728 x 90

ایلاف لندن: تحریم گسترده انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران - مطلبی از نظام میرمحمدی

نمایش انتخابات رژیم
نمایش انتخابات رژیم

در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران، بخش اجتماعی مجاهدین خلق اعلام کرد که ۸۸درصد از مردم ایران، به‌رغم تلاش رژیم ایران برای تقلب و افزایش مشارکت، انتخابات را تحریم کردند. درصد رأی دهی کمتر از ۱۲درصد از واجدین شرایط رأی دادن بود و تنها حدود ۷.۴میلیون از ۵۸۶۴۰شعبه رأی‌گیری شرکت کردند. مقامات اجتماعی تأیید کردند که رژیم در تلاش برای افزایش نرخ مشارکت، دوره رأی‌گیری را چندین بار تا نیمه‌شب تمدید کرد.

 

پیشینه تاریخی و فیلمهای مستند

بخش اجتماعی مجاهدین خلق با استفاده از گزارشگران و واحدهای مقاومت برای مستندسازی مراکز انتخاباتی، روند انتخابات را در ۳۱۵شهر در ۳۱ استان نظارت کرد. این سازمان ۱۸۵۴کلیپ ویدیویی را جمع‌آوری کرد که می‌توانند به نهادهای بین‌المللی ارسال شوند تا میزان مشارکت واقعی را تأیید کنند. این مرجع تشریح کرد که صندوق‌های سیار با هدف تقلب ایجاد شده‌اند، اما میزان مشارکت در آنها بر اساس میانگین آرا در مراکز ثابت برای اطمینان از صحت گزارش برآورد شده است.

 

تأثیر تحریم و اهمیت تغییرات سیاسی

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، خاطرنشان کرد که تحریم گسترده نشان‌دهنده تمایل مردم ایران برای سرنگونی رژیم کنونی و تلاش برای یک جمهوری دموکراتیک است. تحریم بزرگ رأی قاطع علیه دیکتاتوری تلقی شد و تأکید کرد که ایرانیان خواهان تغییر واقعی سیاسی هستند که به آزادی و دموکراسی منجر شود.

خانم مریم رجوی در بخشی از سخنرانی خود در کنفرانس بزرگ جهانی ایران آزاد عطف به همین انتخابات شکست‌خورده گفت:

انتخابات قلابی، برآیند بن‌بست و شکست‌های بزرگی است که دامنگیر رژیم است، زیرا:
- مردم ایران بارها به روشن‌ترین صورت اعلام کردند: رأی ما سرنگونی است، در این رژیم جایی برای انتخاب نیست؛ و زمان انقلاب است!
آن روز که رئیسی جلاد۶۷ به هلاکت رسید، خروش شادی توده‌های مردم، بیان رأی حقیقی مردم ایران بود.
-این انتخابات، آینه درماندگی سیاسی و استراتژیک رژیم ولایت فقیه است. یک آخوند خونخوار و ۵پاسدار تبهکار، قبل از هر چیز نمایان‌گر چنته خالی رژیم در مرحله پایانی بود. آمار و ارقام و حتی تعداد آرای باطله، صحنه بروز زوال پایگاه اجتماعی رژیم است.
مانیتور و مشاهدات بی‌واسطه از ابتدا تا انتهای نمایش رأی‌گیری و رأی‌سازی از ساعت ۸صبح تا ساعت ۲۴ در بیش از ۱۴هزار شعبه رأی‌گیری توسط هواداران مجاهدین نشان می‌دهد که پتک بزرگ تحریم بر سر رژیم فرود آمده و ۸۸درصد مردم ایران نمایش انتخابات را تحریم کردند. شرکت‌کنندگان، ۱۲درصد دارندگان حق رأی و کمتر از ۷میلیون و ۴۰۰هزار هستند.
چه آنها که به اختیار رأی دادند چه آنها که با انواع ترفندها به اجبار پای صندوق رأی کشانده شدند و چه آنها که رأی باطله و سفید داده‌اند.
این «نه» بزرگ به دیکتاتوری و رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی و پیام‌آور پیروزی ایران آزاد با جمهوری دموکراتیک است.
-حتی طبق آمار بزرگ‌نمایی‌شده رژیم، آمار شرکت‌کنندگان کمتر از، انتخابات رئیسی است و نفس این‌که کار خامنه‌ای و انتخاباتش دو مرحله‌یی‌شده نشان ضعف و تشتت در وضعیت آن‌هاست.

 

رژیم تلاش می‌کند نتایج را جعل کند

رژیم در تلاشی مذبوحانه برای افزایش مشارکت، دوره رأی‌گیری را تمدید کرد، اما نتایج نشان داد که میزان مشارکت رأی دهندگان کاهش قابل توجهی دارد که نشان‌دهنده عدم اعتماد مردم به رژیم فعلی است. سازمان اجتماعی توضیح داد که این کلاهبرداری از طریق صندوق‌های سیار که توسط وزارت کشور برای این منظور ایجاد شده بود مشهود بود.

 

واکنش‌های بین‌المللی و محلی

این گزارش واکنش‌های گسترده‌یی را از سوی اپوزیسیون ایران و سازمانهای بین‌المللی دریافت کرد که از خواست مردم ایران برای تغییر حمایت کردند. هزاران نفر در شهرهای مختلف جهان تظاهرات کردند و خواستار حمایت از مقاومت ایران و محکوم کردن انتخابات تقلبی شدند.

 

نتیجه

انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایران منعکس‌کننده طرد گسترده مردم از رژیم فعلی است که نشان‌دهنده تمایل فزاینده برای تغییر سیاسی است. این رد موضع اپوزیسیون ایران را در جستجوی یک جمهوری دموکراتیک و عاری از دیکتاتوری تقویت می‌کند و بر لزوم حمایت جامعه جهانی از خواسته‌های مردم ایران برای آزادی و دموکراسی تأکید می‌کند.

خامنه‌ای با مهندسی انتخابات تلاش کرد تا انتخابات را خوب جلوه دهد، اما نتوانست رئیس‌جمهور مطلوبش را از صندوق بیرون بکشد و در نتیجه منجر به برگزاری دور دوم شد که جمعه آینده ۱۴تیرماه برگزار می‌شود. این مهندسی و روشهای شناخته شده مشکلات خامنه‌ای را حل نمی‌کند، بلکه چالشها و تضادهای پیش روی او را تشدید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8fa2b45-1eec-4895-9c75-bf732197e88a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات