728 x 90

بایدن با مقامات ارشد اوکراینی در لهستان دیدار کرد

دیدار بایدن با مقامهای اوکراینی در  لهستان
دیدار بایدن با مقامهای اوکراینی در لهستان

رویترز روز ۶فروردین در گزارشی از ورشو نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در جریان سفر خود به لهستان با مقامات ارشد دولت اوکراین در ورشو گفتگو کرد تا حمایت خود را از جناح شرقی ناتو در مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین نشان دهد.

بایدن در نشستی بین دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین و الکسی رزنیکوف وزیر دفاع و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع، شرکت کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده «تعهد تزلزل ناپذیر به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» را ابراز کرده است.

کولبا به خبرنگاران گفت که اوکراین تعهدات امنیتی بیشتری از ایالات متحده در زمینه توسعه همکاری دفاعی دریافت کرده است.

کولبا بلافاصله به تلویزیون ملی اوکراینی گفت: پرزیدنت بایدن گفت آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد تاریخ قرن بیست و یکم را تغییر خواهد داد و ما با هم کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که این تغییر به نفع ما، به نفع اوکراین و به نفع جهان دمکراتیک باشد.

کاخ‌سفید گفت که بایدن «درباره تلاشهای متحد جهان آزاد برای حمایت از مردم اوکراین، مسئول دانستن روسیه برای جنگ وحشیانه‌اش و دفاع از آینده‌ای که ریشه در اصول دمکراتیک دارد، سخنانی خواهد کرد».

... واشنگتن که به‌دنبال اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بود، اوایل ماه جاری پیشنهاد غافلگیرکننده لهستان برای انتقال جنگنده‌های میگ-۲۹ ساخت روسیه به یک پایگاه آمریکایی در آلمان را رد کرد تا برای تکمیل نیروی هوایی اوکراین استفاده شود.

اکنون لهستان می‌خواهد برای امنیت خود خرید موشکهای پاتریوت، جنگنده‌های F۳۵ و تانکهای ساخت ایالات متحده را تسریع بخشد و به‌دنبال اطمینان خاطر نسبت به تعهدات ناتو برای دفاع از اعضای خود باشد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dba54a34-0c7d-462c-9ba3-d11a7ed4c158"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات