728 x 90

بالاترین آمار اعدام برای سد بستن در برابر قیام

سخن روز
سخن روز

اطلاعیهٔ دبیرخانهٔ شورای ملی مقاومت با رقم تکان دهندهٔ «اعدام۸۶۴ زندانی در سال ۲۰۲۳»، کارنامهٔ خون‌ریزی خلیفهٔ ارتجاع را روز ۱۵دیماه در برابر دیدگان هموطنان و جهانیان گذاشت. این رقم نشان‌دهندهٔ ابعاد بربریت و سرکوب و جنایت خامنه‌ای در میهن اشغال شده ماست؛ رقمی که همراه با صحنه‌های تکان دهندهٔ غزه ویران شده و کشتار هزاران هزاران کودک و انبوه زنان و مردان بی‌گناه، سیاست جنایتکارانهٔ فاشیسم دینی برای سد بستن برابر قیام مردم ایران و گریز از مهلکه سرنگونی را به تصویر می‌کشد.

در ادامهٔ اطلاعیه از جمله آمده است: «ماشین شکنجه و اعدام و کشتار خامنه‌ای در سال۲۰۲۳ میلادی برای جلوگیری از قیام لحظه‌ای توقف نداشت. بنا به گزارشهای سازمان مجاهدین خلق ایران از داخل کشور، شمار اعدامهای ثبت شده در این سال به اعدام دست‌کم ۸۶۴ زندانی بالغ می‌شود که بالاترین آمار در ۸ سال گذشته است. البته با توجه به اعدامهای مخفیانه شمار واقعی اعدامها بسیار بیشتر است. شمار اعدامها در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۴ درصد بیشتر از ۲۰۲۲ است که به ۶۴۶ تن بالغ می‌شد. روند اعدامها در ۲۰۲۳ نیز فزاینده بوده است به‌نحوی که بیش از ۳۶ درصد اعدامها (۳۱۳ اعدام) در سه ماه آخر سال و همزمان با جنگ در منطقه صورت گرفته است. در این میان، هموطنان محروم و ستمدیدهٔ بلوچ بیشترین سهم از اعدامها را داشته‌اند. ۱۹۱ تن از اعدام شدگان یعنی بیش از ۲۲ درصد آنها بلوچ هستند».

اطلاعیهٔ دبیرخانهٔ شورا در پایان ضمن خاطرنشان کردن این واقعیت که «چند دهه مماشات و امتیاز دادن به فاشیسم دینی حاکم، آنٰ‌را در سرکوب و اعدام و شکنجه در داخل و جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج ایران تشویق کرده»، بر این حق مسلم مردم ایران تأکید می‌کند که «سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند».

شایان یادآوری است که طبق اسناد رسمی قضاییهٔ جلادان، آمار اعدامها در سال ۲۰۲۱ دست‌کم۳۵۰نفر بود. این آمار در سال ۲۰۲۲، که قیام۱۴۰۱ جریان داشت، با ۱۸۴درصد افزایش به‌۶۴۶ نفر رسید که حاکی از توسل دیکتاتوری خون‌آشام آخوندها به حربهٔ اعدام برای ارعاب و مقابله با قیام است.

دربارهٔ روند جاری اعدامها در سال جدید میلادی نیز کافی است خاطرنشان کنیم که در نخستین روز سال ۲۰۲۴ (۱۱دی ۱۴۰۲)، دژخیمان خامنه‌ای ۵زندانی را در زندان مرکزی کرج اعدام کردند. رئیس کل دادگستری آخوندها در استان البرز در توجیه این اعدامها گفت: «در برخورد با کسانی که امنیت مردم را به‌مخاطره می‌اندازند هیچ مماشاتی ندارد». مقصود آخوندهای سفاک از امنیت مردم چیزی جز امنیت نظام منحوس ولایت فقیه نیست.

روز بعد (۱۲دی) خبرگزاری حکومتی ایرنا از اعدام ۹زندانی در اردبیل خبر داد و در همین روز، پاسداران جنایتکار، زندانی سیاسی داوود عبداللهی از هموطنان اهل سنت از فرزندان مردم مهاباد را پس از ۱۴سال حبس، در حالی‌که از یک هفته پیش در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، در زندان قزلحصار حلق‌آویز کردند. وی در آذر۱۳۸۸ به‌همراه ۶هموطن دیگر اهل سنت دستگیر شده و در بازداشتگاه ادارهٔ اطلاعات ارومیه تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود. پیش از این قاسم آبسته و ایوب کریمی دو تن دیگر از این ۷زندانی سیاسی در ۱۴ آبان و ۸ آذر ۱۴۰۲ در زندان قزلحصار به‌دست جلادان خامنه‌ای بدار آویخته شدند.

پاسخ این همه شقاوت و ددمنشی، آیا جز آتش است؟ هم از این روست که کانون‌های قهرمان شورشی با تهاجم و انفجار شعبه‌های قضاییهٔ جلادان، مراکز صدور و اجرای اعدامها در شهرهای مختلف را هدف قرار داده‌اند. از جمله با تهاجم و انفجار در مجتمع دادگاههای انقلاب و کیفری در قزوین، پاسخی آتشین به جنایت فجیع اعدام ایوب کریمی زندانی سیاسی اهل سنت از مهاباد دادند که پس از ۱۴سال حبس در ۸آذر ۱۴۰۲، در قزلحصار حلق‌آویز شد. ایوب و یارانش پس از شکنجه‌های فراوان برای اعترافهای اجباری، به‌زندان اوین و در سال ۹۱ به‌زندان گوهردشت و در مرداد ۱۴۰۲ به‌زندان قزلحصار منتقل شدند. قاسم آبسته هم‌پرونده و همرزم قهرمان ایوب نیز در ۱۴آبان امسال پس از ۱۴سال حبس در زندان قزلحصار اعدام شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73a4d670-a37b-4b83-b71b-b8e196ef5b41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات