728 x 90

گزارش بایدن به کنگره آمریکا پیرامون حمله به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن؛ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه سوم شهریور در نامه‌یی به کنگره؛ قانونگذاران این کشور را از جزئیات حمله به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران آگاه کرد.
وی در بخشی از این نامه نوشت: «به دستور من، در ۲۳ اوت ۲۰۲۲، نیروهای ایالات متحده حملات دقیقی را علیه تأسیساتی در شرق سوریه انجام دادند، تأسیساتی که توسط گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران که در یک سری حملات هواپیمای بدون سرنشین، راکتی و خمپاره‌ای علیه پرسنل و تأسیسات ایالات متحده در سوریه شرکت داشتند، استفاده شده بود».
رئیس‌جمهور آمریکا در این نامه ضمن تأیید بر این‌که شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران عامل حملات به نیروهای آمریکایی در سوریه بوده‌اند بر پاسخگویی این کشور بر اساس منشور سازمان ملل و اقدامات بیشتر تأکید کرد و نوشت: «ایالات متحده این اقدام «لازم و متناسب» را مطابق با قوانین بین‌المللی و در استفاده از «حق ذاتی ایالات متحده برای دفاع از خود» که در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل منعکس شده است، انجام داده و آماده اقدامات بیشتر به‌منظور محافظت و دفاع از ایمنی پرسنل آمریکایی، کاهش و مختل کردن مجموعه حملات مداوم علیه ایالات متحده و شرکایش و جلوگیری از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران می‌باشد.
 این در حالی است که کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاعی، روز گذشته اعلام کرده بود که ما حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیروهای خود را در هیچ کجای جهان و از جمله در سوریه تحمل نمی‌کنیم و برای محافظت از نیروهایمان در برابر چنین حملاتی تردید نخواهیم کرد. (سایت کاخ‌سفید ۳شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf7fcd33-adb8-4bfc-be60-aa15f726cb1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات