728 x 90

ایران:‌ استمرار جنایت علیه بشریت - وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا - کنفرانس زنده اینترنتی

کنفرانس استمرار جنایت علیه بشریت - وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا - ۱۶مهر۹۹
کنفرانس استمرار جنایت علیه بشریت - وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا - ۱۶مهر۹۹

ایران- استمرار جنایت علیه بشریت

وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا

کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت ایران

شرکت ۳۳پارلمانتر و شخصیت سیاسی اروپا

شامل شماری از وزاری پیشین و اعضای کمسیونهای خارجه

و حقوق‌بشر و معاونان کمیسیونها و گروه‌های پارلمانی

حمایت سخنرانان کنفرانس آنلاین در پارلمان اروپا

از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

و تأکید بر اعزام هیأت تحقیق بین‌المللی به ایران

برای بازدید از زندانها

تأکید سخنرانان بر پیگرد عاملان جنایت علیه بشریت

در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷

و کشتار ۱۵۰۰تن در قیام مردم ایران در آبان ۹۸

سخنرانی خانم مریم رجوی

حقوق بشر برای مردم ایران، تحریم همه‌جانبه دیکتاتوری دینی

و به‌رسمیت شناختن مقاومت مردم ایران برای آزادی و دمکراسی

در کنفرانس در پارلمان اروپا آنلاین، روز چهارشنبه ۱۶مهرماه ۹۹ ساعت ۱۴به‌وقت اروپا و ۱۵۳۰ به وقت تهران، با حضور خانم مریم رجوی و۳۳پارلمانتر و شخصیت سیاسی از اروپا، شامل شماری از وزاری پیشین و اعضای کمسیونهای خارجه و حقوق‌بشر و معاونان کمیسیونها و گروه‌های پارلمانی در پارلمان برگزار گردید، سخنرانان بر ضرورت اعمال قاطعیت علیه دیکتاتوری مذهبی آخوندها و حمایت از خیزشهای مردمی و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران تأکید کردند. همزمان یاران شورشگر در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل تظاهراتی برپا کردند و از اهداف این کنفرانس حمایت کردند.

سخنرانان کنفرانس آنلاین در پارلمان اروپا تأکید کردند:

اوضاع حقوق‌بشر در ایران فاجعه‌بار است. رژیم ایران به نسبت جمعیت خود رکور دار اعدام در جهان است.

ما نمی‌توانیم آنچه در ایران افتاده است فراموش کنیم. ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ قتل‌عام شدند و آمران و عاملان آن هنوز مجازات نشده‌اند. ما نمی‌توانیم مرگ ۱۵۰۰تن از تظاهر کنندگان در قیام آبان ۹۸ ایران را که برای آزادی خود مبارزه کردند فراموش کنیم. ما نمی‌توانیم اعدام اخیر و وحشتناک نوید افکاری قهرمان کشتی را فراموش کنیم. باید یک هیأت مستقل حقیقت‌یاب به ایران سفر کند و با زندانیان سیاسی دیدار کند.

سخنرانان کنفرانس آنلاین در پارلمان اروپا حمایت کامل خود را از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و از برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد و دموکراتیک اعلام کردند

نمایندگان پارلمان اروپا و سخنرانان کنفرانس تأکید کردند: اتحادیه اروپا باید اقدامات مشخص عملی علیه رژیم ایران انجام دهد. بهترین راه برای رهبران اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی این است که رژیم را از منابع و پولی که نیاز دارد با اعمال مجدد تحریم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل و تمدید تحریم تسلیحاتی محروم کنند. این سیاست قاطعانه باید رژیم ایران را به‌خاطر اعمال تروریستی در اروپا و سرکوب داخلی آن مورد حسابرسی قرار دهد.

ماپته پاگاسار توندوا نایب‌رئیس کمیسیون آزادیهای مدنی در پارلمان اروپا:

ماپته پاگاسار توندوا نایب‌رئیس کمیسیون آزادیهای مدنی در پارلمان اروپا - 0

خوشحالم که در این کنفرانس آنلاین یک فهرست بلندبالایی از همکاران پارلمان اروپا را داریم که شرکت خواهند کرد و سخنرانی می‌کنند و این نشان می‌دهد که هیچ چیزی نمی‌تواند تلاشهای ما را برای دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران متوقف کند حتی موضوع کووید ۱۹.

مریم رجوی:

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران - 0

نمایندگان محترم!
از فرصت صحبت با شما و توجه مستمرتان به‌ رنج‌های مردم ایران و خواست‌شان برای استقرار آزادی و علیه دیکتاتوری مذهبی تشکر می‌کنم. ده‌ها زندانی سیاسی در ایران زیر حکم اعدام هستند. زندانیان سیاسی تحت شکنجه قرار دارند. و امروز شما می‌توانید صدای خانواده‌های هزاران شهید خیزش‌های اخیر را بشنوید که اروپا و تمام جهان را به ‌یاری فرا می‌خوانند.


این رژیم با خشم و نارضایتی اکثریت قریب باتفاق مردم ایران مواجه است. علاوه بر هزاران حرکت اعتراضی کوچک و بزرگ، از دیماه ۱۳۹۶ (ژانویه ۲۰۱۸) تا به‌حال، پنج قیام سراسری رخ داده است.
کامیونداران، معلمان، پرستان، دانشجویان، کارگران و نفتگران بارها به‌ اعتراض برخاسته‌اند. کانون‌های شورشی و جوانان شورشگر، با اقدام‌هایشان تاثیر زیادی بر شکستن جو رعب و وحشت می‌گذارند و برای قیام‌ها و اعتراضهای بیشتر راهگشایی می‌کنند.

نمایندگان محترم،
برخی‌ها از سیاست‌های ضدبشری آخوندها تعجب می‌کنند که چرا به‌رغم اعتراضهای مردم ایران و جامعه جهانی، یک قهرمان ملی یعنی نوید افکاری را اعدام می‌کنند؟
چرا ‌فرودگاهها و تأسیسات نفتی و نفتکش‌ها را هدف قرار می‌دهند؟
و چرا از برنامه اتمی، برنامه موشکی و جنگهای جنایتکارانه در خاورمیانه دست برنمی‌دارند؟....(جزئیات بیشتر)

خوان فرناندو لوپز اگویلار - رئیس کمیسیون آزادیهای مدنی پارلمان اروپا، وزیر پیشین دادگستری اسپانیا

خوان فرناندو لوپز اگویلار - رئیس کمیسیون آزادیهای مدنی پارلمان اروپا - 0

تا جایی که به حقوق‌بشر بر می‌گردد همیشه تلاش کردم که به برابری حقوق تأکید کنم. ما امروز صبح گفتگویی داشتیم پیرامون همین مسأله در پارلمان اروپا و ما گفتیم پارلمان اروپا باید سیاستی را اتخاذ کند که مانع گسترش تسلیحات هسته‌یی از جانب رژیم شود.

راسا پوکنه ویچپنه وزیر دفاع پیشین لیتوانی نماینده پارلمان اروپا

راسا پوکنه ویچپنه وزیر دفاع پیشین لیتوانی نماینده پارلمان اروپا - 0

سرکوب وحشیانه رژیم و گزارش عفو بین‌الملل در ماه سپتامبر نشان داد که در رابطه با نقض حقوق دستگیرشدگان قیام ۲۰۱۹ وضعیت شوکه‌کننده بود و صحبت از شکنجه دستگیر شدگان و زنان بوده است.

یان زهرادیل ـ نماینده پارلمان اروپا، رئیس حزب محافظه‌کاران و رفرمیست‌های اروپا

یان زهرادیل ـ نماینده پارلمان اروپا، رئیس حزب محافظه‌کاران و رفرمیست‌های اروپا - 0

من معتقدم در نقطه مهمی قرار داریم موقعیت تعیین‌تکلیف و تغییراتی را در منطقه می‌بینیم. به همین دلیل باید توجه بیشتری به شرایط ایران داشته باشیم.
نکته اینجاست که همه می‌دانیم که این رژیم تغییری نکرده و تغییری نمی‌کند مگر این‌که تغییر از بیرون به آن تحمیل شود.

جانا گانچا نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

جانا گانچا نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا - 0

من سال‌ها است که امور مربوط به مقاومت ایران را دنبال کرده‌ام خانم مریم رجوی شخصیت برجسته‌ای هستند و من فکر می‌کنم امروز اهمیت زیادی دارد که تأکید کنم بر خواسته‌ای که ایشان دارند.

آنتونیو لوپز ایستوریس وایت ـ نماینده پارلمان اروپا دبیرکل حزب مردم اروپا از اسپانیا

آنتونیو لوپز ایستوریس وایت ـ نماینده پارلمان اروپا دبیرکل حزب مردم اروپا از اسپانیا - 0

در شروع اشاره کوتاهی می‌کنم به وضعیت ایران که رو به وخامت است. بسیاری از مردم در ایران می‌خواهند از شر این رژیم خلاص شوند.
اقدامات این کشور را در کشورهای مختلف دیدیم. و آنچه در بلژیک شاهد بودیم. آنها نمی‌خواهند در پیشبرد صلح نقشی داشته باشد.
من در پارلمان اروپا بارها از نماینده خودمان درخواست کردم دست به اقدام بزند درباره نقض حقوق‌بشر در ایران.

ورونیکا ورچیونووا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

ورونیکا ورچیونووا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک - 0

شاهدیم که در ایران مردم با مشکلات مضاعف مواجهند و هزاران تن به جوخه‌های اعدام سپرده شدند. بایستی این اقدامات قرون‌وسطایی رژیم را از جمله در رابطه با اعدام و مرگ را یادآوری و محکوم کنیم. در حالی‌که ما از ایران صحبت می‌کنیم همه شاهد بودند که کشتی‌گیر ایران نوید افکاری یکی از انبوه افرادی بود که در جریان اعتراضات دستگیر و اعدام شد.

مارکو زانی: نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

مارکو زانی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا - 0

ما شاهد اعتراضات و تظاهرات جدیدی بودیم برای دمکراسی که رژیم ایران آنها را سرکوب کرد. بسیاری را دستگیر و بخشی را اعدام کرد.
می‌خواهم به اعدام نوید افکاری اشاره کنم یک قهرمان کشتی که تحت شکنجه قرار گرفت. واقعاً اسفناک است. به‌طور کامل اعتراضات بین‌المللی را نادیده گرفت و علیه تمام استاندارهای بین‌المللی دست به این اقدام زد.
ما باید این را به‌خاطر بسپاریم که حمایت از مردم ایران برای رسیدن به آزادی کمک می‌کند برای رسیدن مردم به آزادی.

ایوان استفانتس نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

ایوان استفانتس نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی - 0

ایران در آستانه یک انفجار بزرگ است و ما دیدیم که چگونه این رژیم با بی‌رحمی معترضان را سرکوب کرده، آنها را در همان نقطه کشته یا آنها را به سیاه‌ چالهایش برد تا زیر شکنجه کشته شوند یا اعدام شوند. این ادامه کشتار ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ است که مجازات نشده است.

اکنون، ما می خواهیم بدانیم که اتحادیه اروپا و نماینده عالی در مورد مسأله حقوق‌بشر در ایران در کدام سمت ایستاده است؟ ما موافق هستیم که جنایت مداوم علیه بشریت برای مدت طولانی در ایران ادامه داشته است و باید جدی گرفته شود و به آن رسیدگی شود. حقوق‌بشر نباید به‌عنوان موضوعی ثانویه تلقی شود که هنگام تلاش برای نجات برجام یا سایر توافقات با این رژیم استبدادی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. حقوق‌بشر باید در درجه اول قرار گیرد.
اگر تحقیق و پاسخگویی مستقلی وجود نداشته باشد و این نوع سیاست و اقدامی است که انتظار داریم از اتحادیه اروپا ببینیم، هیچ راهی برای تغییر وضعیت وحشتناک حقوق‌بشر وجود ندارد.
در پایان، من می خواهم حمایت خود را از شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم رجوی و برنامه ۱۰ ماده‌ای خود اعلام کنم. من به همکارانم در پارلمان اروپا پیوسته‌ام و از گزینه دیگری که برای آوردن دموکراسی تلاش زیادی کرده است پشتیبانی می‌کنم زیرا آزادی خیلی زود بر فراز ایران خواهد درخشید.

درک یان اپینک نایب‌رئیس اول گروه محافظه‌کاران و رفرمیستها در پارلمان اروپا

درک یان اپینک نایب‌رئیس اول گروه محافظه‌کاران و رفرمیستها در پارلمان اروپا - 0

رژیم حاکم بر ایران رکوردهای بسیاری را از جمله تعداد اعدامها در جهان انجام داده است. متأسفانه شاهد هستیم که سیاست مماشات توسط اتحادیه اروپا در قبال ایران پیش گرفته شده و نتیجه این شده که امروز شاهد هستیم که یک رژیم مهاجم که هم مردم خودش را قربانی و درعین‌حال اقدام به صدور تروریسم به جهان می‌کند. ما باید در برابر این رژیم ضدانسانی بایستیم و از آرمانهای آزادیخواهانه‌ای که توسط مردم ایران سمبلیزه می‌شود و تحت هدایت خانم رجوی است حمایت کنیم.

بونوا بیتو نماینده پارلمان اروپا از فرانسه

بونوا بیتو نماینده پارلمان اروپا از فرانسه - 0

از همه‌تان تشکر می‌کنم یک موضوع بسیار حساس و مهم است حکم اعدام مربوط به دوران ما نیست ولی با این‌حال سازمان ملل، لیگ جهانی حقوق‌بشر و عفو بین‌الملل اعلام کردند که رژیم ایران به‌لحاظ اعدام در آمار بسیار بالایی قرار دارد از جمله این‌که اعدام کننده شماره یک به نسبت جمعیت است و بنابراین دارد یک قتل‌عام رو پیش می برد و ما نمی‌توانیم آنرا بپذیریم.

آلساندرا مورتی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

آلساندرا مورتی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا - 0

بیش از ۴۰سال می‌گذرد و در ایران، نقض حقوق‌بشر و جنایات علیه بشریت متوقف نشده است.
همان تخلفات و جنایاتی که سازمان ملل ۶۶بار آن را محکوم کرده است. اوضاع در ایران فاجعه‌بار است. ایران اولین کشور برای اعدام در سال۲۰۱۹ در جهان است.

ما نمی‌توانیم دلایلی را که منجر به محکومیت بسیاری از افراد بی‌گناه در ایران شده است را فراموش کنیم. ما نمی‌توانیم خطای دادگاهها و غیرقانونی بودن بازداشت ها را فراموش کنیم. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که بسیاری از زندانیان اجازه ملاقات با خانواده‌ها و وکلا را قبل از کشته شدن نداشتند. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که مردان، زنان و کودکان شکنجه شده‌اند. ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸مورد قتل‌عام قرار گرفتند. و این واقعیت که مرتکبان هنوز مجازات نشده‌اند.
ما نمی‌توانیم مرگ ۱۵۰۰معترض صلح‌آمیز را که در ماه نوامبر گذشته برای آزادی خود مبارزه کردند فراموش کنیم. ما نمی‌توانیم اعدام اخیر و وحشتناک نوید افکاری قهرمان کشتی ایران را فراموش کنیم.

در طول حکومت روحانی ۱۰۸زن اعدام شده‌اند و بسیاری از آنها به انزوای طولانی در زندان محکوم شده‌اند که در آن هیچ احترامی برای فرد وجود ندارد و وحشی‌گری سیستماتیک به‌طور روزمره انجام می‌شود.
من حمایت کامل خود را از آلترناتیو دموکراتیک مناسب برای تغییر اساسی اعلام می‌کنم و از برنامه 10 ماده‌ای خانم رجوی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنم.

پاتریسیا تویا نماینده پارلمان اروپا

پاتریسیا تویا - 0

در ایران زن‌ستیزی نهادینه شده است. زنان ایرانی به‌طور نهادینه از حقوقشان محروم شدند. آنها درد و رنج بسیاری کشیدند از آپارتاید جنسی که این رژیم اعمال کرده است. این موضوعی است که باید ما را به فکر وادارد.
ّانها در فعالیت سیاسی‌شان با بالاترین شکنجه‌ها روبه‌رو شدند. حتی زنان باردار در این رژیم اعدام شدند.
زنان هستند که بیش از همه درد و رنج کشیدند و من خوشحالم که بگویم هیچ‌کدام از این درد و رنجها نتوانست آنان را متوقف کنند و می‌بینیم که آنها در صفوف مقدم تظاهرات علیه رژیم قرار دارند. صدای زنان در همه اعتراضات بلند است.

خانم مریم رجوی از دوستان من است یک زن شجاع و اراده‌ای خارق‌العاده. او هم‌چنین برای ما الهام‌بخش است زنانی که در کشورهایی زندگی می‌کنیم که به حقوق‌مان هم احترام گذاشته می‌شود اما شجاعت او برای ما الهام‌بخش است.
نبرد بی‌وقفهٔ او طی این سالیان و قیمتی که این جنبش پرداخته ما را تشویق می‌کند که از این جنبش حمایت کنیم.
آخرین فراخوان او فراخوان به یک هیات تحقیقات مستقل است برای این‌که دست به اقدام بزند علیه رژیم ایران.

میلان زور رئیس مشترک گروه ایران آزاد در پارلمان اروپا وزیر پیشین دولت اسلوونی

میلان زور - 0

معترضان در ایران حمایت خودشان را از اپوزیسیون ایران و خانم مریم رجوی نشان دادند و هم‌چنین نشان دادند که خواهان حقوق‌بشر هستند من از تعهد شما برای رسیدن ایران به آزادی و دموکراسی حمایت می‌کنم و معتقدم که اتحادیه اروپا باید یک سیاست قاطع همراه با تحریم‌ها علیه این رژیم اتخاذ کند.

میشل آریو ماری وزیر ارشد پیشین دولت فرانسه

میشل آریو ماری - 0

من تأسف می‌خورم از آنچه که در ایران رخ می‌دهد و این مخالف ارزش‌هایی است که ارزشهای من هستند و ارزشهای اتحادیه اروپا و از این نظر من متأسفم که مؤسسه‌های اروپایی که بر پایه ارزشهای دمو.کراسی و جدایی دین از دولت این‌قدر سکوت می‌کنند در برابر اعمال رژیم ایران
طبعا من می‌دانم که موضوع عدم دخالت یکی از اصول روابط بین‌المللی ماست مردم ایران خودشان باید تصمیم بگیرند که چه نظامی باید بر آنها حکومت کند.

هرمان ترتش نماینده پارلمان اروپا، معاون گروه محافظه‌کاران و رفرمیست‌ها

هرمان ترتش نماینده پارلمان اروپا، - 0

من فکر می‌کنم بسیار مهم است که امسال ما یک گردهمایی قوی دیگر داریم و برای راههای مبارزه و دستیابی به آزادی در ایران تلاش می‌کنیم. ما قویاً به این نیاز داریم که از شر این رژیم جنایتکار خلاص شویم. این رژیم مجدداً چهره زشت خود را نشان داده و ثابت کرده که نمی‌تواند با مردم ایران به‌طور انسانی رفتار کند. ۴۰سال است که رژیم استبدادی آخوندها حاکم است.
اروپا باید با قوت خیلی بیشتر از حقوق مردم ایران دفاع کند و در مقابل رژیم آخوندها بایستد. ما خواستار مماشات نیستیم, سیاستی که برخی در این پارلمان از آن حمایت می‌کنند. ما خواهان هیچگونه مماشاتی با این دیکتاتوری و استبداد در تهران نیستیم. ما خواستار یک راه‌حل قاطعانه برای پایان دادن به این رژیم هستیم و این‌که ایران یک آینده صلح‌آمیز و دموکراتیک داشته باشد.

استانیسلاو پولاک نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

استانیسلاو پولچاک - 0

ما معمولاً با نقض حقوق‌بشر و فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران به‌عنوان دو موضوع جداگانه برخورد می‌کنیم، در حالی که این دو دو روی یک سکه هستند. دیدگاه و رویکردی که به رژیم اجازه می‌دهد تا اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را که بیش از ۱۵۰۰نفر از آنها را کشته و هزاران نفر از آنها را در نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر و شکنجه و سرکوب کند، همان دیدگاه و رویکردی است که به آن اجازه می‌دهد بمبگذاری در تجمع ۱۰۰۰۰۰ نفری را در اروپا در نزدیکی پاریس برای کشتن بسیاری از مردم بی‌گناه طراحی کند.

وقت آن رسیده است که نماینده عالی اتحادیه اروپا و دولتها در اروپا روال به‌طور معمول با این رژیم را پایان دهند. رژیم در ایران باید پاسخگوی چنین جنایاتی در اروپا باشد. هر چیزی کمتر از این تسلیم شدن به تروریسم دولتی می‌شود. اتحادیه اروپا باید به ارزشهای خود، اصول دموکراتیک احترام بگذارد. ما بیش از یک دهه است که در پارلمان اروپا از سیاست اتحادیه اروپا در مورد ایران انتقاد می‌کنیم. امروز، مماشات با این رژیم بیرحم علیه امنیت اروپا است. اتحادیه اروپا باید در کنار مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک آنها، شورای ملی مقاومت ایران باشد.

لارش پاتریک برگ نماینده پارلمان اروپا از آلمان

لارش پاتریک برگ نماینده پارلمان اروپا از آلمان - 0

تاکنون، همان‌طور که اپوزیسیون ایران اعلام کرده است، از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، ۱۰۸زن توسط رژیم اعدام شده‌اند. استفاده از حکم اعدام برای اهداف سیاسی باید متوقف شود و چنین شیوه‌های قرون‌وسطایی باید متوقف شود.
این رفتار در قرن بیست و یکم جایی ندارد.
زمان اقدام دولتهای دموکراتیک جهان فرا رسیده است. سخنان محکومیت کافی نیست، ما به اقدامات مشخصی نیاز داریم.

خاویر زارزالاخوس نماینده پارلمان اروپا

خاویر زارزالاخوس نماینده پارلمان اروپا - 0

خانم رجوی عزیز، میهمانان و دوستان برجسته از سراسر جهان، من از پارلمان اروپا به‌مناسبت هجدهمین روز جهانی علیه مجازات اعدام به شما درود می‌فرستم. من می خواهم تعهد عمیق خود را علیه مجازات اعدام در سراسر جهان ابراز کنم. من می خواهم بار دیگر حمایت خود را به شما منتقل کنم تا رژیم ایران به نقض مداوم حقوق‌بشر و به‌طور قابل توجهی، به مجازات اعدام که رژیم به‌عنوان راهی برای از بین بردن منظم مخالفت سیاسی استفاده می‌کند، پایان دهد.

فرانک بوگوویچ نماینده پارلمان اروپا، وزیر پیشین از اسلوونی

فرانک بوگوویچ نماینده پارلمان اروپا، وزیر پیشین از اسلوونی - 0

من با آنچه سایر همکارانم امروز گفتند موافقم و از درخواست آنها برای یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران حمایت می‌کنم, به‌خصوص ضرورت به‌رسمیت شناختن و حمایت از مردم ایران و جنبش مردمی مقاومت یعنی شورای ملی مقاومت ایران که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک تلاش می‌کند. و هم‌چنین حمایت می‌کنم از طرح ده ماده‌ای خانم رجوی برای یک ایران آزاد, که همه نیازهای یک کشور دموکراتیک را در بر می‌گیرد.

با این‌که ما عضو احزاب مختلف هستیم، اما در این حقیقت با یکدیگر متحدیم که اتحادیه اروپا باید یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران اتخاذ کند که طبق آن رژیم ایران را به‌خاطر اعمال تروریستی و موارد نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار دهد.

از نظر من یکی از نگرانیهای جدی و عاجل انقضاء تحریمهای تسلیحاتی علیه رژیم ایران است که به آن اجازه خواهد داد به‌طور غیرقانونی از چین و روسیه سلاح بخرد. رژیم تهران می‌تواند این تسلیحات را به تروریستهای نیابتی خود در سراسر خاورمیانه ارسال کند. و بدین ترتیب بزرگترین حامی تروریستم در جهان و حکومتی که بیشترین تعداد اعدامها نسبت به جمعیت را اعمال می‌کند می‌تواند به‌طور قانونی به تسلیحات متعارف و پیچیده دسترسی پیدا کند. و این نه تنها تهدیدی برای ایران و باعث بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود بلکه تهدید جدی برای امنیت اروپا نیز می‌باشد.

من به ۲۵۰ پارلمانتر از اروپا و کشورهای عربی ملحق شدم تا از بیانیه‌یی در رابطه با ایران دفاع کنم که در اوایل ماه سپتامبر از دولتهای اروپایی و عربی خواسته بود که ضمن همکاری با یکدیگر تحریمهای تسلیحاتی علیه رژیم ایران را تمدید کنند و از مکانیزم ماشه برای اعمال تحریمهای سازمان ملل طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حمایت نمایند.

داوید لگا عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا

داوید لگا عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا - 0

رژیم ایران در قبال مردم بی‌عدالتی می‌کند و حقوق‌بشر آنها را تضییع می نماید. این موضوعی است که همه ما را امروز دورهم گردآورده است.
تظاهرات در ایران نشان می‌دهند که جان مردم ایران به لب رسیده است. آنها دیگر از شکستهای اقتصادی این رژیم خسته شده‌اند. آنها از حاکمان فاسد خسته‌اند و دیگر رژیمی را نمی‌پذیرند که شرافت طبیعی و ذاتی انسان را نفی می‌کند. به‌رغم وضعیت بدی که از پاندمی ایجاد شده, رژیم ایران هم‌چنان به اعدام زندانیان سیاسی ادامه می‌دهد و زندانیان و به‌ویژه زندانیان عقیدتی را آزاد نمی‌کند در حالی‌که وضعیت بهداشتی در زندانها خطرناک و تهدیدآمیز است.
رژیم ایران دستگیریهای گسترده مخالفان و اپوزیسیون دموکراتیک را آغاز کرده, اپوزیسیونی که به‌طور روزانه از وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور گزارش می‌دهد. و من عمیقاً در رابطه با بدرفتاری و شکنجه کسانی که طی دو سال گذشته دستگیر شده‌اند نگرانم. تعداد زیادی از تظاهر کنندگان در جریان بازداشت به‌قتل رسیده‌اند. و در اکثر موارد, مقامات رژیم ایران ادعا کردند که این زندانیان خودکشی کرده‌اند. این جدا برخلاف احترام به شرافت انسانی است.

یاک مدیسون عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا

یاک مادیسون عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا - 0

ما شاهد ادامه اعدامها در ایران هستیم. و این برای ما قابل‌قبول نیست.ما هم‌چنین شاهد این هستیم که چگونه رژیم ایران یک سرکوب وحشیانه علیه تظاهرات مردمی را که خواستار تغییر و آزادی هستند به‌راه انداخته است. این تظاهرات از سال۲۰۱۸ به‌طور مداوم در ایران صورت گرفته‌اند. ما فریاد تظاهر کنندگان برای تغییر این رژیم فاسد را می‌شنویم. اما اتحادیه اروپا واقعاً چه کاری برای کمک به آنها می‌کند؟
وقت آن است که اتحادیه اروپا و دولتهای عضو آن سیاست مماشات را تغییر دهند و در عوض یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران اتخاذ کنند زیرا رژیم ایران مانند همه دیکتاتوریهای تاریخ, تنها زبان قاطعیت را می فهمد.
این سیاست قاطعانه باید رژیم را به‌خاطر اعمال تروریستی در اروپا و سرکوب داخلی آن مورد حسابرسی قرار دهد.

پتراس آستراویچیوس عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا، رئیس هیات رابطه با افغانستان

پتراس آستراویچیوس عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا - 0

طی چهار دهه گذشته, رژیم فعلی حاکم بر ایران جنایات زیادی علیه بشریت انجام داده است. این رژیم حقوق‌بشر را پایمال کرده, به حقوق شهروندان بی‌احترامی ‌نموده و علیه مخالفان اقدام کرده است. رژیم آخوندها این‌گونه می‌خواهد وضعیت فعلی را ادامه دهد. و جنایاتی نیز در سطح بین‌المللی مرتکب شده است. اخیراً نوید افکاری را اعدام کرد. یک قهرمان که اعدامش نمونه دیگری از تلاش آخوندها برای مرعوب کردم مردم بود تا نشان دهند که اگر مردم فریاد خود را بلند کنند چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد. مردم ایران خواهان حقوق‌بشر هستند. سازمان ملل باید فوراً یک هیات ناظر به ایران اعزام کند. ما باید این وضعیت را تحت‌نظر داشته باشیم. ما باید آنرا گزارش کنیم. و ما باید از حقوق‌بشر در ایران دفاع نموده و در کنار مردم ایران بایستیم.

آنا بونفریسکو نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

آنا بونفریسکو نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا - 0

من به‌عنوان پارلمانتر نگرانم و مشغول مبارزه با سکوت فرصت‌طلبانه بسیاری از دولتهای اروپایی هستم مانند ایتالیا که منافع سیاسی و اقتصادی خودشان را به‌نفع مردم سرکوب شده کنار نمی‌گزارند. به‌عنوان یک شهروند عمیقاً نگرانم که ملت بزرگ ایران و مخالفان سیاسی و یا هر فرد دیگر که حتی فکر مخالف دارد و یا واکنشی انجام می‌دهد، غیرقانونی و در برابر بربریت مستمر رژیم قرار می‌گیرد.

رادکا ماکسووا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

رادکا ماکسووا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک - 0

وضعیت حقوق‌بشر بسیار نگران‌کننده است. به‌رغم حملات مستمر رژیم علیه حقوق اساسی مردم بسیاری از اعتراض کننندگان دستگیر شدند و تحت شکنجه قرار دارند. ما در مقاطع مختلف در پارلمان اروپا نقض حقوق‌بشر در ایران را مد نظر قرار دادیم و الآن خبرهایی از ایران می‌رسد که همه حاکی از اقداماتی است که نیازمند پاسخ جدی است. اتحادیه اروپا باید سیاست قوی‌تری را در قبال ایران اتخاذ کند.

آنا فوتیگا وزیر خارجه پیشین لهستان نماینده پارلمان اروپا

آنا فوتیگا - 0

دقیقا یک‌سال پیش در جریان اعتراضات گسترده مردم ایران ما در پارلمان اروپا گفتگو می‌کردیم درباره جنایاتی که رژیم انجام می‌دهد و اقدامات وحشیانه‌ای که علیه مردمش انجام می‌دهد. در پارلمان اروپا اکثریت نمایندگان رژیم ایران را محکوم کردند و از مردم ایران حمایت کردند و دستگیری هزاران نفر توسط رژیم را محکوم کردند الآن وضعیت بدتر شده با توجه به پاندمی کرونا به‌طور خاص در ایران تحت حاکمیت این رژیم در حالی‌که زیرساختهای لازم برای مردم وجود ندارد می‌بینیم که وضعیت مردم بسیار بدتر شده به‌خصوص وضعیت زندانیان سیاسی در سراسر ایران فاجعه‌بار است ما در کنار شما هستیم ما از شما حمایت می‌کنیم و این برای ما یک وظیفه روزانه ما است که در پارلمان اروپا در ارتباط باشیم و حمایت و همبستگی خودمان را نشان دهیم.

استیونسون رئیس کارزار تغییر برای ایران

استرون استیونسون رئیس کارزار تغییر برای ایران - 0

شصت میلیون نفر در ایران اکنون زیر خط فقر بین‌المللی زندگی می‌کنند. محرومیت و تنگدستی افراد را مجبور کرده که کبد, کلیه‌ها و حتی چشمان خود را برای کسب پول بفروشند. دلالان اعضای بدن بیماران در حال سوء‌استفاده از فقرا هستند و در این راه سودهای کلان می‌برند. پول ملی یعنی ریال در حال سقوط است. ریال ۴۹درصد ارزش خود را امسال تا این لحظه از دست داده است. ایران, کشوری که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نقت و گاز است, اکنون یکی از بی‌ارزش ترین پول‌های دنیا را دارد با تورم بیش از حدی که سالیانه به ۳۴.۴درصد رسیده است. چهل و یک سال مملو از رشوه خواری و فساد, بی‌لیاقتی و کندذهنی, و سرکوب وحشیانه توسط رژیم ایران این کشوری که روزی آباد و موفق بود را به زانو درآورده است. اما انقلاب در راه است.

خشم جوشان و انزجار مردمی نسبت به رژیم آخوندها در اوج خود است. مردم فقرزده ایران به‌شدت خشمگین‌اند که رژیم حاکم هم‌چنان پول و پرسنل نظامی در حمایت از جنگ داخلی خونین بشار اسد به سوریه می‌فرستد. کانونهای شورشی اپوزیسیون اصلی و دموکراتیک یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در همه شهرها در کشور تشکیل شده‌اند. خشم و اعتراضات پراکنده علیه رژیم به‌طور روزانه فوران می‌کنند. و جوانان شورشی مراکز متعلق به حکومت را مورد حمله قرار داده و به آتش می‌کشند.

در شرایطی که مقاومت علیه آخوندهای حاکم هم‌چنان در سراسر ایران افزایش می‌یابد، در سطح بین‌المللی به‌طور فزاینده‌یی این خواسته مطرح می‌شود که جامعه بین‌المللی باید به سیاست مماشات خود پایان بخشد و از مردم ایران حمایت کند. شکنجه و اعدام مداوم زندانیان سیاسی که جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و هم‌چنان ادامه می‌یابد زیرا سازمان ملل به‌طور ویژه نتوانسته رژیم آخوندها را به‌خاطر قتل‌عام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ که اکثراً هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند مورد حسابرسی قرار دهد.

اگر چه شواهد غیرقابل انکار در رابطه با این جنایت دهشتناک وجود دارد، که حتی مقامات ارشد رژیم به‌طور علنی آن را قبول دارند و ابراز افتخار می‌کنند، هنوز هیچکس به‌خاطر این وحشیگری که یکی از بدترین نمونه‌های نسل‌کشی در اواخر قرن نوزدهم بود محاکمه نشده است.

انقلاب در راه است و وقتی اتفاق افتد آخوندها در مقابل عدالت قرار خواهند گرفت و طرفهای بین‌المللی که با آنها مماشات کرده‌اند باید جوابگو باشند و در دادگاه افکار عمومی احساس شرم کنند.

تونه کلام از استونی

تونه کلام - 0

بهترین احساس من زمانی بود که همراه با آلخو ویدال به اشرف۳ آمدم. با خانم رجوی دیدار کردیم.
اقداماتی که شما انجام دادید و اراده مجاهدان اشرفی نشان می‌دهد که شما پیروز می‌شوید. تغییر بیش از هر زمان در دسترس است و کشورهای دموکراتیک بخشی از راه‌حل هستند. آنها مسئولیت مستقیم دارند در توقف اقدامات جنایتکارانهٴ رژیم.
حتی نباید یک روز به این رژیم کمک کرد چون این به‌معنای اعدام و شکنجه خواهد بود.
رژیم ایران هیچ قصدی ندارد که به تعهداتش پایبند باشد. آنها از این توافق استفاده کردند تا اقدامات تجاوزکارانه‌شان را در منطقه بیشتر کنند.
برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی تنها مسیر برای تحقق حل مسأله ایران است. راه دیگری وجود ندارد چه از داخل و چه از خارج. تغییر حق مردم ایران است. با تغییر در پارلمان اروپا می‌توان به آن کمک کرد.

سیاست پارلمان اروپا اتحادیه اروپا مماشات با این رژیم بوده است. اتحادیه اروپا بیشتر به فکر موضوع اتمی بوده است تا واکنش نشان‌دادن در قبال جنایات رژیم. ما نباید نگرانی‌هایمان را فقط زمزمه کنیم بلکه باید دست به اعمال تحریم علیه رژیم بزنیم اتحادیه اروپا باید بتواند به زندانهای ایران به‌خصوص زندانیان قیام ایران دسترسی داشته باشد.
ملت ایران از دیکتاتوری حاکم به تنگ آمده و این با اعتراضات مستمر مردم به نمایش گذاشته می‌شود. با شعارهای مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر.


پائولو کازاکا از پرتقال

پائولو کازاکا - 0

موضوعی که بنظرم بسیار مهم است ماهیت جنایاتی است که رژیم ایران مرتکب می‌شود که با اعدام نوید افکاری به نمایش گذاشته شد. ما از توقف اعدام تحت هر عنوانی حمایت می‌کنیم . اقدامی که علیه او صورت گرفت یک اعدام معمول نبود یک جنایت حکومتی بود. این یک نظامی است که به‌روشنی سمبولیزه می‌کند که چطور فتوای خمینی در سال۶۷ اجرا شد و خود خمینی دستور کشتار همه زندانیان سیاسی را داد که اغلب آنها از سازمان مجاهدین خلق بودند و این یک جنایت بزرگ و یک نسل‌کشی بود و خوشحالم که می‌بینم بعد از این همه سال که گذشته، اعلام شد که ترور دکتر کاظم رجوی نیز تحت عنوان نسل‌کشی مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.

کیمو ساسی ـ ‌وزیر پیشین تجارت فنلاند

کیمو ساسی وزیر پیشین تجارت فنلاند - 0

ایران کشوری عظیم با تاریخی غرور آفرین است. کشوری که بسیار ثروتمند باید باشد اما متأسفانه امروز ایران و مردم ایران تحت بدترین دیکتاتوری در جهان قرار دارند.
اروپا باید به ارزشهای مشخص مانند دمکراسی و حقوق‌بشر و برابری زن و مرد پایبند باشد. وقتی در این مسیر حرکت کنیم پیروز می‌شویم. مردم ایران به همین علت اعتراض می‌کنند و به همین علت هم دیکتاتور حاکم هراس دارد و مستاصل است.
قبل از هر چیز باید تحریم‌ها را به‌شدت برقرار کرد. وقتی صحبت از تحریم‌ها می‌کنیم باید اقدامات مشخص انجام شود تا نتوانند آنها دور بزنند.
باید علیه افراد مشخصی هم که دست‌اندرکار جنایت بودند این تحریم اعمال شود. باید پولهایشان در خارج منجمد شود و در صورت خارج شدن از ایران باید دستگیر شوند.

ایزابلا توالیری ـ ‌عضو کمیسیون زنان و برابری پارلمان اروپا

ایزابلا توالیری ـ ‌عضو کمیسیون زنان و برابری پارلمان اروپا.jpg - 0

رژیم ایران بیش از ۴۰سال است که به‌طور سیستماتیک به نقض حقوق‌بشر دست‌زده است. اروپا همراه با سازمان ملل باید علیه آن اقدام کند.
مردم ایران خواهان عدالت هستند. در وضعیت سخت اجتماعی به‌سر می‌برند و خواهان انقلاب هستند.
رژیم دارد این پاندمی هم به خدمت می‌گیرد برای سرکوب مردم. من می‌بینم که زنان بسیار در معرض خشونت قرار دارند. درصد بسیاری از زنان حقوقشان را از دست دادند.
نیازمند این هستیم که یک هیات حقیقت‌یاب از زندانهای رژیم بازدید کند.

ژان پیر مولر ـ عضو شورای استان والدواز

ژان پیر مولر ـ عضو شورای استان والدواز - 0

رژیم آخوندها یک رژیم جنایتکار است. چون کودکان و زنان و مردان را به‌قتل می‌رساند. در خارج از ایران هم یک رژیم خطرناک است. حتی خطرناک برای کشور ما که در یک توطئه تروریستی در گردهمایی بزرگ در ویلپنت دست داشت که موفق نشد.
وضعیت نمی‌تواند این‌طور ادامه پیدا کند. جهان آزاد امروز فراتر از دوستانی که مریم رجوی دارد و هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود در قبال رژیم بایستد. باید با قدرت در مقابل آنها ایستاد.
سازمان مجاهدین خلق باید به‌رسمیت شناخته شود. باید تحریم ادامه پیدا کند تا رژیم به زانو دربیاید. باید تمام دیپلماتهایش از اروپا اخراج شود. باید اقدامهای تحقیقی به‌خاطر کشتارهایی که کرده صورت بگیرد.

آلخو ویدال کوادراس

دکتر آلخو ویدال کوادراس - 0

این کنفرانس بار دیگر به من یادآور شد کنفرانسهایی که در گذشته برگزار کردیم در دورانهایی که کوید ۱۹ نبود و می‌توانستیم از خانم رجوی در پارلمان اروپا استقبال کنیم و به سخنان الهام‌بخش او گوش کنیم ولی به‌رغم پاندمی ما امروز اینجا از راه دور با هم هستیم .
می‌خواهم از نمایندگان محترم پارلمان اروپا که در این کنفرانس شرکت کردند تشکر کنم و آن که چطور نگرانی‌شان را ابراز کردند در مورد ایران و توجه‌شان در مورد درد و رنج مردم ایران و وضعیت خطرناک زندانیان سیاسی که تحت شکنجه هستند و این‌که چطور آنها نه تنها در برابر شکنجه قرار می‌گیرند بلکه در معرض اعدام قرار می‌گیرند خیلی مهم بود که این موضوعات بسیار دشوار از جمله گزارش عفو بین‌الملل در مورد شکنجه مورد توجه قرار بگیرد. شکنجه قیام‌کنندگان آبانماه، همه ما بسیار نگران هستیم نسبت به بی‌عملی اتحادیه اروپا و نماینده عالی آن.

سخنان اختتامیه خانم مریم رجوی:

شما از حق زندانیان سیاسی دفاع کردید و موضوعی که کمیسر عالی مورد تأکید قرار داد که وضعیت زندانیان به‌خاطر پاندمی کرونا در خطر است.
شما از مردم ایران و پزشکان و پرستاران حمایت کردید که تلاش کردند جان بیماران کویید ۱۹ را بدون هیچ امکاناتی نجات دهند. رژیم آخوندها مستقیماً مسئول افزایش این بیماری است.
خامنه‌ای و روحانی از درآمدهای کشور استفاده می‌کنند برای جنگ و پروژه‌های اتمی و موشکی خودشان.
آمار قربانیان کرونا به ۱۲۰هزار نزدیک می‌شود. باید سپاه پاسداران را منحل کرد و از بودجه آن برای درمان مردم ایران استفاده کرد.
باید صدای مردم ایران به گوش همه برسد. پارلمان اروپا نقش تعیین‌کننده دارد. باید به کشورهای عضو فشار آورد تا در کنار مردم ایران قرار بگیرند. به‌خصوص در مبارزه آنان برای آزادی و دمکراسی و برای این‌که صدای مردم ایران را برسانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b0b525e-a556-4556-bce8-9be8099b77af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات