728 x 90

بازتاب همایش بزرگ گردهمایی ایرانیان در رسانه‌های بین‌المللی/ رجوی: تغییر رژیم ایران در دسترس است

همایش بزرگ گردهمایی ایرانیان در پاریس
همایش بزرگ گردهمایی ایرانیان در پاریس

رجوی: تغییر رژیم در تهران بیش از هر زمان دیگری در دسترس است

الشرق‌الأوسط انگلیسی - ۱ ژوئیه ۲۰۱۸

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در پاریس گفت سرنگونی رژیم حتمی است. وی به نشانه‌های این تغییر از جمله اعتراضات خیابانی و خواست فزاینده مردم برای تغییر در سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد.

مریم رجوی در همایش سالانه اپوزیسیون ایران با نام " ایران آزاد " که روز شنبه در ویلپنت پاریس برگزار شد، تأکید کرد: " تغییر رژیم اکنون بیش از هر زمانی در دسترس است. "

 

رجوی در سخنرانی خود درباره تحولات اخیر در شهرهای ایران به‌نقل از مسعود رجوی گفت: " اگر ایران بایستد، جهان با ما و در کنار ما خواهد ایستاد. "

 

مریم رجوی همچنین بر نیاز به یک " مقاومت سازمان‌یافته و یک سازمان پیشرو " تأکید کرد و به ارگان شورایی اشاره کرد که در حال حاضر ریاست آن را برعهده دارد.

 

رجوی در پیامش در حضور نمایندگان رده بالای دهها کشور منطقه‌یی و خارجی خواستار " یک ایران آزاد غیر‌اتمی" شد که در همزیستی مسالمت‌آمیز با همکاریهای منطقه‌یی و بین‌المللی به‌سر می‌‌برد.

 

این پیام همچنین توسط سایر سخنرانان مورد تأکید قرار گرفت. آنان ضمن محکوم کردن رژیم کنونی، خواستار حمایت از قیام مردم ایران و برپایی " ایرانی آزاد " شدند.

 

شهردار رودی جولیانی گفت: " اکنون به‌طور واقع‌بینانه می‌توان پایان رژیم ایران را شاهد بود. "

 

او افزود: " ترامپ به مبارزان آزادی پشت نخواهد کرد. "

 

نمایندگانی از فرانسه، بلژیک، آمریکا، کانادا، بریتانیا، ایتالیا، آلمان، آلبانی، سوئیس، یمن، رومانی، اردن، فلسطین، مراکش و بسیاری دیگر از سخنگویان این کنفرانس بودند.

 

مریم رجوی برای حسابرسی از آخوندها فراخوان داد

روزنامه کویتی السیاسه ۱۰تیر۹۷

پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران گردهمایی عمومی سالیانه شورای ملی مقاومت در فرانسه را افتتاح می‌کند

مریم رجوی برای حسابرسی از رژیم ایران و حمایت از قیام مردم ایران برای سرنگونی این رژیم فراخوان داد

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مریم رجوی گفت: این هفته تهران قیام کرد و دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران را لرزاند و اکثر شهرهای ایران ملتهب است. قیام تهران ثابت کرد چرخه تغییر در ایران شروع به حرکت کرده است و هیچ چیزی نمی‌تواند اراده مردم ایران برای دستیابی به آزادی را متوقف کند. رژیم توانایی ممانعت از گسترش قیامی که ۶ماه قبل آغاز شد را ندارد. سازمان مجاهدین خلق در قیام مستمر مردم در تمامی کشور مشارکت دارد.

 

مریم رجوی همچنین گفت: مردم ایران مصمم به سرنگونی این رژیم با تمامی جناحهایش و ایجاد یک جمهوری بر اساس پلورالیسم(چند حزبی) و رأی مردم و جدایی دین از دولت هستند.

 

رجوی پیامی به ایرانیان فرستاد و در آن اعلام کرد: تغییر رژیم بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و آینده روشن بدون اعدام و شکنجه و تبعیض و سرکوب در افق می‌درخشد.

 

رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در همین حال با ارسال پیام دیگری به جامعه بین‌المللی از آنها خواست که مبارزه مردم و مقاومت ایران برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی را به‌رسمیت شناخته و از ایرانیان برای سرنگونی این رژیم به‌منظور جلوگیری از خطرات برنامه هسته‌ای، موشکی و تروریستی رژیم ایران و دخالتهایش در منطقه حمایت کنند.

علاوه بر این هیئتهای خارجی و عربی به ترتیب سخنرانی کرده و همبستگی خود را با اپوزیسیون ایران اعلام کردند

 

استمرار تظاهرات در ایران

الحیات لندن ۱۰تیر۹۷:

در حالی که مردم خرمشهر تظاهرات کرده و شعار مرگ بر خامنه‌ای می‌دادند، شرکت‌ کنندگان در گردهمایی سالیانه بزرگ مقاومت ایران در پاریس تأکید کردند: قیامی که در شهرهای ایران جریان دارد تا سرنگونی رژیم تهران و خلاصی مردم ایران از استبداد و قهر این رژیم ادامه خواهد یافت

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور گفت: این هفته تهران بپاخاست و دیکتاتوری مذهبی حاکم را به لرزه انداخت، همچنین بیشتر شهرهای ایران ملتهب هستند، قیام کنونی اثبات کرد که چرخ تغییر در ایران به حرکت در آمده است و هیچ چیز نمی‌تواند اراده مردم برای نیل به آزادی عزم جزم کرده‌اند را متوقف کند

مریم رجوی روز شنبه در دیدار با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در پاریس گفت: «ایران صفحه‌یی در تاریخ خود ورق زد و رژیم توان جلوگیری از ادامه و گسترش دامنه قیامی که شش ماه قبل شروع شد را نداشته است. وضعیت به قبل باز نمی‌گردد». خانم رجوی افزود: «قیام مردم ایران با با موفقیت و با مشارکت کانونهای شورشی قیام که آنها را سازمان مجاهدین خلق در سراسر کشور سازمان داده است به پیش می‌رود. مردم ایران عزم جزم کرده‌اند که این رژیم را با همه جناحهایش سرنگون کرده و یک جمهوری مبتنی بر پلورالیسم و مبتنی بر آراء مردم و جدایی دین از دولت برپا نمایند».

 

مریم رجوی درباره گردهمایی پاریس گفت: پیام من در این گردهمایی رو به مردم کشورم در سراسر ایران این است که این رژیم در ضعیفترین وضعیت خود می‌باشد. من آنها را به گسترش کانونهای شورشی قیام برای سرنگونی این رژیم فرامی‌خوانم و تأکید می‌کنم که تغییر رژیم تنها به‌دست مردم و مقاومت ایران امکانپذیر خواهد بود. این امر اکنون بیش از هرزمان دیگر در دسترس می‌باشد. آینده ایران بعد از رژیم کنونی درخشان و خالی از اعدام و شکنجه و تبعیض و سرکوب می‌باشد.

 

مریم رجوی افزود: پیام من به جامعه جهانی این است که: مبارزه مردم و مقاومت ایران را برای پایان دادن به این دیکتاتوری مذهبی به‌رسمیت بشناسید و این کمترین کاریست که می‌توان برای جبران خسارتهای وارده به مردم ایران به‌دلیل سیاست مماشات با رژیم ایران طی سالیان، انجام داد. وی خاطرنشان کرد که تهدیدات برنامه‌های اتمی و موشکی و تروریستی رژیم ایران و دخالتهایش در منطقه فقط با سرنگونی این رژیم و محقق شدن دموکراسی در ایران برطرف خواهد شد این رژیم را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار داد. وی به اعمال تحریمهای نفتی و مالی علیه این رژیم و متوقف کردن تجارت با وابستگان به سپاه پاسداران یا مؤسسات وابسته به خامنه‌ای فراخواند و بر ضرورت فشار بین‌المللی به‌منظور توقف سرکوب مردم ایران و پایان دادن به صدور تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه تأکید کرد.

خانم رجوی در خلال سخنرانی خود در این همایش بالا گرفتن شعله قیام در ایران را خجسته، توصیف کرد و تأکید کرد که شهرهای مشهد و شیراز و قشم و بندرعباس و کرج و کرمانشاه تا شهریار و اسلام شهر و کاشان و اراک و اصفهان و رامهرمز علیه این رژیم مجدداً قیام کرده‌اند.

 

وی گفت:‌ شعله قیام خاموشی نمی‌پذیرد، بی‌وقفه ادامه دارد، دائماًً گسترش و عمق پیدا می‌کند و امروز تهران تبدیل به شورشی‌ترین شهر جهان شده است. خروش شهرها و جوانان شورشی، ضربان قلب ملت ایران در شوق آزادی، برای یک ایران آزاد است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92ad1877-3129-4bb4-bfd3-0a3103b2e067"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات