728 x 90

باب بلکمن: آزاد شدن اسدی توهینی به بسیاری از اعضای جامعه ایرانی در اروپا و من خواهد بود

باب بلکمن، نماینده پارلمان انگلستان
باب بلکمن، نماینده پارلمان انگلستان

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان و رئیس مشترک کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای ایران دمکراتیک و از شاکیان پرونده اسدی در دادگاه آنتورپ است. وی ضمن اعتراض به چنین قرار شرم‌آوری، در نامه به نخست‌وزیر بلژیک نوشت: آزاد شدن اسدی توهینی به بسیاری از اعضای جامعه ایرانی در اروپا و من خواهد بود که قربانی توطئه تروریستی او بودیم.

 

به نخست‌وزیر بلژیک:

می‌خواهم بیانیه زیر توسط کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای یک ایران دمکراتیک در مورد لایحه بحث برانگیز در مورد انتقال زندانیان محکوم به ایران را به اطلاع شما برسانم.

از توجه شما متشکرم و منتظر پاسخ شما هستم.

 

ارادتمند شما،

باب بلکمن نماینده مجلس

رئیس مشترک کمیته بین‌المللی نمایندگان مجلس برای ایران دمکراتیک

بلژیک با شکست دادن قربانیان تروریسم رژیم ایران به امنیت جمعی اروپا آسیب می‌رساند

ما عمیقاً نگران چشم‌انداز قانون جدید در بلژیک هستیم که به مجرمان محکوم ایرانی در بلژیک اجازه می‌دهد برای گذراندن دوران محکومیت خود درخواست انتقال به ایران کنند.

بر اساس این قانون جدید، دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی که اخیراً به اتهام تروریسم در بلژیک به ۲۰سال زندان محکوم شده است، می‌تواند برای اجرای حکم خود به ایران اعزام شود. خب در ایران، با توجه به فرهنگ معافیت از مجازات، به احتمال زیاد می‌توان بدون پاسخگویی به جرمش عفو و آزاد کرد.

آزاد شدن اسدی توهینی به بسیاری از جامعه ایرانی در اروپا و من خواهد بود که قربانی توطئه تروریستی او که با هدف سلب حق عدالت از ما طراحی شده بود؛ هست.

دیپلمات محکوم ایرانی اسدی توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی جنبش مقاومت ایران (NCRI) در پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ را طراحی کرده بود. او هم‌چنین سه تبعه ایرانی-بلژیکی را برای جاسوسی در بین هواداران NCRI و اجرای طرح تروریستی استخدام کرده بود. اوایل سال جاری، دادگاه تجدیدنظر در بلژیک، احکام زندان را برای سه مزدور استخدام شده اسدی به‌دلیل دست داشتن در توطئه تروریستی پاریس تأیید و تابعیت بلژیکی آنها را لغو کرد.

بر اساس اطلاعات و شواهد موجود در جلسه دادگاه و تحقیقات پیش از محاکمه، اسدی در واقع یکی از مقامات ارشد وزارت اطلاعات ایران مستقر در وین بود و شبکه وسیعی از مأموران و استخدام‌کنندگان ایرانی را در سراسر اروپا اداره می‌کرد. او هم‌چنین با استفاده از پوشش دیپلماتیک خود، مواد منفجره را از تهران با یک شرکت هواپیمایی تجاری به وین آورد و قبل از این‌که آن را به نیروهای استخدام شده خود در لوکزامبورگ تحویل دهد، آن را با خودروی خود از چندین کشور اروپایی عبور داد.

اگر پارلمان بلژیک لایحه پیشنهادی دولت را در تصویب کند، به رژیم ایران، کشور شماره یک حامی تروریسم در جهان، نشان می‌دهد که برای انجام حملات تروریستی در بلژیک چراغ سبز دارد.

این اقدام رژیم را جسور می‌کند تا توطئه‌های تروریستی خود را علیه مخالفان، فعالان و نمایندگان مجلس که رفتار غیرقابل قبول تهران و نقض حقوق‌بشر، آزادی و دموکراسی در ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهند، تشدید کند، درست مانند اقدام رژیم در چهار سال پیش در پاریس. به عبارت دیگر بلژیک و اروپا به بهشتی امن برای تروریست‌ها و عوامل ایرانی تبدیل خواهند شد و آنها را در برابر اقدامات تروریستی مصونیت خواهند داد.

 

ما قویاً از همکاران خود در پارلمان بلژیک می‌خواهیم که به لایحه پیشنهادی دولت رأی منفی دهند و از دولت بلژیک می‌خواهیم به نگرانی‌های جامعه ایرانی در بلژیک و اروپا احترام بگذارد و به آن رسیدگی کند و این لایحه را پس بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2321b76e-d0dc-49b0-8a7a-f289e6af4ad1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات