سال اول دانشگاه هستند دو هفته بیایند بعد گفتند نیامدند هم نیامدند! یک بی‌نظمی و یک نا مرتبی عجیبی تو این مدل تصمیم‌گیری وجود داشت که متأسفانه نمی‌دانم ناشی از چیه؟ آقای مطهری فرآیند بازگشایی مدارس البته آقای وزیر امروز اعلام کردند که اجباری به حضور نیست شما متوجه شدید پشت صحنه این تصمیم‌گیری چی بود؟

اردشیر مطهری: بنظرم پشت پرده‌هایی تو این قصه وجود دارد بدون تعارف بگوئیم به‌نظر خود من این پشت پرده‌ها قابل بررسی است .

گوینده: چه پشت‌پرده هایی؟

مطهری: ببینید آقای دلاوری مردم می‌گویند با توجه به این‌که مدیران آموزش و پرورش خودشان مدارس غیرانتفاعی دارند ما اگر جمعیت آموزش و پرورش را دانش آموزانش را ۲میلیون حساب کنیم که در مدارس غیرانتفاعی یک گردش مالی ۲۴هزار میلیارد تومانی تو این حرکت هست شما نگاه کنید خیلی آمدند از مدارس غیرانتفاعی گفتند اگر غیرحضوری باشد چه لزومی دارد بروند تو غیرانتفاعی خب می‌روند تو مدارس دولتی آنلاین به هر جهت ادامه تحصیل می‌دهند

مجری: شما معتقدید این بازگشایی اعلام شد مردم بروند شهریه‌ها را بدهند بعد دوباره بگویند حالا فعلاً بروید آنلاین .

مطهری: ببینید تو تصمیم های کلان کشور تصمیم می‌گیرند عمل می‌کنند بعد که به پاسخگویی می‌رسد می‌گویند کی بود، کی بود ما نبودیم! (تلویزیون شبکه۵ رژیم ۱۸شهریور۹۹)

به گزارش رسانه‌های حکومتی یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: «الان کاری که نباید بشود شده» «بازگشایی مدارس به نوعی بازی با آتش بود». و این مسأله «یک کار خطرناک است». «ما در بزرگسالان هم در زمینه رعایت نکات بهداشتی توفیق چندانی نداشتیم چه رسد به بچه‌های کوچک». و «خود معلمان هم در خطرند». وی افزود: «این ویروس جهش ۳ تا ۹برابری داشته است». (خبرگزاری آنا شبکه۵ رژیم ۱۸شهریور۹۹)

آخوند روحانی در روز پانزده شهریور به دروغ مدعی شد که کسی مخالف بازگشایی نیست همه موافق هستند: «در همه جا همین دیروز چه بساطی در این رسانه‌های خارجی آقا متخصصان همه مخالف هستند مدرسه باز بشود وزیر آموزش و پرورش می‌خواهد مدرسه را باز کند نخیر آقا همه موافق هستند! کسی مخالف نیست! مگر کسی مخالف است که بچه‌ها درس بخوانند؟».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0585ab12-5af2-4084-bbbe-6160019e88d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات