728 x 90

بازگشایی سفارتهای چند کشور اروپایی در کی‌یف و حمایتها از اوکراین

کی‌یف
کی‌یف

چندین کشور اروپایی در این هفته برنامه‌های خود را برای بازگشایی سفارتهای خود در کی‌یف اعلام کردند، این بازگشاییها در حالیست که منابع وزارت‌خارجه آمریکا به سی‌بی‌اس نیوز گفتند آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی برای اعزام نوعی نیروی دیپلماتیک به اوکراین می‌باشد.

به گزارش روزنامه تایمز، فنلاند و سوئد قرار است در تابستان به ناتو بپیوندند. در اینصورت اعضای پیمان آتلانتیک شمالی به ۳۲عضو افزایش خواهد یافت که پیآمد مستقیم حمله روسیه به اوکراین است.

 

دولت نیوزیلند روز دوشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد که نیوزیلند یک هواپیمای ترابری هرکولس و ۵۰پرسنل پشتیبانی را روز چهارشنبه به مدت دو ماه به اروپا اعزام خواهد کرد.
در بیانیه آمده است که این تیم در سراسر اروپا سفر خواهد کرد و تجهیزات و لوازم را به مراکز توزیع اوکراین منتقل خواهد کرد، اما خود این گروه وارد اوکراین نخواهد شد.

نخست‌وزیر نیوزیلند، گفت حمایت نیوزلند، کمک به ارتش اوکراین برای دفع تهاجم وحشیانه روسیه است، زیرا صلح در منطقه اروپا برای ثبات جهانی ضروری است. 
او گفت: «چنین حمله آشکاری به حاکمیت یک کشور، تهدیدی برای همه ماست و به همین دلیل است که ما نیز باید نقشی ایفا کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ec666ed-60ed-4093-95a3-855e1be0a20e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات