728 x 90

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام۱۴۰۱

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱
بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات دومین سالگرد قیام۱۴۰۱

 

گزارش رویترز

از تظاهرات ایرانیان در شهرهای مختلف اروپا

به‌مناسبت دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱

 

حامیان شورای ملی مقاومت ایران

در راهپیمایی در میدان باستیل در پاریس شرکت کردند

ایرانیان تصاویری از برخی از ۷۵۰معترض، از جمله دهها زن، در دست دارند که در جریان تظاهراتها توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران به ضرب گلوله یا زیر شکنجه کشته شده‌اند. صدها نفر از ایرانیان، حامیان شورای ملی مقاومت ایران، در راهپیمایی در میدان باستیل به‌مناسبت دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱ در ایران شرکت کردند.

رویترز در گزارش دیگری از تظاهرات در برلین نوشت:

ایرانیان مقیم آلمان در دومین سالگرد قیام سراسری در اعتراض به مجازات اعدام در کشور خود و با خواست اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک «سازمان تروریستی»، در برلین، تظاهرات کردند.

رویترز هم‌چنین در گزارشی از تظاهرات ایرانیان در رم نوشت: تظاهرات انجمن فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم ایتالیا در سالگرد کشته شدن مهسا امینی در ایران در رم، برگزار شد.

مهسا امینی، یک زن ایرانی به‌دلیل مخالفت با حجاب اجباری در تهران بازداشت شد. مرگ او در بازداشتگاه پلیس موجی از اعتراضات را در سراسر ایران برانگیخت. رژیم اعتراضات را سرکوب کرد که منجر به کشته شدن صدها نفر شد.

 

تلویزیون فاکس نیوز:

اعضای جامعه ایرانیان در کالیفرنیای شمالی یک نمایشگاه عکس و تظاهرات اعتراضی در میدان یونیون سانفرانسیسکو برگزار کردند.

حمید عظیمی از اعضای جامعه ایرانیان مقیم شمال کالیفرنیا گفت:

مردم ایران باید صدایشان را در سرتاسر جهان برسانند. این ملتی است که حداقل سه قیام سراسری را پشت سر گذاشته است و تنها چیزی که آنها می‌خواهند دموکراسی و آزادی است. آنها حاضرند بهای آن را بپردازند.

فاکس نیوز افزود: اعضای شرکت‌کننده در تظاهرات امروز می‌گویند که قصد دارند در ماه دسامبر، زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم دارد رئیس‌جمهور رژیم ایران را بپذیرد، در نیویورک تظاهراتی برگزار کنند.

 

رادیو فرانس انفو:

در جریان تظاهرات ایرانیان در بروکسل اپوزیسیون ایران از مقامات اروپایی خواهان وارد آوردن فشار به رژیم ایران برای توقف اعدامها در ایران و هم‌چنین قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی است. و این‌که رهبران رژیم ایران را مسئول جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بدانند.

الهام زنجانی در تظاهرات دومین ساگرد قیام ۱۴۰۳ در بروکسل گفت: تنها در یک ماه گذشته از زمانی که این به‌اصطلاح رئیس‌جمهور جدید رژیم به سر کار آمده حدود ۱۵۰ نفر اعدام شده‌اند که که از میان آنها ۱۰ نفر زن بوده‌اند. هم‌چنین یک مورد به دار آویختن در ملأعام انجام شده است. اما اراده برای سرنگونی رژیم حاکم هم‌چنان وجود دارد. ما به ایرانی دموکراتیک، آزاد و بدون آخوندها نیاز داریم.

سایت آر تی بی‌اف بلژیک: روز شنبه تجمعی در بروکسل توسط جامعه ایرانیان مقیم بلژیک حامیان شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد.

این تجمع به‌ویژه از اتحادیه اروپا خواست تا رهبران رژیم ایران را مسئول جنایت علیه بشریت و نسل کشی، بداند.

سازمان دهندگان توضیح می‌دهند: از زمان روی کار آمدن پزشکیان ۱۲۶ مورد اعدام در ۳۰ روز گذشته ثبت شده است. تظاهر کنندگان علاوه بر درخواست از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای حمایت از کارزار توقف اعدام در ایران، از پارلمان اروپا می‌خواهند تا شورای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد تا به‌طور رسمی، سپاه پاسداران، را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کند.

روزنامه آلمانی اشپیگل:

روزنامه آلمانی اشپیگل نیز ضمن درج عکسی از تظاهرات ایرانیان در آلمان، در سالگرد قیام سراسری ۱۴۰۱، اقدامات سرکوبگرانه رژیم در شهرهای مختلف برای مقابله با تجمعات در سالروز قیام را مورد توجه قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26945639-24cd-4819-b375-a6ca507fe04e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات