728 x 90

شورای ملی مقاومت کمیسیون کار

مرگ فزاینده کارگران به‌خاطر سیاست‌های ضد کارگری رژیم آخوندی

ايران: مرگ فزاينده كارگران بخاطر سياست هاي ضد كارگري رژيم آخوندي
ايران: مرگ فزاينده كارگران بخاطر سياست هاي ضد كارگري رژيم آخوندي

حداقل ۱۰کارگر طی دو روز در محیط کار جان باختند

طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته حداقل ۱۰کارگر به‌خاطر سیاست‌های ضد کارگری رژیم آخوندی، از جمله فقدان حداقل امکانات و الزامات ایمنی، در شهرهای مختلف کشور در سوانح دلخراشی جان خود را از دست دادند. علاوه بر این شمار زیادی از کارگران به‌دلیل فقدان همین حداقلها مستمراً در محیط‌های کار معلول و ناقص العضو می‌شوند.

روز سه‌شنبه، ۱۹شهریور۱۳۹۸، یک جوان در روستای قلعه‌رش سردشت حین حفر کانال آبیاری، در اثر ریزش زمین جانش را از دست داد. در همین روز، یک کارگر ۳۵ساله در خرم‌آباد به‌دلیل پاره شدن سیم بالابر از ارتفاع ۱۰متری سقوط کرد و جان باخت. روز ۱۷شهریور نیز، در سوانح مختلفی، ۸کارگر در شهرهای اصفهان، خرم‌آباد، آمل و کاشان به‌دلیل فقدان حداقل تجهیزات ایمنی محیط کار جان خود را از دست دادند.

به اذعان رسانه‌های حکومتی، ایران تحت حاکمیت آخوندها در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار رتبه ۱۰۲را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است(خبرگزاری تسنیم نیروی تروریستی قدس، ۱۰خرداد ۱۳۹۵).

زندگی پر از مخاطره کارگران در حالیست که دستمزد آنها چند برابر کمتر از حداقل نیازهای آنهاست. حداقل دستمزد ماهانه کارگران در سال ۱۳۹۸رسما یک میلیون و ۷۶۰هزار تومان تعیین شده در حالی‌که بخش کارگری کمیته مزد شورای عالی کار رژیم، اعلام کرد «سبد معیشت ماهانه» خانوادۀ ۳.۳نفری کارگر به‌خاطر جهش قیمت مایحتاج کارگران، به ۶میلیون و ۴۰۰هزار تومان، یعنی ۳.۶برابر دستمزد حداقل بالغ می‌شود. تازه اکثر کارگران به‌دلیل بیکاری با قراردادهای کمتر استخدام می‌شوند و همان دستمزد هم معمولاً به آنها پرداخت نمی‌شود.

کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران، عموم سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری و مدافعان حقوق کارگران و حقوق‌بشر در کشورهای مختلف جهان را به محکومیت قاطع رژیم آخوندی و سیاست‌های ضد کارگری آن و حمایت از حقوق و خواستهای کارگران و زحمتکشان ایران گردید.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون کار

۲۰شهریور ۱۳۹۸(۱۱سپتامبر۲۰۱۹)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a19bea9-23f7-4e6b-ac05-ce4f23dfc212"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات