728 x 90

بحث مسمومیت دانش‌آموزان ایران در مجلس اعیان انگستان

مجلس اعیان انگلستان
مجلس اعیان انگلستان

بحث مسمومیت دانش‌آموزان در ایران در مجلس اعیان انگستان

لرد طارق احمد معاون وزیر خارجه:

انگلستان این موضوع را بسیار جدی تلقی کرده و تحولات را از نزدیک دنبال خواهد کرد

 

لرد آلتون: آیا می‌توان حملات سیستماتیک و گسترده مسمومیت را بدون اطلاع سازمانهای اطلاعاتی و سپاه انجام داد؟

 

لرد کالینز: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران در این امر دخالت دارند

 

در یک جلسه مناظره در مجلس اعیان انگلستان با حضور لرد طارق احمد، معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و حقوق‌بشر برگزار شد. وی گفت: گزارشهای بسیار شوم استفاده از مواد سمی علیه دختران دانش‌آموز در ایران جهان را شوکه کرده است. با وجود این‌که ما هنوز نمی‌توانیم در مورد عاملان و مسئولان آن نتیجه‌گیری کنیم، اما یک چیز واضح است: مقامات رژیم ایران باید یک تحقیق منصفانه، شفاف و دقیق انجام دهند. دختران دانش‌آموز باید بتوانند بدون ترس و به‌طور کامل از حق آموزش برخوردار باشند. انگلستان این موضوع را بسیار جدی تلقی کرده و تحولات را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

در اجلاس رسمی مجلس اعیان، لرد آلتون عضو برجسته مجلس اعیان خطاب به طارق احمد گفت: شما از تهدید در یک وب سایت دولتی مبنی بر این‌که اگر مدارس دخترانه تعطیل نشوند، مسمومیت گسترش خواهد یافت، چیست؟ آیا می‌توان چنین حملات سیستماتیک و گسترده‌ای را بدون اطلاع سازمانهای اطلاعاتی کشور و سپاه انجام داد؟

لرد آلتون خواهان یک فراخوان علنی برای بر رسیدگی فوری و شفاف و ارجاع موضوع به شورای حقوق‌بشر ملل متحد شد تا مسئولان شرور این اعمال به دست عدالت سپرده شوند.

لرد کالینز نیز در ادامه سخنان لرد آلتون گفت: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران در این امر دخالت دارند، لذا چه زمانی قرار است دولت انگلستان در مورد لیست‌گذاری سپاه پاسداران اقدام کند؟

لرد طارق در پاسخ گفت: ما تحریم‌های بیشتری را علیه افراد سپاه اعمال کرده‌ایم. خود سپاه هم تحریم شده است. من مستمراً در سراسر مجلسین و از نمایندگان متعدد در مورد لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شنیده‌ام، اما باید بگویم که در حال حاضر نمی‌توانم در این مسأله گمانه‌زنی کنم که گام بعدی چه چیزی خواهد بود.

در جلسه مجلس اعیان، لرد بیشاپ به برنامه اتمی و غنی‌سازیهای غیرقانونی رژیم پرداخت و گفت: طبق آخرین گزارشها رژیم ایران در محدوده ۸۳ و ۷ دهم درصد غنی‌سازی کرده است. این به‌سرعت به سطحی نزدیک می‌شود که امکان تولید سلاحهای هسته‌یی را فراهم کند. ما به‌طور علنی خواستار این هستیم که آنها از این رویه خودداری کنند، زیرا استمرار و ادامه این وضعیت واقعاً بسیار خطرناک است، نه تنها در منطقه، بلکه برای کل جهان.

(سایت مجلس اعیان انگلستان- ۱۸اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb6143dd-d5b1-4d3f-8c25-2d2b37d61338"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات